• Bubbis10

Våra barns kommentarer som vi inte glömmer :)

Tänkte skapa en tråd där vi föräldrar lägger in olika kommentarer eller händelser som våra barn har sagt/gjort som inte får glömmas :), jag lägger här in en händelse som blev nu sent ikv...

SKRIKER HÖGT SOM ATTAN HÄR-LILLAN VAKNAR Å VRÅLAR,
    VA FAAN E DET SOM HÄNDER?? VA I HELVETE????

jag skriker som en galning, en nattfjäril i köket...GAAAAAAAHHHH

hon rusar in i köket där jag nu stod å fläktade med kökshandduken å skrek samtidigt i ren skär panik....

hon säjer, mamma lugn jag tar den...så slog hon till den..den hamnar på golvet å hon säjer med uppspärrade ögon. shit den lvere byrackan.....nu sitter jag här å skrattar hysteriskt....

Min dotter är nu 11 år.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-17 23:22
    Skulle såklart stå-lever byrackan?
  • Svar på tråden Våra barns kommentarer som vi inte glömmer :)
  • lindaha

min dotter på 2år och 7 månader vid tillfället kläckte ur sig något som sambon min tyckte var superroligt...

De var när jag skulle gå och lägga mig och klädde av mig naken som hon utbrast
    "ooohhh mamma STOR mage"

och sekunderna senare sa hon
    "och lilla lilla tutten"

Hmpf jag blev ju mottligt road kan jag säga medans gubben tyckte att det var skit kul :P

• Alcarinque

Haha, så många roliga kommentarer

Kom på en till från min dotter, 4 år... Vi var på Lindex och av nån anledning så blev hela familjen involverad i reastället med trosor. Plötsligt får dottern tag i ett par med minimal mängd spetstyg och hojtar över hela affären: "Mamma, dom här trosorna var fräcka tycker jag! Pappa tycker du med det? Mamma köp dom!"

♥ Alva 060307 ♥ Lillasyster med BF 100802 ♥
  • knyzzel
    Alcarinque skrev 2010-06-22 21:57:01 följande:
    Haha, så många roliga kommentarer

Kom på en till från min dotter, 4 år... Vi var på Lindex och av nån anledning så blev hela familjen involverad i reastället med trosor. Plötsligt får dottern tag i ett par med minimal mängd spetstyg och hojtar över hela affären: "Mamma, dom här trosorna var fräcka tycker jag! Pappa tycker du med det? Mamma köp dom!"
    Hahahahaha.... Ja, vad säger man. Skrattar så jag gråter
  • Bubbis10
    knyzzel skrev 2010-06-22 23:11:30 följande:
    Hahahahaha.... Ja, vad säger man. Skrattar så jag gråter
    hahahaha me to!
  • pigglet

Roligast när man fick SE det:

Dottern var ca 2 år, och vi var och tittade på hästarna. Hon matade dem med gräs, de fick stråna ett och ett (tålmodiga hästar). Hästens huvud var i princip lika stort som dottern var lång, så rätt kusligt ut faktiskt.
    "Ät nu, så du blir stor och stark som mig!"

• knyzzel
    pigglet skrev 2010-06-22 23:24:32 följande:

Dottern var ca 2 år, och vi var och tittade på hästarna. Hon matade dem med gräs, de fick stråna ett och ett (tålmodiga hästar). Hästens huvud var i princip lika stort som dottern var lång, så rätt kusligt ut faktiskt.
    Hahahahaha.... Gu va kul!!!!!!!!!!!!!
  • Bubbis10
    pigglet skrev 2010-06-22 23:24:32 följande:

hahahahahahaGlad din dotter anser nog att hon e mkt duktig med maten ;)
  • Karlstadtös

Kopierar Jonathans bästa ur datorn Han är snart sex år nu...

två år och två månader: Solen tvättar bort mörkret.

två år, fyra månader: Ankan säger kvack så mycket.

två år, sex månader: Leker med bilar och vill ha nappen. Jag säger "Tutte har man när man sover" och Jonathan svarar "Men jag blir ju så trött på de här bilarna".

två år, sex månader: På Apoteket säger han "Kom nu din kossa!" Så säger man inte säger jag och då säger han "Kom nu din häst!".

två år, tio månader: jag knarkar! (han menade snarkar)

tre år, två månader: killingar är det när man har två barn. (han menade tvillingar)

tre år, fyra månader: "Vad är det som är grönt och gör så här? *blinkar med ögonen* (Det var klockan på stereon)

tre år, sex månader: farmor frågar om han vill ha en lillebror eller en lillasyster och Jonathan svarar "Jag vill helst ha ett tankfartyg. "

tre år, sju månader: Jonathan är i kyrkan och för att vara tyst blir han mutad med Kalle Anka kex. Pappa håller upp ett kex och frågar vad det ser ut som varpå Jonathan säger högt och ljudligt "En kuk". (De lär sig mycket på dagis...)

tre år, tio månader: Vi var på zoo och Jonathan var måttligt intresserad av djuren. Vi kom till björnarna som just då blev utfodrade med fisk. Han vill titta närmare och jag säger "Jaså, björnar gillar du?" och då svarar han "Nej, men jag gillar fiskar".

fyra år: Titta pappa vilken lång bukini! (det var en baddräkt)

fyra år, sex månader: farfar har en lång panna (han är skallig).

• DuBBeeL
    Karlstadtös skrev 2010-06-23 21:12:07 följande:

Kopierar Jonathans bästa ur datorn Han är snart sex år nu...

två år och två månader: Solen tvättar bort mörkret.

två år, fyra månader: Ankan säger kvack så mycket.

två år, sex månader: Leker med bilar och vill ha nappen. Jag säger "Tutte har man när man sover" och Jonathan svarar "Men jag blir ju så trött på de här bilarna".

två år, sex månader: På Apoteket säger han "Kom nu din kossa!" Så säger man inte säger jag och då säger han "Kom nu din häst!".

två år, tio månader: jag knarkar! (han menade snarkar)

tre år, två månader: killingar är det när man har två barn. (han menade tvillingar)

tre år, fyra månader: "Vad är det som är grönt och gör så här? *blinkar med ögonen* (Det var klockan på stereon)

tre år, sex månader: farmor frågar om han vill ha en lillebror eller en lillasyster och Jonathan svarar "Jag vill helst ha ett tankfartyg. "

tre år, sju månader: Jonathan är i kyrkan och för att vara tyst blir han mutad med Kalle Anka kex. Pappa håller upp ett kex och frågar vad det ser ut som varpå Jonathan säger högt och ljudligt "En kuk". (De lär sig mycket på dagis...)

tre år, tio månader: Vi var på zoo och Jonathan var måttligt intresserad av djuren. Vi kom till björnarna som just då blev utfodrade med fisk. Han vill titta närmare och jag säger "Jaså, björnar gillar du?" och då svarar han "Nej, men jag gillar fiskar".

fyra år: Titta pappa vilken lång bukini! (det var en baddräkt)

fyra år, sex månader: farfar har en lång panna (han är skallig).

Hahahaha! Skrattande Min favorit är den med tankfartyget, hahaha
  • Grus grus

Min dotter skulle i vintras berätta för sin morfar att vi sett ett rådjur. Hon var då 3 år och 9 månader gammal. Hon fick i hasten inte till alla bokstäverna:
    - Morfar, vi såg ett jådju, nej rå..... rrrrrrråååååååååååå. Äh, det var en älg.

Mamma, kvinna, förskollärare, genuspedagog
Svar på tråden Våra barns kommentarer som vi inte glömmer :)