• Anonym (Fundersam)

Norlevo, dagen efterpiller!

Jag hade sex när jag hade ägglossning. Jag brukar känna av ägglossningsflytningar typ upp till en vecka. Detta va på dag 2. Jag tog ett dagen efter piller ca 17 timmar efter sexet. Mådde illa och lite skumt som höll i sig ca 2 dar. Sen blev det bättre. Jag har däremot känt av illamående komma och gå. Idag är det 1 vecka sen sex och jag har haft illamående sen i eftermiddags. Kunde knappt inte äta upp middagen. Men jag va ändå hungrig. Känner mig trött, och som sagt mår illa. Är det en biverkning från norlevo? Läste på bipacksedeln att det kunde va så bara upp till 48 tim efter. Är det stor risk/chans att bli gravid trots dagen efter piller? Jag har aldrig tagit innan... Just det, jag känner mig även svullen om magen nu, vilket jag inte gjorde innan i veckan. Någon som har erfarenhet och vet mer?

• Svar på tråden Norlevo, dagen efterpiller!
  • Anonym
    Anonym (Fundersam) skrev 2010-06-06 19:54:33 följande:
    Om ca 1 vecka, kanske nån dag mer ska jag ha mens. Det va 1 vecka sen sexet. Så nåt gravtest kan jag inte ta än!
    Jag mår inget bra av hormoner och p-piller gör att jag känner mig gravid jämt och ständigt, plus väldigt psykiskt dåligt. Så därför jag försöker tro att norlevo gör att det blir så här i kroppen... Men så här sent efter kanske inte är möjligt? Alla är ju olika, så man kan ju inte veta säkert.
    du kan använda minipiller..dem är östrogenfritt.Ja,så tidigt efter sexet skulle du nog inte känna gravsymptom antar jag.Vänta och ta ett test om en vecka..
  • Anonym (Fundersam)
    Anonym skrev 2010-06-06 22:06:08 följande:
    du kan använda minipiller..dem är östrogenfritt.Ja,så tidigt efter sexet skulle du nog inte känna gravsymptom antar jag.Vänta och ta ett test om en vecka..
    Jag kände bara en vecka gravsymtom med dottern. Så möjligt är det nog Minipiller fungerar av nån anledning inte heller på mig
    Om/när jag får mens ska jag sätta in en spiral hade jag tänkt, kopparspiral.
  • Anonym (Fundersam)

Illamåendet håller i sig. Kommer och går typ, men känner av det svagt hela tiden. Men ingen mer mjölk har kommit från bröstet. Det är lite mer spänt än det andra nu bara. Längtar tills nästa vecka då mensen ska komma

• Anonym (Fundersam)

Vet inte om ni vill höra här hur det går? Om det är nån som läser? I vilket fall så har jag precis varit hos gynekologen. Jag hade redan en tid för mina pms:bekymmer så tiden va satt sen en månad tillbaka. Frågade henne även om detta med dagen efter piller. Hon tyckte det va märkligt att jag fått illamående 1 hel vecka efter... Men att allt kan va möjligt då det ställer till i kroppen. Hon gjorde en undersökning och allt såg bra ut i alla fall. Så är väl bara att vänta och se en vecka till. Fick även en tid för insättning av spiral så jag ska slippa behöva oroa mig för preventivmedel

• Anonym
    Anonym (Fundersam) skrev 2010-06-07 15:19:29 följande:
    Vet inte om ni vill höra här hur det går? Om det är nån som läser? I vilket fall så har jag precis varit hos gynekologen. Jag hade redan en tid för mina pms:bekymmer så tiden va satt sen en månad tillbaka. Frågade henne även om detta med dagen efter piller. Hon tyckte det va märkligt att jag fått illamående 1 hel vecka efter... Men att allt kan va möjligt då det ställer till i kroppen. Hon gjorde en undersökning och allt såg bra ut i alla fall. Så är väl bara att vänta och se en vecka till. Fick även en tid för insättning av spiral så jag ska slippa behöva oroa mig för preventivmedel
    kanon..men hon såg inget som var en början till ett foster?...Hoppas det går bra nästa vecka,
  • Anonym (#1)

Jag lägger min röst på att du inte är gravid (fortfarande). Vet att man kan må helknäppt av norlevo om man är väldigt känslig. Skönt att allt såg bra ut hos gyn. Jag har också funderat på kopparspiral, men jag har redan både långrandiga och kraftiga blödningar vid mens så jag törs inte. Jag hoppas att det kommer bli kanon för dig

• Anonym (Fundersam)
    Anonym skrev 2010-06-07 18:30:38 följande:
    kanon..men hon såg inget som var en början till ett foster?...Hoppas det går bra nästa vecka,
    Hon såg bara att hinnan va tjock som det ser ut likadant som innan mens och början av en graviditet.
  • Anonym (Fundersam)
    Anonym (#1) skrev 2010-06-08 08:18:08 följande:
    Jag lägger min röst på att du inte är gravid (fortfarande). Vet att man kan må helknäppt av norlevo om man är väldigt känslig. Skönt att allt såg bra ut hos gyn. Jag har också funderat på kopparspiral, men jag har redan både långrandiga och kraftiga blödningar vid mens så jag törs inte. Jag hoppas att det kommer bli kanon för dig
    Bra det!
    Ja, jo jag är oxå lite kluven med kopparspiral. Men känner att det är bättre än inget. Jag är urusel på kondom... Jag ska testa sätta in spiral och se hur det känns
  • Wittra

Man brukar väl få en blödning av akut piller? Fick jag iaf...var iofs 7 år sedan jag tog ett sånt :P men jag minns att jag tog ett sånt o så gick det väl nån dag lr några dagar o så pang, fick jag en blödning. Har för mig att reaktionen blir att livmodern stötter ut slemhinnan "av säkerhet" eftersom det KAN ha funnits ett befruktat ägg....

• Anonym (Fundersam)
    Wittra skrev 2010-06-08 09:13:36 följande:
    Man brukar väl få en blödning av akut piller? Fick jag iaf...var iofs 7 år sedan jag tog ett sånt :P men jag minns att jag tog ett sånt o så gick det väl nån dag lr några dagar o så pang, fick jag en blödning. Har för mig att reaktionen blir att livmodern stötter ut slemhinnan "av säkerhet" eftersom det KAN ha funnits ett befruktat ägg....
    Jag har inte fått nån blödning! Nog individuellt...

För övrigt har jag inte mått illa idag
Svar på tråden Norlevo, dagen efterpiller!