Jag längtar till jul!!!
Härligt att se alla mysiga bilder och att vi nu officiellt börjat räkna ner till jul ! Bara snön som saknas ....
Adventsstjärna och ljusgirlang med kottar och mistel på plats i matrummet
Lite pynt på trappan
Härligt att se alla mysiga bilder och att vi nu officiellt börjat räkna ner till jul ! Bara snön som saknas ....
Hur torkar man apelsinskivor? I ugnen eller?
Idag har en ljustomte flyttat in i vårt uterum !
Vildaungarnasmamma: på vårt bord kommer vi ha:
2 sillsorter
Gubbröra (matjessill, lök, pot med creme fraiche o dill)
Kall inkokt lax med rosa sås
Skinka
Janssons
Köttbullar
Potatis
Rödbetssallad
Äppelmos
Vörtbröd, julknäcke
Ost, Munsökorv
Julmust
Apelsinris
Ev revbensspjäll - den debatterar vi varje pr. Ev. gravad lax men bara med nån kul smaksättning tex rödbetor - ingen äter den annars.
Sedan på juldagen firar vi den engelska versionen med kalkon, ugnsrostade potatisar, korvar i bacon, stuffingballs, morötter, brysselkål med pancetta, cranberry sauce, gravy och så efterrätt på det (o förrätt). Snacka om att min kyl blir full !!!
Nu doftar det gott här hemma - har bakat lussekatter och engelska pepparkaksgubbar (gubbarna ska jag dekorera sedan och de blir mitt bidrag till skolans julmarknad på söndag).
Hagel stora som ärtor här i nordvästra England ....
MrsTM - grattis!
Sassus - vad härligt det låter! Älskar Gotland på vintern - min mamma bodde där (inflyttad) och jag saknar Gotland jättemycket ! Min mamma dog tyvärr för 8 år sedan (om nån i tråden röker så sluta genast - giftpinnarna tog mammas liv när hon bara var 60). Iallafall så är det nåt så magiskt över ön just vid jul. Havet, mörkret, snön .... Och så promenader i Visby . Myyyys !!!!