Inlägg från: Nice Girl Wrong Place |Visa alla inlägg
  • Nice Girl Wrong Place

Att bo i invandrartät förort.

Dorian Ertymexx skrev 2010-06-18 10:46:35 följande:
    Nej. Men det gör långtifrån alla svenskar heller. Ta en titt i språkvårdstråden här på FL - där ser du exempel på svenskar som knappt kan hantera språket.

Varför blir alla så upprörda, när man "ger igen" med samma mynt.
    Någon drar alla invandrare över en kam och man gör likadant, fast med svenskar, så blir man fruktansvärt ogillad, väldigt snabbt.
    Argumenten kallas barnsliga och i de bästa fallen blir man kallad sverigefientlig eller liknande.

Om vi skulle byta ut ordet invandrare mot svenskar i alla dessa trådar på FL, kanske folk skulle inse hur sjukt det ser ut, att generalisera till den grad man gör.

Någon säger att invandrarkvinnor kissar ute, jag kontrar med att svenska män ofta kissar ute.
    Många blir upprörda "var du tvungen...?" och menar att svenska män gör det när de är fulla, medan invandrarkvinnor saknar hyfs.
    Svenskar begår brott, är bokstavsbarn, alkoholister eller på annat sätt "ursäktade" eller åtminstone "förklarade".
    Men invandrare, de saknar alltid hyfs, respekt, tacksamhet osv.
    Invandrare som bryter är dumhuvuden som vägrar lära sig språket och praktiskt taget tvingar sin brytning på svenskar, medan svenskar som inte kan stava, antagligen har en diagnos och man INTE ska hacka på!

Varför? På riktigt alltså, varför?
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place

Och nu kommer någon tolka inlägget ovan som att jag antingen försvarar brottslighet i förorten, förnekar den, eller hatar svenskar...

Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    CallGirl skrev 2010-06-18 10:58:05 följande:
    och av någon anledning är det bara en viss sorts invadrare som inte får bryta eller tala ren svenska. Hur många blir upprörda över engelsspråkiga invadrare som aldrig lär sig svenska? Hur många är upprörda över Silvias brytning?

(En föreläsare jag hade för ett par år sedan konstaterade krasst att de som har engelska som modersmål talar abbsolut sämst svenska)
    Sant, en av de bästa professorerna jag haft på universitetet, brydde sig inte ens om att lära sig svenska, under alla de år han arbetade där.
    Ingen reagerade såklart.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Joppis skrev 2010-07-03 13:22:09 följande:
    Läste precis i lokaltidningen att en Islamförening vill bygga ett Minaret  och ytterliggare en moské. Ska man behöva vakna kl. 5 varenda morgonen av att nån skriker en bön? Nån måtta får det vara.
    Det finns inga moskeér med böneutrop i Sverige och jag tror faktiskt inte vi kommer få det heller.
    Du kan sova lugnt.

Att någon eller några vill något, betyder inte så mycket.

Men religionsfriheten innebär ju självklart att muslimer, precis som alla andra, har rätt att ansöka om bygglov till och finansiera ett moskébygge. Konstigt vore det ju annars?
    ...On man inte bor i en diktatur vill säga.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place

..Och det enda böneutrop som ens ansökts om (rätta mig om jag har fel) är ett fåtal moskeér som ansökt om böneutrop till fredagsbönen. En gång i veckan, strax efter lunch alltså.

Det är ingen idé att sitta och spekulera i att man i framtiden kommer bli väckt av ett böneutrop 5 på morgonen i Sverige, och genom det försöka hetsa folk lite, genom att måla upp en orealistisk framtid ang islam i Sverige. Jag tror faktiskt aldrig det kommer hända.

Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Troodon skrev 2010-07-06 00:41:35 följande:
    Jag bor inte i en förort, men jag bor definitivt i ett invandrartätt område. Fast å andra sidan är staden jag bor i allmänt invandrartät, vilket alla svenska städer kommer att bli. Enligt statistiska centralbyrån i Norge kommer svenskarna att hamna i minoritet i Sverige år 2049. Vart ska vi då flytta, vi som inte trivs att bo i områden som präglas av skrik och skrän, glassplitter på marken, soprum som ser ut som sophögar och grannar som spelar arabisk folkmusik på högsta volym utan minsta hänsyn till svenskar?
    Det där ser jag fram emot källa på.
    Sedan är det allmänt känt och respekterat, att det inte alls går att förutspå hur befolkningen kommer att se ut.

