Karlstadtös skrev 2010-06-23 21:12:07 följande:
Kopierar Jonathans bästa ur datorn
Han är snart sex år nu...
två år och två månader: Solen tvättar bort mörkret.
två år, fyra månader: Ankan säger kvack så mycket.
två år, sex månader: Leker med bilar och vill ha nappen. Jag säger "Tutte har man när man sover" och Jonathan svarar "Men jag blir ju så trött på de här bilarna".
två år, sex månader: På Apoteket säger han "Kom nu din kossa!" Så säger man inte säger jag och då säger han "Kom nu din häst!".
två år, tio månader: jag knarkar! (han menade snarkar)
tre år, två månader: killingar är det när man har två barn. (han menade tvillingar)
tre år, fyra månader: "Vad är det som är grönt och gör så här? *blinkar med ögonen* (Det var klockan på stereon)
tre år, sex månader: farmor frågar om han vill ha en lillebror eller en lillasyster och Jonathan svarar "Jag vill helst ha ett tankfartyg. "
tre år, sju månader: Jonathan är i kyrkan och för att vara tyst blir han mutad med Kalle Anka kex. Pappa håller upp ett kex och frågar vad det ser ut som varpå Jonathan säger högt och ljudligt "En kuk". (De lär sig mycket på dagis...)
tre år, tio månader: Vi var på zoo och Jonathan var måttligt intresserad av djuren. Vi kom till björnarna som just då blev utfodrade med fisk. Han vill titta närmare och jag säger "Jaså, björnar gillar du?" och då svarar han "Nej, men jag gillar fiskar".
fyra år: Titta pappa vilken lång bukini! (det var en baddräkt)
fyra år, sex månader: farfar har en lång panna (han är skallig).
Hahahaha!

Min favorit är den med tankfartyget, hahaha