Inlägg från: nozpa |Visa alla inlägg
  • nozpa

Jag längtar till jul!!!

Marled91 skrev 2012-10-18 19:03:16 följande:
    Ikea har flera olika varianter, På coop när jag var där förut idag så hade de också glögg, en hel hylla full!=)

När jag såg Ikeas julavdelning så var jag TVUNGEN att köpa. Så jag köpte en golvlampa med en stjärna på, Lite roligare än vanliga julstjärnor. Köpte även julkulor, både glittriga och vanliga blanka i ett storpack i olika storlekar, 50 stycken! för 79 kronor. Ett bra kap tycker jag=)

// En till som LÄNGTAR så himla mycket efter jul.

Älskar IKEAS glögg. Den är en av de bättre alkoholfria. Var på coop igår, letade efter glögg. Men icke. Maken var på ica nu o hittade ingen heller.
    Bor väl i fel stad. :P 
  • nozpa
    Marled91 skrev 2012-10-18 19:13:52 följande:
    Oj vad synd :O Jag letade efter julmust på coop, hitta massa glögg men ingen must. Ingen av oss verkar ha någon tur haha.. Fick bli Cola Zero istället, jag som var så sugen =(
    Julmust hade dom dock här. :)
  • nozpa
    Cajza85 skrev 2012-10-18 20:03:36 följande:

Vad tycker ni jag ska ha i dessa fönster? ;). Har funderingar på två stora adventstjärnor...

Vilka underbara fönster!
  • nozpa
    kickan89 skrev 2012-10-26 10:29:28 följande:
    Vilken besvikelse det blev när jag skulle slå in lite julklappar med det helvita papperet från rusta. Det var ju helt genomskinligt :( någon som vet vart man kan köpa helvitt omslagspapper som inte syns igenom? Vill ju ha vita paket med röda snören

Köpte ifrån panduro något år. Det var inte genomskinligt. Eller om det var IKEA.. Minns inte nu. Tror det var panduro.
  • nozpa
    skrotis78 skrev 2012-10-28 14:24:49 följande:
    Någon som sett om det kommit in Vörtbröd någonstans? Är så sugen på det. Bad sambon titta på ICA Maxi igår men han hittade inget där.

Inte hittat det ännu. Letade som tusan i fredags. Hittade inga julknäckebröd heller.
  • nozpa

Lite julpynt kommer upp runt 1:a advent. Sedan blir det lite mer o mer. När jag var liten pyntade vi 2 dagar innan julafton. Klädde granen kvällen innan.
    Vill ha mer jul så jag kan inte hålla kvar den traditionen tyvärr. :) 

• nozpa
    soryd skrev 2012-11-01 08:49:50 följande:
    dagen innan första advent åker ALLT julpynt fram hemma hos oss. kan inte bärga mig man har det ändå framme så kort tid så ju längre desto bättre :)

en fråga. när ni skriver brev till tomten med era barn, postar ni dem då på rikigt och vart postar ni dem? vilken adrfess?
    min dotter har nu blivit så gammlal att det är dax för första brevet till tomten :)

Tror att du kan skriva tomten bara. Eller vad som. Bara det framgår att det är till honom. Har för mig att dom har en avdelning på posten runt jul som tar hand om alla breven som barnen skickar till tomten.
    Såg något reportage om det förra eller förrförra året. 
  • nozpa
    FabulousMom skrev 2012-11-07 13:41:49 följande:
    Jag lyssnar på julmusik varje dag, har satt ihop en lista på datan med favoriter Skrattande Idag köpte jag pepparkakor för första gången i år också. Kan man äta dem med såndär ost på tub (åh, min gravidhjärna har glömt vad den heter) när man är gravid?

Ädelost. :) Yes den i tub kan du äta. Du kan även äta den brieosten (om den finns kvar). Fann en tråd om det här på fl. Jag åt den i min förra grav, och kommer så göra i denna med.
  • nozpa
    stiletto skrev 2012-11-09 12:59:39 följande:
    Någon här som gjort cakepops? Är det gott? och kan man frysa in dem?

Är det sådana med cream cheese och t ex oreos doppade i choklad och strössel/nötter osv? isf ja, och ja de kan frysas in!
    Annars så vet jag inte. :P 
  • nozpa

Köpte mig skumtomtar idag. Både de vanliga samt den nya sorten. Får se om de är något å ha. :) Julitomtarna som lanserades i somras smakade inget vidare..

Så ikväll blir det glögg, julmust och skumtomtar. Mums! 

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!