Svenskarna kommer att vara minoritet, hur? Vi är redan nu flera miljoner fler, om man nu räknar svensk, som född här, eller hur räknar du?

Så, källa från norska statistiska centralbyrån, ser jag fram emot.

Menar du att det INTE finns invandrartäta områden där man inte skriker, har glassplitter på marken, soprum som ser ut som sophögar samt lyssnar på arabisk folkmusik?
    Även det är ju en ren och skär lögn.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Troodon skrev 2010-07-12 12:02:53 följande:
    Ifall du ser fram emot en källa på det så hoppas jag att jag inte gör dig besviken ifall källan är på norska. Här är i alla fall en källa: 

www.rights.no/publisher/publisher.asp?id=41&t...

För den som inte bemödar sig klicka på länken så kan jag erbjuda följande citat: 

"I SSBs fremskrivninger setter SSB en strek ved 2060, mens vi har videreført fremskrivningen til år 2100. Resultatet viser at nordmenn kan bli i minoritet før utgangen av århundret.

Vi har også gjennomført en befolkningsfremskrivning for Sverige, ettersom utviklingen demografisk i vårt naboland, også vil ha konsekvenser for Norge. Resultatet viser at Sverige kan ha en majoritet innvandrere i 2049."

Det där är ingen direkt källa till Norska statistiska centralbyrån.

Källan du angivit, är inte en källa jag kan ta på allvar, efter att ha skummat runt och bildat mig en uppfattning.

Befolkningsutveckling är fortfarande inte något man kan någonsin fastställa med säkerhet.
    Jag ser också att man inte ens definerat svenskar?

Vad jag förstår det, så är det ansvariga för sidan du länkar till (och snälla, lite källkritik...) som fastställt siffrorna med "hjälp" av siffror från Norska central statistiskacentralbyrån.
    En vild gissning skulle då vara att man gissat utifrån den stora invandring vi haft de senaste åren pga kriget i Irak t ex.
    Dessa siffror går ju inte att använda när man sammanställer befolkningsutvecklingen 40 år framåt.

Ingenting är statiskt. Och om 40 år kommer ju många av dessa invandrare vara just svenska , eller hur?

Jag känner mig inte alls tillfredsställd med källan, inte ens lite.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-07-12 12:17:58 följande:
    ja helst ska man väl skaka fram en norsk statistiker som kommer hem och berättar....
    Kolla källan och gör lite efterforskningare, så ser du snart att det är en extremt högervriden organisation som med hjälp av siffror från NSC kommit fram till detta.

Givetvis är det vinklat. Jag skulle anse en vänsterextrem organisation som kom fram till egna siffror lite vinklad och missvisande.

Ingen norsk statistiker har ju kommit fram till detta.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-07-12 12:28:06 följande:
    Man kan ju alltid leta på www.sbb.no om man orkar
    Stavanger Bed and Breakfast?

Det är fortfarande ingen norsk, eller svensk statistiker som kommit fram till detta, utan en högervriden organisation som antagligen använt sig av siffror från när invandringen var som intensivast, är det rättvist?
    Jag tror tvärtom, att vi kommer se mycket återvandring de kommande åren. Det går inte att förutspå något land om 40 år, med dagsaktuella siffror, om ens det!

När Åkesson kom med liknande jidder, blev han tillrättavisad av SCB, där man menade att det omöjligt går att förutspå den demografiska utvecklingen. Och givetvis använder sig högervridna av de siffror som gynnar dem mest.

Men som sagt, ingen statistiker HAR kommit fram till detta.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place

Källorna är alltså en norsk högerextremistisk organisation och ett B&B i Stavanger?

Nej gott folk, solen skiner...

Beautifully Human
Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.