Jag längtar till jul!!!
Någon som provat att ha lite pastellfärgat i granen - hur kändes det? Jag har förut bara haft antingen rött eller mixat färgglatt. Men i år har jag fastnat för de här - verkar så fina.
Någon som provat att ha lite pastellfärgat i granen - hur kändes det? Jag har förut bara haft antingen rött eller mixat färgglatt. Men i år har jag fastnat för de här - verkar så fina.
Hur brukar ni klä er på julafton om ni bara firar hemma med familjen?
Precis som pigelin skrev så åker inte vi heller någonstans på jul sedan vi fick vårt första barn tio år sedan. Det är så skönt att slippa flänga runt! I och med att vi bor utomlands är det lättare för släkten att acceptera tror jag. Om dom vill fira så får de komma hit och de flesta år har vi haft någon gäst eller två. I år är det svärfar som hälsar på.
På julafton har vi alltid klätt upp oss. På juldagen, när vi firar engelsk jul o öppnar paket, har vi myskläder på oss. Föredrar juldagen
Handlat två julklappar idag - en radiostyrd liten motorcykel till min 10-åriga son och en övervakningskamera till maken. En sådan där som man kan styra och se via telefonen när man är borta. Han är pryltokig och har "allt" så jag hoppas han blir glad.
Det brukar finnas julpynt o grejer men julbelysningen på gatorna tänds någongång mellan 5-15 nov
Julkort kan man förbereda, julklappslistor, planera maten. Sedan kan man om nån vecka eller så göra engelsk christmas cake. Den ska stå i veckor och "mogna" och med jämna mellanrum matas eller penslas med cognac.
Till treåringen: Kritor, böcker, bilar, docka plus vagn, lek-dammsugare/spis/gräsklippare/mat etc, pulka, mjukisdjur, musikinstrument typ leksaksgitarr eller keyboard
Min äldsta är snart 10 (nästa vecka) o han älskar julen lika mycket som jag ! Jag är sååå glad att gillar allt med julen och inte bara paketen Det är så fascinerande, och lite skrämmande på ett sätt, att de traditioner/vanor vi gör nu kommer vara med honom resten av livet och det är de traditionerna han sedan kommer ta med sig till sina barn etc. Antar att jag känner det är extra viktigt eftersom vi är utlandsboende och han har aldrig bott i Sverige. Att föra svenska traditioner vidare etc.
Min tvååring däremot har ingen aning om vad julen är och kommer säkert bara pilla sönder prydnader i år