Inlägg från: MamaPapa |Visa alla inlägg
  • MamaPapa

Jag längtar till jul!!!

snuffsan91 skrev 2011-11-08 21:10:52 följande:
    Hej på er :D
    Tänkte kolla om de e nån av er som har något bra tips, Jag vill väldigt gärna ha en julgran i år men hur ska jag göra så att min 1 åriga son inte river ner hela granen eller får en massa kulor i huvudet?
    Har suttit och funderat och funderat men jag kommer nästan bara fram till att jag inte kommer kunna ha nån gran :(
    Vi band fast vår gran med ett snöre runt stommen och sedan i en bokhylla där min man satt en skruv bakom som vi knöt i.
  • MamaPapa

Snuffsan - och även om plastkulor inte är lika fint som riktiga så gör det inte så mycket om de får tag i en eller två. Fast vi satte dem lite högre.

• MamaPapa

Jag köpte en ljusgirlang med kottar o mistel idag som jag ska hänga uppe på gardinstången i matrummet. Vill så gärna hänga upp den redan nu men då får maken spatt ... han tyckte det var för "tidigt" att jag köpt en tröja till sonen med snögubbe på! Jag sa till honom att snögubbe är vinter - inte nödvändigtvis bara jul ....

• MamaPapa

Varje år ordnar sonens skola en julmarknad och bland annat så brukar det finnas ett "craft stall" med grejer som föräldrar o barn gjort och som man då alltså säljer för att få in lite extra pengar till skolan. I år gjorde jag "Snowman Soup", som egentligen bara är drickchoklad pulver med marshmallows och en peppermints stång. Ganska fina blev de i alla fall tyckte jag - burkarna köpte jag på IKEA.

Så här ser etiketten ut:

Och så hade jag lite marshmallows och stänger över, så jag lade de i två organsa påsar jag hade hemma:

• MamaPapa
    bustösen skrev 2011-11-16 13:10:57 följande:
    va gulliga!! den idén snor jag =) 
    Det går så bra så !Tomte
  • MamaPapa
    Fidelis ad urnam skrev 2011-11-16 14:22:40 följande:
    Ja detta kändes som rätt tråd att framför dina åsikter i
    Precis ! Tomte
  • MamaPapa

Idag är jag riktigt i jultagen.... På spisen puttrar apelsinskal som ska kanderas... Som jag skrev ovan är mina Snowman Soup klara och nu har jag slagit in första paketen !

I år har jag rött papper med lite mönster i. Syns inte så bra på bilden men fint är det. Och så har jag guld, gröna, vita rosetter. 

Och små glada påsar ....

• MamaPapa

Apropå England så vill jag bara tipsa om att ganska många av våra butiker o varuhus här erbjuder billig eller i vissa fall gratis leverans till Sverige. Näthandel är oerhört stort här och många av kedjorna tävlar med varandra om just leveranskostnaderna. Många varuhus säljer ju julpynt också.

John Lewis och Marks & Spencer - kostar runt 7-7.50 pund för leverans till Sverige. De har bra kvalitet på sina grejer. Vissa grejer är dock undantagna internationell leverans (skrymmande, explosiva, extra ömtåliga).

Monsoon säljer fina festklänningar och har just nu gratis leverans till Sverige. 

• MamaPapa

Gjorde gräddkola ikväll med åttaårige sonen. Ny börjar det kännas lite juligt !

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!