Inlägg från: Flisan79 |Visa alla inlägg
  • Flisan79

Jag längtar till jul!!!

Vi har kört på plastgran och plastkulor sen dotter 1 föddes. Får vara så ett par år till då dotter nr 2 är 2 år nu och dotter nr 3 är 3 månader. Sen jäklar blir det äkta vara med min vackra glaskulor. Jaja, hellre plast än ingen alls. Får köra granris någon annan stans så det ändå luktar gran.

En lite tillfällig blogg/hemsida www.nogg.se/glansitillvaron
  • Flisan79
    VildVittra skrev 2011-11-21 16:16:18 följande:
    men min man vill inte ha nån plastgran och köpa plast kulor och barnvänligt pynt...vi kan vara utan i år tycker han......*mutter mutter*

Vi har ju en fiberoptisk liten gran på c.a en meter som han tycker vi kan ha i år då.

Jaja vi får se hur det blir..jag kanske tjatar håll på honom =)))
    Inte för att vara sån men.....min man hade jag totalt ignorerat och skaffat mig gran ändå . Jul utan gran? No way!
  • Flisan79
    Österbotten skrev 2011-11-21 18:47:43 följande:
    Men hur är det med plastkulor, kan inte dom också gå sönder och bli vassa skärvor eller har jag missat nåt?
    Nej gud nej. Klämmer man på dem så blir de buckliga (vet av erfarenhet). I det avseendet är de ju ganska ömtåliga, alltså att de blir förstörda men spela roll lixom ;-P

Vi satte idag upp barnens stjärna. Julen smyger sig in i huset. 
  • Flisan79

Jag ser gärna alla julfilmer jag kommer över. En favorit (förutom tomten är far till alla barn ) är Elf.

Sen alla Santa Claus, ett päron till farsa firar jul, En andra chans, Medan du sov osv osv  

• Flisan79
    ems87 skrev 2011-11-23 17:48:59 följande:
    Tack för alla kramar! Mormor gick bort i söndags, och det är tufft. Tittade på julsaker i måndags på Åhlens, men det gick inte. Det var svårt att glädjas liksom.

Nåja, nog om det.

På fredag ska jag göra pepparkaksdeg tänkte jag, för i helgen ska jag baka saffransbullar med choklad och pepparkakorTomte. Igår sattes julgardiner upp, tänkte kanske ta fram ljusstakar och julstjärnan med... men väntar nog tills imorgon eller fredag ändå.

Nästa lördag ska vi till Lisebergs julmarknad, ska bli väldigt mysigt! Förra året var också väldigt mysigt, men det var ändå jobbigt för det var ju 11 minusgrader, det var verkligen så vidrigt kallt! Men det verkar ju inte bli så i år, jag har ju ändå vårjacka fortfarande Obestämd Inte för att jag vill ha 11 minusgrader, men vad f*n... var är kylan, var är snön?
    Saffransbullar med choklad? Nu blev jag nyfiken
  • Flisan79
    molly50 skrev 2011-11-23 18:33:03 följande:
    Beklagar sorgen! Tröstekramar! Jag vet hur det är.

Saffransbullar med choklad lät gott! :) Funderar på att baka pepparkakor och lussebullar med sonen i helgen. :)
    Längtar tills vi ska börja med ljusstakarna och det. Antingen imorgon eller på fredag. :) Några grannar har redan börjat,har jag sett. :)   
    Vi hade tänkt att börja på fredag,men vi får väl se om jag klarar att hålla mig så länge. ;)  
    Hehe, här har en stjärna och en ljusstake mystiskt kommit upp Oskyldig
  • Flisan79

Älskar alla klassiker som finns på gamla absolut Christmas. Sen så älskar jag även de klassiska, glans över sjö och strand, det strålar en stjärna osv. Sjunger dem gärna själv när jag är ensam

• Flisan79
    Tussilussan skrev 2011-11-24 16:34:55 följande:
    Hm..undrar om man ska baka lussebullar ikväll
    Annars är julen framme här hemma nu, ser att fler å fler har börjat ta fram adventsljusstakarna i fönstren med..helmysigt

På lördag blir det upp till Luleå å handla julklapparna

Har ni andra kvar nåt på era jullistor eller är ni redan klar me allt?
    Långt ifrån klar. Är nöjd med att ha barnen nästan klara så här bra i tid. Förra året inhandlades allt den 23:e Förvånad
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!