-
Dammit. Hehe. Jag får kanske lov att hålla mig till RUL då!Lillebäcks mamma skrev 2010-06-14 22:09:25 följande:Bjornis: Nej inte samma dag. Vi bokade in ett tidigt ultraljud i vecka 12 när vi var på inskrivningssamtalet i vecka 9. Men vi fick inte höra hjärtljuden.
-
Rättade till mitt bf lite.
Lillebäcks mamma: 24 år, Kallebäck, BF - början av januari 2011
Cotton: 32 år, Linnéstan, BF - början av februari 2011
Englastar: 29 år, Majorna, BF - slutet av januari 2011
frökenelin: ? år, ?, BF - slutet av januari 2011
Erwanith: 23 år, Mölndal, BF - slutet av augusti 2010
Jackie85: 25 år, Majorna, BF - början av januari 2011
jennie90a: 20 år, nära gbg, BF - slutet av november 2010
Angel20: ? år, Kungsbacka, BF - slutet av augusti 2010
Bjornis: 31 år, Vasastan, BF - slutet av december 2010
Kiaa: 32 år, Högsbo, BF - slutet av december 2010
JOSSAN: 27 år, Torslanda, BF - början av feburari 2011
737 dagar: ? år, Hisingen, BF - början av januari 2011
Annizzzen: 31 år, Askim, BF - början av januari 2011
qatterin: 29 år, Tynnered, BF – slutet av januari 2011
Proppen1982: 28 år, Landala, BF - början av januari 2011
Emmiii: 22 år, Frölunda, BF - december 2010
Fialisan: 24 år, Kållered, BF - november 2010
MatildaAn: 22 år, Hisingen, BF - oktober 2010
Jiji86: 24 år, Göteborg, BF - november 2010
FrökenFinemang: ? år, Guldheden, BF - början av februari 2011
wanja6: ? år, Svingeln, BF - mitten av september 2010
Bellis: ? år, ? , BF - januari 2011
2Bmamma: ? år, ?, BF - januari 2010
Soffi83: ? år, Frölunda, BF - ? -
Ja, mycket blir ju så fel här på FL! Det är ju många som hänger här av en anledning (missfall, ovanliga symptom osv).Proppen1982 skrev 2010-06-15 19:59:56 följande:Min BM sa att det var för att det skrivs så mycke som inte stämmer och att många tar saker å ting alldeles för seriöst. Plus att det förekommer en del "mobbnig", som hon sa.
Men denna tråden tyckte hon var en bra idé:)
Jag sökte mig hit när jag började analysera min menscykel och kom fram till att den inte är helt "normal". MEN jag hade inte heller lärt mig nåt om jag inte varit här (och på nätet i allmänhet).
Min bm med ma:t var allmänt anti internet och jag förstår om man som person inte har nån sållningskapacitet alls, då kan det nog vara "farligt" att surfa för mkt. Jag är rätt bra på att vara källkritisk dock. Som jag upplevt så tror "alla" BMs att man har ägglossning på dag 14 och att det sen är typ 14 dar till mens?! Att det inte finns nåt som heter kort lutealfas eller att barnalbyl kan vara bra om man fått många mf för att nämna nåt. Många svenska BMs är rätt dåligt pålästa överlag vilket är sorgligt tycker jag. Kanske de skulle surfa runt lite?
Jag vill gå efter äl när jag beräknar bebisens strl medan BM vill gå efter senaste mens så denna gången har jag räknat om min senaste mens så det blir rätt med när äl var även om in senaste mens startade flera dar innan. Haha. Men då slipper jag diskussionen med BM och ul inbokat för tidigt.
Oj, va långt det blev. Hehe. Jag tror jag försöker säga att internet kan vara förrädiskt och öka oron men kan också lugna och få en att inse att man inte är ensam och att det finns hjälp att få! Även om man inte får det på MVC!
-
Åååååå va skönt (?!) att höra att ni andra också har huvudvärk.
Brukar ni ha huvudvärk annars ibland också? Nån som brukar ha migrän? Alltså jag har nästan alltid huvudvärk vid mens men har varit väldigt förskonad från huvudvärk under början av graviditeten. Nu dök den upp igår morse som ett brev på posten, spänner över ögonen och i tinningen. Gick inte över inatt och alvedon biter bara litegrann... Blir lite orolig. Är ju i v 12+5 idag och tänker så klart: ska jag börja blöda nu eller? Men hoppas det bara är moderkakan som producerar massa progesteron som gör att hormonerna racar i kroppen!
Imorn bär det iaf av på semester och jag ska BARA njuta, vila, sola och äta massa god mat!
Var på inskrivning hos Karin Möller på Kungshöjd idag. ÅÅÅ va söt hon var.
Grät gjorde jag också när vi började prata oro och att jag önskar att det syntes nåt eller KÄNDES nåt eller vad som helst! Men hon var så lugnande så.
