Jag längtar till jul!!!
Jag kan tips om julmarknad i sigtuna, den brukar vara mysig. Utomhus, varje helg i december.
Jag kan tips om julmarknad i sigtuna, den brukar vara mysig. Utomhus, varje helg i december.
Var på plantagen i bromma de började med julavdelningen nu. Såg stora tomtar typ en meter höga. De hade plastgranar med. Sen var det ett stort tomt golv som jag hoppas ska fyllas med julgrejer!
Var tvungen att prova julskum idag. Årets smak är vinteräpple. Det var SÖTT som skumtomtar brukar vara, med en svag ton av äpple. Inget speciellt märkvärdigt.
Det roliga var påsen. P baksidan fanns det plats för porto och adress så att man kan skicka en påse som julhälsning! Såna kort är ju roliga att få.....
Här blir det allers, te, peppisar o julmusik medan pyret sover o alla andra är i skolan/jobbet.
I helgen firade vi min sväger som fyllde 50 eftersom jag är föräldraledig tänkte jag göra något själv. Det blev helt klart den mest uppskattade presenten. Jag hämtade en trälåda från mataffären i den hade jag fina burkar med torkade kantareller, lingonsylt, svart vinbärsgele +saft , citronvinäger+olja, ättiksgurka, timjansalt, lavendelsocker och knäckebröd. Fina burkar, etiketter, cellofan o vackra höstlöv blev en riktig höjdare!
Sicken lycka. Idag kom tidningen ulla OCH 101 nya ideer. Ulla är gekås egen blaska o detta nummer är numret som kommer innan jul.101 nya ideer är full med julpyssel. Gubben håller på att göra upp en brasa, jag ska koka te o kura upp mig i soffan o njuta! Fredagsmys på mitt sätt!
I veckan skulle jag "behöva" köpa en tomteluva. Ska till fotografering med killarna nästa vecka o har tänkt göra några julbilder med. Men där jag var nu hade de inte tagit fram nåt än:( Nån som vet omde fått fram sånt än?!
xMariax Tack så mycket, det blir ett besök dit i veckan!
Såg snacket om granar o hur de pyntas. För flera år sedan hade vi en gran klädd i bara GODIS. Polkakäppar o kristyrhängen var självklara. Sen hade vi popcorngirlanger. Till jul brukar det finnas choklad i folie med snören att hänga i de hade vi. Vi hängde också upp kolor i glansiga papper. I toppen i stället för stjärna/spira satte vi en jättestor chokladtomte! Barnens ögon tindrade som aldrig förr! Behöver jag säga att det blev en lyckad plundring?!t
Igår fick jag amelia jul. Däri var det tips på julfilmer en för varje dag i december, som en adventskalender. Ska försöka se några filmer som jag inte sett tidigare!