• Anonym (Fundersam)

Norlevo, dagen efterpiller!

Jag hade sex när jag hade ägglossning. Jag brukar känna av ägglossningsflytningar typ upp till en vecka. Detta va på dag 2. Jag tog ett dagen efter piller ca 17 timmar efter sexet. Mådde illa och lite skumt som höll i sig ca 2 dar. Sen blev det bättre. Jag har däremot känt av illamående komma och gå. Idag är det 1 vecka sen sex och jag har haft illamående sen i eftermiddags. Kunde knappt inte äta upp middagen. Men jag va ändå hungrig. Känner mig trött, och som sagt mår illa. Är det en biverkning från norlevo? Läste på bipacksedeln att det kunde va så bara upp till 48 tim efter. Är det stor risk/chans att bli gravid trots dagen efter piller? Jag har aldrig tagit innan... Just det, jag känner mig även svullen om magen nu, vilket jag inte gjorde innan i veckan. Någon som har erfarenhet och vet mer?

• Svar på tråden Norlevo, dagen efterpiller!
  • Anonym
    Anonym (Fundersam) skrev 2010-06-08 09:07:19 följande:
    Hon såg bara att hinnan va tjock som det ser ut likadant som innan mens och början av en graviditet.
    jaha ok..
  • Anonym (#1)
    Wittra skrev 2010-06-08 09:13:36 följande:
    Man brukar väl få en blödning av akut piller? Fick jag iaf...var iofs 7 år sedan jag tog ett sånt :P men jag minns att jag tog ett sånt o så gick det väl nån dag lr några dagar o så pang, fick jag en blödning. Har för mig att reaktionen blir att livmodern stötter ut slemhinnan "av säkerhet" eftersom det KAN ha funnits ett befruktat ägg....
    Det är inte helt ovanligt med blödning (jag fick också), men färre än 30% får det om jag tolkar fass rätt, så det är mer undantag än regel.
    Anonym (Fundersam) skrev 2010-06-08 12:38:20 följande:
    För övrigt har jag inte mått illa idag
    Skönt! Hoppas du slipper må illa nåt mer.
  • Anonym (Fundersam)

Nu i eftermiddag har jag börjat må illa igen! Kom över mig när jag stod och stekte pannkakor. Nu är det mest lite grann ihållande liksom. Jobbigt detta med illamåendet måste jag sägaSkrikandes Hoppas det försvinner igen!

• Anonym
    Anonym (Fundersam) skrev 2010-06-09 15:05:11 följande:
    Nu i eftermiddag har jag börjat må illa igen! Kom över mig när jag stod och stekte pannkakor. Nu är det mest lite grann ihållande liksom. Jobbigt detta med illamåendet måste jag sägaSkrikandes Hoppas det försvinner igen!
    Gör ett gravtest?..borde synas nu om du skulle vara gravid.
  • Anonym (Fundersam)
    Anonym skrev 2010-06-09 19:49:20 följande:
    Gör ett gravtest?..borde synas nu om du skulle vara gravid.
    Hmm, men jag ska inte ha mens förrän nästa vecka ju (början på veckan) Fast jag funderar på att ta ett test i helgen. Tyckte jag haft metallsmak i munnen idag oxå. Kanske inbillning, men jobbigt är det nu. Ibland är jag säker på att det är inget och ibland (när jag mår som mest illa) så tvekar jag och tror jag är gravid... *Intalar mig själv att det är hormoner osm spökar*
  • Anonym
    Anonym (Fundersam) skrev 2010-06-09 20:00:54 följande:
    Hmm, men jag ska inte ha mens förrän nästa vecka ju (början på veckan) Fast jag funderar på att ta ett test i helgen. Tyckte jag haft metallsmak i munnen idag oxå. Kanske inbillning, men jobbigt är det nu. Ibland är jag säker på att det är inget och ibland (när jag mår som mest illa) så tvekar jag och tror jag är gravid... *Intalar mig själv att det är hormoner osm spökar*
    endel plussar ju 10 dagar efter så..borde synas..metallsmaken bruka nog inte komma förrän senare i graviditeten..men tror man kan känna det ändå..har du svettningar,frossa el kallsvettas?
  • Anonym (Fundersam)
    Anonym skrev 2010-06-09 20:18:10 följande:
    endel plussar ju 10 dagar efter så..borde synas..metallsmaken bruka nog inte komma förrän senare i graviditeten..men tror man kan känna det ändå..har du svettningar,frossa el kallsvettas?
    inga svettningar, frossa el kallsvettas. Men jag är varmare och har lite högre puls tror jag. Men det kan ju hänga ihop med att jag har ett illamående. Samt att jag känner så när jag har pms oxå. Inte lätt att veta inte... Men fortsätter det i helgen oxå så tar jag ett test lutar det åt!
  • Anonym

När du tar bort (om du hade tänkt ta ut kopparspiralen) så ökar tvilling graviditet med 65 % tror jag att det var.

• Anonym (Fundersam)
    Anonym skrev 2010-06-09 20:56:34 följande:
    När du tar bort (om du hade tänkt ta ut kopparspiralen) så ökar tvilling graviditet med 65 % tror jag att det var.
    Ok... Låter ju märkligt? Varför? Aldrig hört talas om.
  • Anonym (Ballong)

Blev som en ballong efter jag tagit det...båda gångerna...

Svar på tråden Norlevo, dagen efterpiller!