Inlägg från: Flisan79 |Visa alla inlägg
  • Flisan79

Jag längtar till jul!!!

Har nästan köpt klart julklapparna till barnen. Riktigt tidigt för att vara jag. Förra året fick jag pengar dan innan julafton och köpte alla paket mitt i julrushen under stress....rekomenderas inte

En lite tillfällig blogg/hemsida www.nogg.se/glansitillvaron
  • Flisan79

MTG: inslagningen är viktig! jag lägger ner mycket energi på att hitta det perfekta pappret. Inte hittat något än i år.

• Flisan79
    Pigelinen skrev 2011-11-15 19:55:10 följande:
    Börjar få lite panik... har fortfarand eint hittat någon adventstake, söker en vit. Hade hittat på GeKås men idag när min kompis kom dit var den slut, fanns bara tråkiga traditionella och Markslöjds för 450kr, på GEKÅS... nä så mycket vill jag inte lägga. Någon som sett någon snygg i vitt i en inte allt för dyr prisklass?
    Coop, Åhlens, Ica osv
  • Flisan79

Promenerade igår och insåg att ca en balkong på varje hyreshus hade hunnit få upp lysgerlanger. En hade tom gran med lysen och blinkande lampor i massa färger. Inte bara oss det kliar i fingrarna på mao

• Flisan79
    VildVittra skrev 2011-11-18 14:43:31 följande:
    Ska sy vintergardiner till dotterns rum...mossgröna i krossad sammet med guldiga omtag (tofsar),
    köpt i dag en ljusgardin med små stjärnor och sen hennes guld och röda adventsstjärna som jag hade när jag var liten.

Vad tror ni...blir det bra liksom...jag har ingen att visa...mer än er.
    Tar en bild sen och visar IRL så får ni se....vet det är en vecka förtidigt men mysigt ju...ska fixa hennes fönster i morrn lördag.

Ska kanske pynta hennes rum mera...det är 18 kvm stort...tror en ljuslinga till får plats hehehe

(men ni visste ju refdan att jag ÄR julfreak)

Kan sånt "sprida"sig till barnen? *Fniss*
    Var har du hittat tofsarna? Jag skulle vilja ha i silver nu till mina röda julgardiner.
  • Flisan79

Årets första chokladtomte är uppäten. Ni vet, en sån där stor. Jag älskar just den chokladen....mmmmums. Handlade en röd jullykta på jysk för 15 spänn också.

• Flisan79
    Pigelinen skrev 2011-11-19 23:00:38 följande:
    KRAM

Ego inlägg stort här... jag mäte och köpte ett superfint tyg till köket men jag var stressad och mätte 206... medan det var 216... shit vad fult det blev... vad ska jag göra? De är ju alldeles för korta,,,
    Har ju ändå lagt lite pengar på det. Funderar på om man kan sälja och köpa nytt, bara det att jag inte har någon symaskin just nu utan dessa sydde jag hemma hos svärmor ikväll...och jag vill ju ha upp dem nu!!!!
    Skulle kunna fungera med en röd kant nertill. Mer sömnad men billigare än att köpa allt nytt.
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!