Pigelinen skrev 2011-11-14 08:13:14 följande:
www.familjeliv.se/Forum-25-122/m61932717.html här finns tips om julklappar, mest såna man köper men även hemmagjorda.
JasonDamian skrev 2011-11-13 22:04:43 följande:
Åhh! Underbara tråd! <3 Jag har ALDRIG gillat julen, har inte firat jul på 18 år, Men efter den här tråden så har jag fått tillbaka min tro på julens mirakel! Jag har fått tillbaka min försvunna barndom! TACK! :D
Härligt!!! Jobbigt att du har haft jobbiga jular men du gör rätt, blicka framåt och hoppas tomten kommer med MASSA klappar till dig!!!
En liten fråga till er... vi flyttade hit förra året och då var stora tjejen drygt 2år, nu är hon således drygt 3år och VÄLDIGT medveten så iår vet i skam, tror inte att vi kan lura henne med att farfar går iväg lagom till att tomten kommer, ska försöka fråga någon granne, men det känns lite "pinsamt" men de kan ju allitd svara nej, eller hur?!
Oj, vår dotter på 4,5 år anar ingenting. Misstänker tom att syrrans 8 åriga dotter fortfarande är fundersam och inte övertygad. Det är deras morfar som brukar vara tomte och trots att han mystiskt nog aldrig lyckas vara närvarande just när tomten kommer så tror barnen på tomten....lite mysigt faktiskt.
Men vi har haft granntomtar med. Sen så har vi haft lite skämt. Ett år kom tomten och sa " ho,ho här kommer jag med julen" och i säcken hade han bildäck (hjul) ^^...ett annat år frågade han vad man önskar sig till jul och fick svaret "snö" av en vuxen. I säcken hade han då snö^^...sen den bästa, ett år kom tomten och skulle just ta upp klapparna i säcken. Ist tog han upp små tomteplagg, röda små strumpor osv. Han ojjade sig och sa "oj, oj, jag har tagit fel säck. Det här är ju nissarnas smutsvätt"

. Barnen blev ju lite chockade men det visade sig alltid att den riktiga säcken stod utanför.