• Anonym (Fundersam)

Norlevo, dagen efterpiller!

Jag hade sex när jag hade ägglossning. Jag brukar känna av ägglossningsflytningar typ upp till en vecka. Detta va på dag 2. Jag tog ett dagen efter piller ca 17 timmar efter sexet. Mådde illa och lite skumt som höll i sig ca 2 dar. Sen blev det bättre. Jag har däremot känt av illamående komma och gå. Idag är det 1 vecka sen sex och jag har haft illamående sen i eftermiddags. Kunde knappt inte äta upp middagen. Men jag va ändå hungrig. Känner mig trött, och som sagt mår illa. Är det en biverkning från norlevo? Läste på bipacksedeln att det kunde va så bara upp till 48 tim efter. Är det stor risk/chans att bli gravid trots dagen efter piller? Jag har aldrig tagit innan... Just det, jag känner mig även svullen om magen nu, vilket jag inte gjorde innan i veckan. Någon som har erfarenhet och vet mer?

• Svar på tråden Norlevo, dagen efterpiller!
  • Anonym (Fundersam)
    Anonym skrev 2010-06-05 21:41:15 följande:
    Jag blivit gravid 2 ggr med Norlevo..hade sex på ägglossningen båda ggr,visste jag inte då.Andra gången tog jag pillret efter bara 8 timmar.

Bm sade till mig att om man har ägglossning samtidigt som man har sex hjälper inte dem Norlevo.Dem piller hjälper bara skjuta upp ägglosnningen.
    Ja, prickar man in exakt rätt dag med fruksamt sekret så kan man nog bli gravid snabbt... Hoppas det löst sig väl för dig ändå!
  • Anonym (#1)
    Anonym (Fundersam) skrev 2010-06-05 21:41:44 följande:
    Ja, jag upplever det oxå som att det hämmat ägglossningen Får se om jag får en ny ägglossning då eller om det kommer mens sen. Fick du mens beräknat då efter den nya ägglossningen då? Alltså senare än om du inte tagit norlevo, om du förstår hur jag menar
    Nyfiken som jag är får du gärna uppdatera hur det går med ev. äl, mens osv
    Ja precis, fast lite mittemellan. Ca 5 dagar sen blev min mens, räknat på mensen före, så inte riktigt lika sen som nya äl.
  • Anonym (Fundersam)
    Anonym skrev 2010-06-05 21:44:47 följande:
    Glömde skriva att jag hade inga biverkningar alls av dem..
    Fast det va ju skönt för dig att du sluppit biverkningar för det här är ingen höjdare. Och jag betvivlar att jag kommer ta ett sånt nånsin igen.
  • Anonym (Fundersam)
    Anonym (#1) skrev 2010-06-05 21:46:04 följande:
    Nyfiken som jag är får du gärna uppdatera hur det går med ev. äl, mens osv
    Ja precis, fast lite mittemellan. Ca 5 dagar sen blev min mens, räknat på mensen före, så inte riktigt lika sen som nya äl.
    Aha, ja vi får se hur det hela blir av denna hormonchock Jag ska uppdatera hur det går! Skönt att ha nån att bolla med när man undrar lite
  • Anonym
    Anonym (Fundersam) skrev 2010-06-05 21:47:44 följande:
    Fast det va ju skönt för dig att du sluppit biverkningar för det här är ingen höjdare. Och jag betvivlar att jag kommer ta ett sånt nånsin igen.
    uah..det måste varit hemska biverkningar för dig..
  • Anonym (Fundersam)
    Anonym skrev 2010-06-05 22:12:44 följande:
    uah..det måste varit hemska biverkningar för dig..
    Ja, det verkar som att biverkningarna kommer hålla i sig tills mens kommer :-S Om den kommer, men det tror jag
  • Emynem

Jag tog Norlevo 12 timmar efter och jag blev gravid iaf...

• Anonym (Fundersam)

Illamåendet höll i sig igår samtidigt som sen avtog något och samtidigt blev jag sugen på nåt så krängde i mig chips Jag har mått illa till och från idag, men inte alls så mycket som igår. Jag upptäckte nyss då jag duschat att det kom lite mjölk från ena bröstet?! Jag har väldigt små bröst, och är inte så öm i dem nu. Mer lite spänt typ och lite på bröstvårtorna. Kan verkligen Norlevo ställa till det så här i kroppen efter en vecka??
    Jag mår som sagt skumt, men intalar mig själv att det borde inte va nån fara och jag känner mig inte så orolig egentligen förutom symptomen som kommer smygandes. Kan tillägga att när jag va gravid med dottern så kände jag det redan innan det visade sig på blodprov och att jag mådde illa till och från nästan direkt. Så hormoner är jag känslig för!

• Anonym
    Anonym (Fundersam) skrev 2010-06-06 18:40:09 följande:
    Illamåendet höll i sig igår samtidigt som sen avtog något och samtidigt blev jag sugen på nåt så krängde i mig chips Jag har mått illa till och från idag, men inte alls så mycket som igår. Jag upptäckte nyss då jag duschat att det kom lite mjölk från ena bröstet?! Jag har väldigt små bröst, och är inte så öm i dem nu. Mer lite spänt typ och lite på bröstvårtorna. Kan verkligen Norlevo ställa till det så här i kroppen efter en vecka??
    Jag mår som sagt skumt, men intalar mig själv att det borde inte va nån fara och jag känner mig inte så orolig egentligen förutom symptomen som kommer smygandes. Kan tillägga att när jag va gravid med dottern så kände jag det redan innan det visade sig på blodprov och att jag mådde illa till och från nästan direkt. Så hormoner är jag känslig för!
    Tror faktiskt du är gravid..när har ska du ha mens?
  • Anonym (Fundersam)
    Anonym skrev 2010-06-06 19:39:17 följande:
    Tror faktiskt du är gravid..när har ska du ha mens?
    Om ca 1 vecka, kanske nån dag mer ska jag ha mens. Det va 1 vecka sen sexet. Så nåt gravtest kan jag inte ta än!
    Jag mår inget bra av hormoner och p-piller gör att jag känner mig gravid jämt och ständigt, plus väldigt psykiskt dåligt. Så därför jag försöker tro att norlevo gör att det blir så här i kroppen... Men så här sent efter kanske inte är möjligt? Alla är ju olika, så man kan ju inte veta säkert.
Svar på tråden Norlevo, dagen efterpiller!