Inlägg från: Mad as snow |Visa alla inlägg
  • Mad as snow

Gillar vi varandra egentligen?

Bedan skrev 2010-06-27 19:34:52 följande:
    Jag kan nog förstå lite vad du menar. I en tråd stötte jag på en fellow jurist som i och för sig är tämligen anonym men ändå... denne uttryckte sig på ett sånt sätt så jag kunde förstå att h*n inte tyckte att ett visst våldsbrott var ett riktigt brott. Nu är denne som sagt var anonym, men ifall jag kom på vem det var och hade denne som målsägandebiträde vid en rättegång där jag blivit utsatt för just det brottet, då hade det ju inte känts nått vidare...
    Nej precis. Eller om du som anhörig till en person med psykiska funktionshinder stöter på en boendeassistent som arbetar med din släkting och vederbörande kommer med vidlyftiga idéer gällande att alla med psykiska sjukdomar har trauman från barndomen. Det finns en miljon exempel på det här, tagna rätt från FL. Värt att fundera över åtminstone. Och för att inte vara alldeles OT: personer med "känsliga yrken" som är såhär öppna på nätet är personer som jag...har lite svårt att förstå mig på.
    Someone get me a fucking wiener before I die.
  • Mad as snow
    lokisse skrev 2010-06-27 19:41:56 följande:

jag tror inte att jag skulle vilja ha nagon som jag läst för mycke av som socialsekriterare eller likande efter som jag förmodligen skulle försöka ändra mina behov efter den perssonens privata asikter för att fa det jag vill ha /behöver.
    jag tror att det kan vara ett stort problem med för privata asikter som kan koplas ihop med en yrkespersson.

En mycket bra poäng. Detta är en av anledningarna till att inte ha en öppen profil på nätet med ett sådant yrke.
  • Mad as snow
    idiblon yes skrev 2010-06-27 20:08:21 följande:
    Ja, alltså, jag förstår dig helt och hållet.

Personligen så ser jag skillnad när det gäller olika personer. Vissa vars inlägg jag läst skulle jag aldrig vilja ha att göra med när de sitter i sin yrkesposition, medan andra är personer jag absolut skulle vilja ha som handläggare p.g.a den positiva bild jag fått från dem.
    Ja, samma här. När det gäller dig har jag aldrig sett dig skriva någonting som handlar om socialtjänstens arbete, och det väger tungt när det gäller min bild av dig. Och av andra som pluggar till/har det yrket. 

Men jag tror att jag ska återgå till trådens grundämne och konstatera att Stinky är en person jag är dödligt förälskad i, oavsett om jag håller med henne eller ej. I början var hon en pain in the ass, nu är hon en mer empatisk pain in the ass.  
  • Mad as snow
    Stinky skrev 2010-06-27 20:57:06 följande:
    Mad as snow är den mest underbara person jag stött på här på FL. Hon är så otroligt klok och har båda fötterna på jorden. Puss på dig gumman! Hjärta
    SkämsKyssHjärta
  • Mad as snow
    idiblon yes skrev 2010-06-28 10:46:15 följande:
     Men att någons poster med bilder tas bort är ju knappast en pusselbit i ett stort stalkerspektrum. 
    Förvånad
  • Mad as snow
    HonSomHarDetLångaStörigaNicket skrev 2010-06-28 10:53:23 följande:

Jag gillar Mad As Snow hon är både smart  snygg och rolig! Hennes inlägg är rena fröjden att läsa med oaser av insikt och finurlighet på detta forum bestående till stor del av mental öken.

Åh vad glad jag blir, där jag sitter och känner mig dum, ful och tråkig.  

Du är underbar för övrigt, klok, empatisk och grymt fuckable.
  • Mad as snow
    Anonyhm skrev 2010-06-28 10:54:21 följande:
    Japp. Dessutom gillar jag att jag har upptäckt att det finns lite gift i fingertopparna även hos denne eminenta debattör. Det tog ett tag att upptäcka!
    Det gläder mig att du har sett det. Du är för övrigt skitsnygg och jag har fått för mig att vi har likadana näsor av någon anledning. Förvånad Har hängt upp mig lite på det.
  • Mad as snow
    Anonyhm skrev 2010-06-28 11:12:28 följande:
    HAHAHA min näsa är mitt varumärke
    Jamen, min med. Och det är sällan jag ser den där typen av näsa på någon annan.
  • Mad as snow
    Anonyhm skrev 2010-06-28 11:26:06 följande:
    Vi kanske är släkt. Apa som apa liksom. 
    Det låter fint. Two apes one nose. 
  • Mad as snow
    Bonanza skrev 2010-06-28 18:42:16 följande:
    Aha. Du har med andra ord bättre minne än jag.
    Jag är lite fyrkantig med sådant, ja.
Svar på tråden Gillar vi varandra egentligen?