Inlägg från: kickan89 |Visa alla inlägg
  • kickan89

Jag längtar till jul!!!

Här har också varit en julig helg i sambons släkt är det tradition att fira lucia hemma hos hans gammelmormor, barnen går luciatåg och så fikar vi i år blev det igår eftersom lucia är på en vardag. Idag är vi hos svägerskan och bakar pepparkakor

Nästa helg blir det nog pepparkakahus hemma samt klä granen (tror att jag fått med sambon på att hugga en egen! Haha).

Så mysigt att läsa om allas julpyssel

• kickan89

Fluffig det är gammelmormor på 90 år som anordnar det varje år, tyckte inte att det var läge att ifrågasätta hennes val av dag, det passade väl bara bättre helgen innan av någon anledning.

• kickan89

Tahira jaa precis, det är så mysigt att ses allihop och gammelmormorn är ju så rolig, 90 år och bakar och ordnar själv! :)

Vilka söta ungar ni har, både nyfödingen med lussebullen och tomtenissarna :) tror bilden blir ett jättebra julkort molly50! :)

• kickan89

Idag är jag gräsänka och tänkte göra något mysigt med tvååringen. Julklappsshopping bestämde vi oss ganska fort för att skippa då det typ var snöstorm (har inte körkort och att promenera i snöstorm med gravidmage och vagn kändes inte lockande :P) men julbak har vi tagit tag i. Wienernougat och choklad med mini mashmallows har vi gjort och lussebullar ligger på jäsning. Barnet strödde mjöl över hela köket och jag är helt slut så lämnade kaoset för att ta en tupplur nu medan bullarna jäser haha. Inte alltid så lätt att baka med en kladdtokig liten tjej ;)

• kickan89

Sambon kom på att hans mormor kanske hade gran på "tomten" som vi kunde få hugga så nu har jag tjatat om att han ska fråga henne i typ en vecka :P idag fick han äntligen tummen ur och ringde henne och visst kunde vi hugga en gran där dock hade det hunnit bli för mörkt så kunde inte hämta någon idag och jag hoppas sååå att det är fixat tills jag kommer hem imorgon! Annars hinner vi ju knappt ha granen framme något innan jul. Tyvärr är min sambo sån som aldrig får saker gjorda så jag lär få fortsätta tjata :P är som sagt väldigt gravid och har inte körkort så det blir svårt att ta saken i egna händer :P
    Blir i alla fall första gången vi har riktig gran, brukar ha plast annars. Ser fram emot doften

• kickan89

Åh vilka fina knäckisar!

Molly50, jag blir alldeles avis här, har varit sugen på julmat och älgkött denna graviditet så köttbullar på älgfärs låter ju bara FÖR gott!

• kickan89

Håll tummarna för att vi får hem vår egenhuggna gran idag! ;) jag är sååå ivrig att få upp granen haha, hade velat ha den tidigare egentligen så man hinner njuta lite innan jul också men såhär en vecka innan kan väl vara godkänt det med :P

• kickan89

Härligt Molly jag vill klä våran idag men får se hur långt vi hinner ;) så mysigt nu när dottern är lite större och kan vara med på ett annat sätt
    Skönt att vara klar med julklapparna! Jag har några kvar trots att jag började handla typ i september :P

• kickan89

Här har vi också granproblem, fast inte med någon som välter granen :P men stammen är för tjock så vi får inte ner den i julgransfoten haha. Försökte tälja till den lite men det gick inte så vi inväntar en såg :P

• kickan89

Mysigt det ser ut Molly! här fick min pappa komma förbi med en såg haha. Så vi fick upp granen tillslut ändå ;) dock gick ljusslingan sönder förra året så ska försöka komma ihåg att skaffa en ny idag så vi får upp lite ljus :)

Jag blev klar med allt till skolan igår så nu är jag ledig på "obestämd tid" eftersom bebisen kommer i början på nästa år så nu ska jag och dottern bara julmysa! Fixa sista julklapparna och kanske baka något mer

• kickan89

Här julstressar vi fortfarande :P jag som tyckte att jag var så himla väl förberedd men tydligen inte :P får se om vi lyckas sitta ner allihopa till Bingolotto sen iaf ;) fast det känns lite tveksamt med tanke på att vi fortfarande är ute och far och inte har ätit middag ännu heller :P

• kickan89

Håller med om att man inte hängt med trots tidiga förberedelser haha. God jul allihopa

• kickan89

Vi skulle firat i efterhand med min mamma och syskon idag men halva familjen var sjuka så det blev inställt hoppas vi lyckas få till det närmsta dagarna iaf

• kickan89

Här ska vi starta det nya året med julfirande haha. Eftersom mina syskon blev sjuka när vi skulle fira så tar vi det på nyårsdagen dock blir det nog inte så juligt bortsett från julklappsbyte, äter nog något annat än julmat eftersom hela familjen brukar vara trötta på julbord efter 1-2 st :P själv åt jag rester från julmaten igår och skulle lätt kunna sätta i mig ännu ett julbord haha

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!