Inlägg från: gussilago |Visa alla inlägg
  • gussilago

Jag längtar till jul!!!

För de som vill skapa lite julmyskänslor i december kommer här listan på julfilmer som Amelia tipsar  om:

!a dec En Julberättelse(1983)
    2a Spökenas hämnd (1988)
    3e Die hard    (1988)
    4e Nu är det jul igen (1994)
    5e  Värdshuset Fritiden (1942)
    6e Nothing like the holidays(2008)
    7e Klockorna i St Mary (1945)
    8e Polarexpressen (2004)
    9e White Christmas (1954)
    10e Välkommen till familjen (2005)
    11e Trasiga änglar (1955)
    12e Ensamma hemma (1990)
    13e ensam hemma 2 (1992)
    14e How the Grinch stole christmas (1966)
    15e Den lilla butiken(1940)
    16e A Charlie Brown christmas (1965)    
    17e Vi mötas i St Louis (1944)
    18e Under falsk flagg (1945)
    19e Ett päron till farsa firar jul (1989)
    20e Elf (2003)
    21a Bad Santa (2003)
    22a Det hände i New York (1947)
    23e Love actually (2003)
    24e Livet är underbart (1946)              

Mycket nöje!   

• gussilago

Påväg hem efter att julhandlat på gekås. Barnens klappar så gottsom klara! Idag var det galet mycket folk igår då vi handlade det mesta var det ok med folk!

• gussilago

Jag har varit på taxinges julmarknad många gånger, men nu är det nåt år sedan. Mycket trevlig, traditionell. Hantverk o handarbeten o delikatesser i trevlig slottsmiljö. Men ofta galet mycket folk. Har de senaste åren åkt till sigtuna istället. Den är utomhus i idylliska sigtuna!

• gussilago

Åker genom ett vackert vinterlandskap med strålande sol. Lyssnar på julskatten. Vi är påväg till grisslehamn för att åka en tur med eckerölinjen o äta JULBORD. Har bara hört gott om deras smörgåsbord, hoppas att det uppfyller våra förväntningar!

• gussilago

Erfdgt. Det enfärgade vet jag kostade 19. Det fanns oxå ett rutigt men jag tittade inte närmre på det eftersom det inte var intressant för mig.

• gussilago

Jag har plockat fina alldeles runda tallkottar till ev.julpyssel.

Börjar också fundera på julgodis o bak att göra- yngsta sonen har visats sig vara allergisk mot ägg, mjölk och vete så det kommer bli att tänka nytt

• gussilago

Åh tack snälla!

De råden o tipsen ska jag prova.

Han är allergisk mot mjölkproteinet.

Som veteallergiker äter han glutenfritt. Men han är inte glutenintoleerant. Gluten från andra sädesslag tål han.

Idag färeslog jag för gubben att vi kan åka till gekås vår sista semester vecka (julklappsshopping )

• gussilago

Hallå alla jultokar

Jag var in på cdon idag. De sålde magnus carlsson gamla julskivor för 9 o 19 kronor. Om det e nån som inte har dem!? Ett litet tips!

• gussilago

Hallå alla jultokar

Jag var in på cdon idag. De sålde magnus carlsson gamla julskivor för 9 o 19 kronor. Om det e nån som inte har dem!? Ett litet tips!

• gussilago

Igår torkade jag äppelskivor med kanel i ugnen. Ni kan ju gissa va det luktade?!

Var tvungen att baka en kanelkaka när jag ändå bar igång

• gussilago

Igår visslade gubben på jingel bells, tror kanske det är smittsamt med jullängtan

Var tvungen att köpa pepparkakor på vägen hem. Kura ner mig med en kopp te i soffan för att läsa tidningen o fann detta på ett uppslag!

• gussilago

Men bilden kom ju inte me! Det funkar inte. Hursom köpte en vanlig allers. Däri fanns julbroderimönster

• gussilago

Köpte hem två tidningar på väg hem igår. Allers julmagasin och hemmets journal Jul &tradition. När jag kom hem så låg101nya idéer med massor av julpyssel i brevlådan! Nu har jag att göra en stund?????????????

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!