nur skrev 2010-07-15 23:38:35 följande:
Ja, om man inte tro eller för mig är en självklarhet, tyvärr har inte den talangen att kan berätta va jag vet ,va jag upplever men så skulle vara den tragiska världen skulle inte va värt att leva för tycker jag...Nogånstans i ens tankar vet man att det finns nåt talar om existensen av liv efter döden,vissa väljer ta fram den vissa int... Jag har mkt starka metafysyska spänningar och upplever saker jag inte kan förmeddla därför blir en självklarhet för mig liv efterdöden fasten ej kan bevisa med så som alla skulle ville se...
ja.. som sagt är ett svårt och känsligt ämne, men skulle aldrig tex kunna sägatill mina barn att någon nära och kär till dem bara är borta.. sen vet jag inte med 100% att det finns något efter och vill gärna ha bevis att det finns något mer.. men får jag frågan är man stendöd eller om det finns något mer efter, så säger jag att det finns något efter. Det är det jag vill tro på och då blir det lixom min verklighet och inställning.
vägrar tro att min pappa inte träffat mina barn.. utan att han finns på sitt vis vad det än är.. plus att vi har en dotter som är väldigt sjuk och vissa anfall har det inte varit klart hur utgången blir, skulle det gått åt helt fel håll (vilket det inte gjort) så skulle jag aldrig i hela mitt liv säga att hon är stendöd o inte finns.. never! utan det finns hopp och tröst i att få känna att man kan få ses i ett annat liv efter detta... men sen respekterar jag andras åsikter. men det är hur jag tänker..