Att bo i invandrartät förort.
Självklart är rättvisa något som vi alla borde sträva efter och vi ska verkligen inte göra någon skillnad utefter vår hudfärg eller härkomst. Men om någon begår ett brott, så ska väl ändå den personen straffas för det oavsett ovan nämnda attribut? Eller ska vi bara luta oss tillbaka och tänka att de personer bakom kravallerna i tex Rinkeby och Rosengård inte vet bättre, att det bara är ett fåtal ungar som "busar" ?
Vi ska inte behandla någon mildare, hårdare eller på något sätt annorlunda än någon annan.
Det ska heller inte behöva vara intressant om personen är brun, gul, vit eller lila.
Personens bakgrund kan vara intressant, men det gäller också för alla.
De FLESTA invandrartäta områden bränner inte ner förskolor eller kastar stenar på fönstren.
Och där det sker, ska vi lösa problemen på samma sätt som vi i all tider gjort när det uppstått problem.
Var hittar du att jag menar att vi ska luta oss tillbaks och avfärda det som ett par ungar som busar?
Jag hänger inte med.
Att jag uttryckte att det inte är de flesta, är helt enkelt för att det är sanningen och många i tråden uttrycker sig på så sätt, att det skulle vara normen, inte undantaget.
Men att det är undantaget, betyder väl inte att vi ska luta oss tillbaks? Jag förstår heller inte hur du lyckades tolka det så.