• Anonym (Fundersam)

Norlevo, dagen efterpiller!

Jag hade sex när jag hade ägglossning. Jag brukar känna av ägglossningsflytningar typ upp till en vecka. Detta va på dag 2. Jag tog ett dagen efter piller ca 17 timmar efter sexet. Mådde illa och lite skumt som höll i sig ca 2 dar. Sen blev det bättre. Jag har däremot känt av illamående komma och gå. Idag är det 1 vecka sen sex och jag har haft illamående sen i eftermiddags. Kunde knappt inte äta upp middagen. Men jag va ändå hungrig. Känner mig trött, och som sagt mår illa. Är det en biverkning från norlevo? Läste på bipacksedeln att det kunde va så bara upp till 48 tim efter. Är det stor risk/chans att bli gravid trots dagen efter piller? Jag har aldrig tagit innan... Just det, jag känner mig även svullen om magen nu, vilket jag inte gjorde innan i veckan. Någon som har erfarenhet och vet mer?

• Svar på tråden Norlevo, dagen efterpiller!
  • Anonym (Fundersam)

Ursch och fy! Jag mår så illa idag så jag tror jag ska döööö. Nemen, dör gör jag väl inte men fy för vad jobbigt det är! Precis fått i mig lite soppa här på jobbet, så känns något bättre nu. Börjar bli lite rädd nu faktiskt. Köpte ett gravtest imorse på pressbyrån och tanken är att jag ska testa redan imorn bitti. Om jag vågar... Det är ju lite tidigt att testa, men detta illamående håller i sig, och det rejält! Näsan är känsligare och brösten värker. Jag försöker va positiv och önskar att allt detta är en form av pms + Norlevo. Right??

• Anonym
    Anonym (Fundersam) skrev 2010-06-10 12:04:42 följande:
    Ursch och fy! Jag mår så illa idag så jag tror jag ska döööö. Nemen, dör gör jag väl inte men fy för vad jobbigt det är! Precis fått i mig lite soppa här på jobbet, så känns något bättre nu. Börjar bli lite rädd nu faktiskt. Köpte ett gravtest imorse på pressbyrån och tanken är att jag ska testa redan imorn bitti. Om jag vågar... Det är ju lite tidigt att testa, men detta illamående håller i sig, och det rejält! Näsan är känsligare och brösten värker. Jag försöker va positiv och önskar att allt detta är en form av pms + Norlevo. Right??
    Testa nu!..med dem symptom lär det visa om du var gravid..Nu blir det spännande.
  • Anonym (Fundersam)

Jag får besök ikväll, så tar testet imorron bitti och ser vad det säger. Nu har illamåendet lagt sig, IGEN, men det ligger där djupt under och molar på Det kommer som attacker. Antingen en hel förmiddag eller en hel eftermiddag/kväll. Igårkväll lindrades det med chips, igen. Kanske saltet som gör det. Min kropp är helknäpp för tillfället!

• Anonym (Fundersam)

Tog testet imorse. Det va ett rfsu-test. Kollade exakt efter 5 min, såg då två streck! Men sen när jag lyftde det så va där bara ett Ett klart streck, så då är jag inte gravid då!! Tjohoo! Illamåendet och allt annat är väl då min kropp som beter sig skumt av hormonerna från Norlevo då... *Glad och inväntar nu mens i början av nästa vecka*

• Anonym (#1)
    Anonym (Fundersam) skrev 2010-06-11 09:40:52 följande:
    Tog testet imorse. Det va ett rfsu-test. Kollade exakt efter 5 min, såg då två streck! Men sen när jag lyftde det så va där bara ett Ett klart streck, så då är jag inte gravid då!! Tjohoo! Illamåendet och allt annat är väl då min kropp som beter sig skumt av hormonerna från Norlevo då... *Glad och inväntar nu mens i början av nästa vecka*
    Kan tänka mig att hjärtat höll på hoppa ur när du först såg två... Men vad skönt! Hoppas mensen kommer när den ska, så inte väntan blir jobbig.
  • Anonym
    Anonym (Fundersam) skrev 2010-06-11 09:40:52 följande:
    tyckte du att du såg två streck?..inte två streck alls när du tittade nära..?
  • Anonym (Fundersam)
    Anonym skrev 2010-06-11 22:42:16 följande:
    tyckte du att du såg två streck?..inte två streck alls när du tittade nära..?
    Jag la alltså testet plant, och tittade på det fetr 5 min. Då fanns där ett svagt och ett starkt streck. Men det svaga försvann när jag tog upp det och det planades ut liksom. Jag vände och vred och kollade supernoga. Men där fanns bara ett streck slutligen
  • Anonym

Jag mådde dåligt av Norlevo för cirka 6 veckor sen. Fy säger jag bara. Jag mådde ungefär som du och var övertygad om att jag var gravid och sen när mensen kom så blödde jag inte ens en binda. 6 tester säger att jag inte är gravid och jag väntar in min mens nu i helgen så jag får väl se om den kommer, just nu så känns det inte så förutom att mina bröst gör lite ont. Men förutsatt att jag nu inte är gravid så kan pillret ställa till en del i kroppen tydligen. Mina symptom kom inte heller i samband med att jag tog pillret utan dök upp en vecka innan mensen skulle komma ungefär. Hoppas den här mensen kommer nu med besked. Jag är inte övertygad om att jag inte är gravid än.

• Anonym
    Anonym (Fundersam) skrev 2010-06-12 14:00:45 följande:
    Jag la alltså testet plant, och tittade på det fetr 5 min. Då fanns där ett svagt och ett starkt streck. Men det svaga försvann när jag tog upp det och det planades ut liksom. Jag vände och vred och kollade supernoga. Men där fanns bara ett streck slutligen
    ok..låter bra..
  • Anonym (Fundersam)
    Anonym skrev 2010-06-12 14:50:46 följande:
    Jag mådde så dåligt av Norlevo för cirka 6 veckor sen. Fy säger jag bara. Jag mådde ungefär som du och var övertygad om att jag var gravid och sen när mensen kom så blödde jag inte ens en binda. 6 tester säger att jag inte är gravid och jag väntar in min mens nu i helgen så jag får väl se om den kommer, just nu så känns det inte så förutom att mina bröst gör lite ont. Men förutsatt att jag nu inte är gravid så kan pillret ställa till en del i kroppen tydligen. Mina symptom kom inte heller i samband med att jag tog pillret utan dök upp en vecka innan mensen skulle komma ungefär. Hoppas den här mensen kommer nu med besked. Jag är inte övertygad om att jag inte är gravid än.
    Ja, det har varit helt helvetiskt detta! Något jag inte kommer att ta igen!! Hoppas din mens kommer som den ska nu framöver
Svar på tråden Norlevo, dagen efterpiller!