Inlägg från: MamaPapa |Visa alla inlägg
  • MamaPapa

Jag längtar till jul!!!

Härligt att se alla mysiga bilder och att vi nu officiellt börjat räkna ner till jul ! Bara snön som saknas ....

Adventsstjärna och ljusgirlang med kottar och mistel på plats i matrummet

Lite pynt på trappan

• MamaPapa
    RocketQueen skrev 2011-11-29 23:40:35 följande:
    Nu jag jag pyntat i tre timmar och är inte klar! Men nu sa foglossningen ifrån så nu blir det julmust-paus! Sen ska två granar kläs och jag har runt 30 klappar som ska slås in :-/
    Jag kan aldrig välja om jag vill ha en stilren gran eller en "glad" gran med massor av färger så varför välja? Det får bli två granar helt enkelt
    Lyllos ! Jag har samma problem och maken blir gaaaalen pa allt julgranspynt vi har .....
  • MamaPapa

Vildaungarnasmamma: på vårt bord kommer vi ha:
    2 sillsorter
    Gubbröra (matjessill, lök, pot med creme fraiche o dill)
    Kall inkokt lax med rosa sås
    Skinka
    Janssons
    Köttbullar
    Potatis
    Rödbetssallad
    Äppelmos
    Vörtbröd, julknäcke
    Ost, Munsökorv
    Julmust
    Apelsinris
    Ev revbensspjäll - den debatterar vi varje pr. Ev. gravad lax men bara med nån kul smaksättning tex rödbetor - ingen äter den annars.

Sedan på juldagen firar vi den engelska versionen med kalkon, ugnsrostade potatisar, korvar i bacon, stuffingballs, morötter, brysselkål med pancetta, cranberry sauce, gravy och så efterrätt på det (o förrätt). Snacka om att min kyl blir full !!!

• MamaPapa
    MTG skrev 2011-12-01 17:53:24 följande:
    Lägger till

Rödkål
    Prinskorv
    Omelett
    Ägghalvor

till ovanstående. Och mormors morotslådor, men det är bara hon som äter dem :)
    Prinskorven missade jag - de har vi med såklart. Spännande inslag med omelett  - är det fyllning i den o är den varm?
  • MamaPapa

Nu doftar det gott här hemma - har bakat lussekatter och engelska pepparkaksgubbar (gubbarna ska jag dekorera sedan och de blir mitt bidrag till skolans julmarknad på söndag).

• MamaPapa

Sassus - vad härligt det låter! Älskar Gotland på vintern - min mamma bodde där (inflyttad) och jag saknar Gotland jättemycket ! Min mamma dog tyvärr för 8 år sedan (om nån i tråden röker så sluta genast - giftpinnarna tog mammas liv när hon bara var 60). Iallafall så är det nåt så magiskt över ön just vid jul. Havet, mörkret, snön .... Och så promenader i Visby . Myyyys !!!!

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!