Fosterljud lyssnar de inte på förrän v 20+ men fått en extratid den 5 aug för just detta. Då är jag i 19+5. For att stilla min oro. Annars skulle vi inte träffats förrän i v 25! Haha. Galet vad långt det är mellan inskrivning och nästa besök egentligen! -
Hehe, Jag hoppas på ett poff jag också!Lillebäcks mamma skrev 2010-06-17 11:12:44 följande:Det händer att jag har huvudvärk annars, men inte migrän. Brukar få ont i huvudet första mensdagen och runt däromkring. Så har min mamma och mina systrar med så vi kallar det "menshuvudvärk". Huvudvärken har tyvärr inte gått över på mig, trots frosseri i grönsaker och de två panodil jag fick på sjukhuset igår. Möjligtvis att huvudvärken är lite snällare idag, men man vet ju inte hur den ter sig senare på dagen. Lite tröttsamt... Jag gör, enligt ultraljudet, min andra dag på vecka 13 idag och i början av veckan sa det typ "poff" och så fick jag en liten bebismage. Nu passar inte mina byxor längre (jag kan tvinga igen dom runt magen men då ser jag ut som jag är i 5:e månaden). Så nu har jag bara klänningar...känns för tidigt att köpa mammabyxor, jag hade ju inte trott att jag skulle få mage förrän i vecka 20...
Klänning är ju skönt och svalt och nu har vi ju fint väder också.
Ja, men då låter det ju som jag. Menshuvudvärk EXAKT! Jag kan ha huvudvärk typ 2-3 dar och sen sista dan är det mer som att man känner att man haft huvuudvärk. Lite som att huvudet är bakis efter huvudvärken. Helskumt.
-
Idag sa bm att de även kommer kolla järndepåerna men det var inget jag fick svar på idag. Vad hade du för hb då?Kiaa skrev 2010-06-17 15:59:09 följande:Är det nån här som fått sina järndepåer kollade? Jag hade 8,8 i järndepåer vilket tydligen var lågt (riktvärdet ligger mellan 15-100).
Hur mycket har ni gått upp i vikt hittills? Jag har precis gått in i vecka 13. Fram till vecka 8 gick jag upp 2-3 kg och började fundera på om jag skulle rulla fram innan det var dags att föda, men sen vecka 8 har jag inte gått upp alls (snarare ner nått kilo). Så kanske var det att kroppen samlade på sig vätska och sånt i början?
Viktmässigt så har jag gått ner totalt 1 kg sen innan graviditeten men jag pendlar ofta några kilo hit och dit. Känner mig smalare över ryggen nu så jag hoppas att det är så att fettet förflyttar sig. Hehe. -
Klart du ska va med här!Jätten gluff gluff skrev 2010-06-18 07:42:34 följande:Hej på er!
Får det plats en till här?
Jag är 35, väntar första barnet, är i slutet av vecka 13 & är så glad!
Bor visserligen inte inne i Göteborg, utan i Kungsbacka, men har ju bott där & jobbar där & så...
Kikade in här igår för att jag kände mig träffad.
Kiaa: Ja, då är det ju bra att de börjat kolla depåerna för hon på mvc sa att det började de med 1 januari! Bra bra. Jag har ju varit blodgivare så borde ha bra depåer men you never know... -
Å qatterin vad jag lider med dig. Det är bara så vidrigt att gå igenom. Håller tummarna för att ni snart plussar igen! *Kram*
Grattis alla andra till fina vul/ul och Cotton, va spännande idag!
Här har vi äntligen kommit fram till sol och bad och legat på stranden och motat bort försäljare ett par timmar. ja och badat och ätit färsk ananas. Hoppas bebisen uppskattar lite slackerliv och värme!!
Jag är ju i v 13+4 nu så knodden ska ju va typ 8 cm... tycker det borde både kännas och synas men men, vet att det kan dröja! Suck. Vill se den också. Har dock fått nåt som tyder på att det är nåt därinne (som om 3 vul/ul inte räcker, haha) så har jag fått några små "blåsor" på bröstvårtorna. Som små prickar. Tar det för nån slags körtel grej. Känns bra!
Ta hand om er i Sverige. Har förstått att det är rätt fint väder där också. Eller har sett sthlmsvädret på CNN.
-
O, den vill nog min man gå med i! Ska få honom att logga in på sitt konto nu!Soffi83 skrev 2010-06-24 14:07:51 följande:Ja gör det. Är tyvärr inget drag alls i pappagruppen och min stackars Christopher som så gärna vill ha en egen fikagrupp.
Han skulle bli jätteglad om tråden kom igång igen.
Länk: www.familjeliv.se/Forum-6-79/m51990662.html
Cotton: var du hos Karin på inskrivning? Vad tyckte du? SÖT va? Seg men SÖT! -
Fick du ul på kungshöjd? Avis. Fick inte jag...cotton skrev 2010-06-24 15:43:44 följande:Hallå tjejer!
Var på inskrivningen idag på MVC! Jag ska ha barnmorska Susanne som börjar i augusti, men idag fick vi träffa en sommarvikarie som var väldigt trevlig.
Vi har även bokat tid för blodprover och UL den 22 juli (på Carls födelsedag!). Så skönt att man får ett UL där runt vecka 10-12 alltså.
Vad gäller storlekar på bebisar, är det inget ni ska noja över. Det kan skilja många mm från dag till dag, och en bebis kan växa lite långsamt i några dagar bara för att ha en växtspurt en annan dagssekvens. Säger läkaren att det ser bra ut, och slår hjärtat fint, ska man vara väääldigt nöjd.
Men jag var ju redan i v 12+ när jag var där så... Va trevligt att det var bra iaf!