Inlägg från: Flisan79 |Visa alla inlägg
  • Flisan79

Jag längtar till jul!!!

Simon: vad jag har hört ska det bli ordentlig vinter i år med bara det att den kommer senare. När vet jag dock inte. Själv hoppas jag på mycket snö och kyla. Skönt kontrast till vår och sommar.

• Flisan79

Försvårar lite och röstar på den övre. Jag gillar när man ser barnen ordentligt på samma gång.

• Flisan79

Skulle ha gått på luciafirande på dotterns dagis men dottern blev sjuk inatt så vi missar det. Tror jag tycker det är tråkigare än vad hon gör

Hade väldigt gärna sett på något luciatåg, eller ännu hellre varit med. Ska nog ta tag i saken och hitta någon kör att vara med i.

• Flisan79

Åh fy. Ernst är som naglar mot svartatavlan för mig... Uäääk! Haha. Fast om han är bra på julpyssel kan jag kanske se lite grann, med ena ögat typ

• Flisan79

Jo då, här skrivs det julkort, julstädas och ska bakas julgodis.

Vill ha silverband ( typ 1,5-2 cm breda) runt paketen. Någon som vet var man kan hitta det billigt. I pysselbutik kan man köpa 25 m för 200 spänn vilket jag tycker är lite att ta i

• Flisan79

Japp lite snötö i Stockholm idag. Men seriöst!!! Igår ÅSKADE det...känns aningen knas. Såg tom blixten, var nämligen ute och i tät följd mullrade det ordentligt...huuuaaa!

• Flisan79

Som tur är för mig har min man inte så bra "band" med sin familj så vi firar varje år hos mina föräldrar. Ibland åker vi dock förbi en stund på dagen till hans familj.

En lite tillfällig blogg/hemsida www.nogg.se/glansitillvaron
  • Flisan79

Vår gran plockas ner i helgen. Röda gardiner osv får hänga kvar ett tag. Hög mysfaktor!

• Flisan79
    MissFrost skrev 2012-06-09 19:34:16 följande:
    Hm nu skäms jag lite här Skäms Jag tror inte att jag har sett den julkalendern: Mysteriet på Greveholm. Såg att den var från -96 och då var min son bara 1½ år. Vet att jag inte såg på julkalendern på några år.  Men började igen när Pelle Svanslös visades som julkalender -97

Nåja jag blir väl "tvungen" att se på den nu innan årets börjar Drömmer 
    Samma här men berodde på att jag 96 var 17 år gammal och lite för "cool" för fjantiga julkalendrar
    En lite tillfällig blogg/hemsida www.nogg.se/glansitillvaron
  • Flisan79

Ja nu börjar det kännas ok att hänga i den här tråden igen. Med detta väder så kan man ju börja längta ordentligt.

Har startat en julklappslista än så länge. Skulle vilja hinna med pepparkakshusoch lussebullsbak i år och d behövs planering typ redan nu

• Flisan79

Nu börjar det bli dags även för mig som inte kanske längtar till jul redan i juni

Behöver en ljusslinga till balkongen men var hittar man en bra och billig? Vill inte ha med fakegranris utan bara lampor. Däremot gärna många små lampor. Räcket är nästan 5 meter.

• Flisan79

Köpte en på rusta. 16 m för 129 spänn. Virade runt balkongräcket och det blev superbra. Så nu är första "julgrejen" uppe.

Behöver en ny stake/stjärna/belysning i vardagsrumsfönstret. Kan inte bestämma mig för vad jag ska ha men funderar på något hängande. Typ en lysande "krans" eller lite mer fin stjärna (inte papp).

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!