Inlägg från: kickan89 |Visa alla inlägg
  • kickan89

Jag längtar till jul!!!

Idag la min pappa upp en bild på fb på köp-pepparkaksdeg från affären. Någon som hunnit köpa? Haha. Jag ska ringa och tjata om vaaaaart han hittade den för han svarade inte när jag kommenterade :P

• kickan89

Vi har lila i vardagsrummet där granen brukar stå och rött och lila skär sig ju så fult... Så vi brukar pynta i silver/grått och vitt och så har vi rosa, vitt och silver i granen. Brukar bli rätt fint ändå, och riktig mysbelysning med rosa lampor i granen :P Hade det funkat hade jag gärna haft rött och guld men känns lite överkurs att byta ut matta och allt till jul för att kunna ha rött i granen :P fast jag är nästan lite sugen på att göra det ändå! I köket kör vi en massa rött i alla fall så att det blir lite julfärg :)

• kickan89

Fie m melwin jag funderar nästan på att göra så jag med i år men bor i lägenhet och vet inte vart jag skulle ha plats att förvara mattor, kuddar, plädar och alla småsaker när man byter färg haha.

• kickan89

Fie: ja det var ju en ide! Har dock en stor madrass (extrasäng) under sängen men kanske under dotterns säng... :P tänkte inte på att man bara kan byta överdrag på kuddarna haha

• kickan89

Ni som börjat köpa julklappar redan, hur gör ni om det blir dubletter? Det hinner väl bli försent att byta efter jul? Jag är sugen på att börja handla men är rädd att jag ska köpa likadant som någon annan eller att de ska hinna köpa samma sak själva innan jul och att det inte går att lämna tillbaka då...

Har i alla fall börjat lite smått med hemgjorda julklappar, två par raggsockor är virkade, och en tubhalsduk (som nog iofs blir födelsedagspresent eftersom lillasyster fyller år 23 november). Har även köpt en film till ena syrran och några småsaker som benbärmare, lilla My mockasiner, en tröja och en film till dottern.

Tur att jag har fått handla presenter till dotterns födelsedag som är nu i november iaf, så slipper jag få så mycket julklappsabstinens haha. Har dessutom turen att hon tycker om kläder och skor så får köpa lite sånt kul med ;)

• kickan89

Vi brukar också prata med varandra om vad vi ska köpa men tex dotterns kusin får ju kanske saker av sin farmor och släkten på den sidan som vi inte känner osv... Tänker mycket på kläder också som kanske är försmå eller inte sitter bra, trist att inte kunna byta då :/ får kanske vänta lite med just kläder och sedan hoppas på att eventuella dubletter inköpts senare och kan bytas isf haha.

• kickan89

Pigelinen här är det tvärt om :P frågade mina syskon på 9 och 10 vad de önskar sig till jul och båda reagerade likadant "vaaaa det är ju JÄTTELÅNGT kvar!"

Happ, inte ens barnen har börjat räkna ner :P

• kickan89

Jag har ingen aning om vad jag ska ge min sambo. Han är en sån som aldrig önskar sig något men jag brukar ändå snappa upp när han råkar nämna att han vill ha något men nu har han inte varit sugen på något speciellt på länge. Vet att han pratade mycket om att göra en till tatuering i somras men presentkort på tatuering fick han av mig när han tog studenten (iofs länge sen) och har fått vid både födelsedag och jul ett par gången så det känns lite tråkigt att ge igen :P men det där med snusprovning kanske skulle kunna vara något ;)

Har nu precis virkat klart ännu en tubhalsduk så båda mina systrar ska få. Nu funderar jag på att göra något åt pappa. Använder killar tubhalsdukar? Haha.

• kickan89

Tiger Af Lilja tack för att du delade med dig av iden om snusprovning :) jag och en kompis har nu bestämt att vi ska skicka iväg karlarna på snusprovning tillsammans :) tror det kommer vara uppskattat både för själva snuset och för att få åka i väg och göra något kul tillsammans :)

• kickan89

Idag ska jag åka till rusta och köpa julpapper! Haha.

Har börjat virka på en tröja som ska bli julklapp till min pappa. Jag kan inte virka efter mönster eller så och har ingen riktig koll på vad olika maskor kallas osv så jag gör på känn men hittills ser det faktiskt bra ut :) han var så stolt när jag hade virkat en helt vanlig halsduk åt honom förrförra vintern så han blir nog glad :)

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!