• Anonym (Fundersam)

Norlevo, dagen efterpiller!

Jag hade sex när jag hade ägglossning. Jag brukar känna av ägglossningsflytningar typ upp till en vecka. Detta va på dag 2. Jag tog ett dagen efter piller ca 17 timmar efter sexet. Mådde illa och lite skumt som höll i sig ca 2 dar. Sen blev det bättre. Jag har däremot känt av illamående komma och gå. Idag är det 1 vecka sen sex och jag har haft illamående sen i eftermiddags. Kunde knappt inte äta upp middagen. Men jag va ändå hungrig. Känner mig trött, och som sagt mår illa. Är det en biverkning från norlevo? Läste på bipacksedeln att det kunde va så bara upp till 48 tim efter. Är det stor risk/chans att bli gravid trots dagen efter piller? Jag har aldrig tagit innan... Just det, jag känner mig även svullen om magen nu, vilket jag inte gjorde innan i veckan. Någon som har erfarenhet och vet mer?

• Svar på tråden Norlevo, dagen efterpiller!
  • Anonym (Fundersam)

Kan tala om att min mens kom inatt Och idag är den igång för fullt. Så det verkar va som vanligt. Hoppas man kan förbli normal nu framöver Nästa vecka sätts en kopparspiral in, och jag hoppas att jag kommer trivas med den så jag slipper allt sånt här

• Anonym (#1)
    Anonym (Fundersam) skrev 2010-06-13 15:35:16 följande:
    Kan tala om att min mens kom inatt Och idag är den igång för fullt. Så det verkar va som vanligt. Hoppas man kan förbli normal nu framöver Nästa vecka sätts en kopparspiral in, och jag hoppas att jag kommer trivas med den så jag slipper allt sånt här
    Grattis! Vad skönt. Lycka till med spiralen
  • Anonym (Fundersam)
    Anonym (#1) skrev 2010-06-13 17:33:56 följande:
    Grattis! Vad skönt. Lycka till med spiralen
     Tack
  • Anonym
    Anonym (Fundersam) skrev 2010-06-13 15:33:21 följande:
    Ja, det har varit helt helvetiskt detta! Något jag inte kommer att ta igen!! Hoppas din mens kommer som den ska nu framöver
    Den har inte dykt upp än. Den är planerad i morgon men jag har inga känningar alls att den ska komma. Snart blir jag hispig. Jag har alltid 16 dagars lutealfas, jag har en kalender med allt sånt där sparat sen nästan 2 år och i morgon är det 16 dagar så jag börjar bli väldigt nervös eftersom att jag inte känner något alls. Håll tummarna för mig!

Skönt att din mens kom.
  • Anonym (Fundersam)
    Anonym skrev 2010-06-13 21:33:36 följande:
    Den har inte dykt upp än. Den är planerad i morgon men jag har inga känningar alls att den ska komma. Snart blir jag hispig. Jag har alltid 16 dagars lutealfas, jag har en kalender med allt sånt där sparat sen nästan 2 år och i morgon är det 16 dagar så jag börjar bli väldigt nervös eftersom att jag inte känner något alls. Håll tummarna för mig!

Skönt att din mens kom.
    Jag håller tummarna för dig!! Berätta gärna hur det går om du vill
  • Anonym (54)

Nu är mensen sen. Jag är på äl+17 dagar nu. En gång på 2 år har mensen kommit på äl+17 annars är det alltid +16 så nu börjar jag bli orolig. Den är inte ens på gång. Jag känner att den inte är det och jag provade med en tampong tom. Skäms lite för det men är man rädd så är man... Jag tog ett g-test idag med morgonurin och det var minus på det som tur var. Men jag börjar undra om jag är en sån där alien som inte får plus? Jag fattar inte varför mensen inte skulle komma med tanke på att jag hade stegring på äl-stickor och klassiska äl-flytningar för flera veckor sen? Jag har inte oroat mig speciellt för att mensen inte ska komma ja, innan nu då eftersom att jag hade stegring så det kan inte vara det som har skjutit på den. Åå, jag börjar bli rädd på allvar nu. Om jag vore gravid så är jag i vecka 9-10 och hade sex runt den 24 april. Ett g-test måste väl visa rätt vid det här laget??

• Anonym (Fundersam)
    Anonym (54) skrev 2010-06-15 14:48:21 följande:
    Nu är mensen sen. Jag är på äl+17 dagar nu. En gång på 2 år har mensen kommit på äl+17 annars är det alltid +16 så nu börjar jag bli orolig. Den är inte ens på gång. Jag känner att den inte är det och jag provade med en tampong tom. Skäms lite för det men är man rädd så är man... Jag tog ett g-test idag med morgonurin och det var minus på det som tur var. Men jag börjar undra om jag är en sån där alien som inte får plus? Jag fattar inte varför mensen inte skulle komma med tanke på att jag hade stegring på äl-stickor och klassiska äl-flytningar för flera veckor sen? Jag har inte oroat mig speciellt för att mensen inte ska komma ja, innan nu då eftersom att jag hade stegring så det kan inte vara det som har skjutit på den. Åå, jag börjar bli rädd på allvar nu. Om jag vore gravid så är jag i vecka 9-10 och hade sex runt den 24 april. Ett g-test måste väl visa rätt vid det här laget??
    Mensen kanske är sen för att du oroar dig?! Försök slappna av och ta det lugnt. Vet att det inte så lätt. Men hade du varit gravid så hade det verkligen visat sig nu! Eftersom du haft ägglossning och med stegring och allt så är det ingen fara att du är gravid. Tror det ska va en omöjlighet. Och är du fortfarande orolig så ta kontakt med din gynekolog och gör en undersökning. Men jag tycker absolut att du skal slappna av och så ska du se att det kommer igång igen Chansen att du skulle va gravid och så pass långt gången är nog lilka med noll
  • aamyyy

jag äter p-piller men råkade slarva med dom, hade sex med min pojkvän och vi blev osäkra så tog NorLevo typ 13 timmar efter jag hade haft sex, blöde lite inte alls mycket och blev illa mående/yrr och nu är det över 1 vecka sen och känner mig fortfarande samma sak fast lite mindre och känner mig hård runt magen . tänkte eftersom ni va inne på det här så tänkte jag fråga tror ni jag är gravid iallafall eller kan det vara så här? tacksam för svar.
    kram

• Anonym
    aamyyy skrev 2010-08-13 04:03:18 följande:
    jag äter p-piller men råkade slarva med dom, hade sex med min pojkvän och vi blev osäkra så tog NorLevo typ 13 timmar efter jag hade haft sex, blöde lite inte alls mycket och blev illa mående/yrr och nu är det över 1 vecka sen och känner mig fortfarande samma sak fast lite mindre och känner mig hård runt magen . tänkte eftersom ni va inne på det här så tänkte jag fråga tror ni jag är gravid iallafall eller kan det vara så här? tacksam för svar.
    kram
    jag blev gravid 2 ggr med Norlevo..första gången tog jag efter 48 timmar andra gången efter knappt 8 timmar.
    När hade du ägglossning?,..jhar du räknat ut om det kan vara då ni sexade?
  • Anonym
    Anonym (mother to be) skrev 2010-06-05 20:21:55 följande:
    Jag blev gravid trots dagen efter piller och kände då att det måste vara någon typ av "tecken" så jag behöll barnet. Nu är jag i v.23 och barnet i magen mår hur bra som helst, trots norlevo. Sjukt egentligen men idag är jag tacksam för det!
    Varför skulle barnet inte må bra bara för att du hade tagit Norlevo?
Svar på tråden Norlevo, dagen efterpiller!