Inlägg från: nozpa |Visa alla inlägg
  • nozpa

Jag längtar till jul!!!

Aha, har väntat typ 9 dagar på mitt paket från Panduro. Men då får jag ju vänta lite till då. Tänkte maila dom på måndag, men håller ut lite.
    Vill ha det nu! Är såå sugen på att kolla på allt. :)

• nozpa
    molly50 skrev 2014-09-30 11:03:52 följande:

Frost ute här idag. Det blev lite stämningsfullt på något sätt.

Oj. Här blommar fortfarande squashplantorna. Tänkte ta in de sista tomaterna som står på friland idag..
  • nozpa

Köpt 2 julklappar idag. :) Tänkte vänta tills oktober, men när jag ändå var i leksaksaffären så passade jag på. :)
    Nu ska jag lägga dom i julklappsförrådet i källaren. Har ett rum där 2 garderober är till för papper, snören, etiketter och div detaljer som behövs för fina inslagningar. Längst in i ett rum i huset dit ingen mer än jag går. :) Perfekt!
    Ska köpa ett skrivbord och göra det till ett inslagningsrum på riktigt.
    Har velat ha det sedan jag läste för ungefär 300 år sedan att i Tori Spellings hus, alltså föräldrahem så hade dom ett sådant rum. Och det var ju ett tag sedan man läste det i någon okej-tidning.

• nozpa

Igår ville 3 åringen att vi skulle börja sjunga i "tomteboken". En sångbok med julsånger. Vi sjunger varje kväll, och igår var första gången sedan i januari hon ville ha denna. Kanske har hon fått min julgen? :D

• nozpa

Tänkte att 3 åringen skulle få måla ljus som vi sätter ner i en form med gips. Eventuellt sätter jag fast en ljushållare så att man kan byta. Så får hon dekorera i gipset också.
    Köpte tändsticksaskar på Panduros rea, dom ska hon få måla också. Det blir våra pysselpresenter. Väntar bara på att sakerna faktiskt ska komma också. Väntat i evigheter nu.. Deras leveranstid stämmer inte helt med vad som står på sidan.
    Och i helgen ska vi på kalas, jag som beställde både papper, snören och lite annan dekoration till just det paketet. Gah. :-P

• nozpa

Idag har mina saker från Panduro ÄNTLIGEN kommit. Köpte ett par småsaker till ena dotterns paketkalender idag också.

Men inte hittade jag några julsaker på citygross.. Bara massa halloweenprylar. (Det är ganska mysigt det med).

• nozpa

Sunes jul är lätt det bästa julkalendern. Den kollar jag varje år.

• nozpa
    Aniiee skrev 2014-10-07 16:50:39 följande:
    =P Jag älskar Sune, men trots det så har jag ännu inte införskaffat den. Vet inte vad jag väntar på....
    Då är det dags i år då.
  • nozpa

Har ni gjort upp era julplaner ännu? Jag brukar vara ute i god tid, men i år så får vi tillökning i början på november, så det känns som att hela julstöket är igång nu för att sedan pausas ett tag innan det är dags igen.

Nu har vi förvisso alltid julen hemma hos oss, och alla som vill har en stående inbjudan. Men jag gillar ändå att ha koll på om vi blir 12 eller 25 personer. Skulle behöva införskaffa lite nya glas och porslin om vi blir så många i år.

Så, är det jag som är sen eller hur ligger ni andra till?

• nozpa
    fluu skrev 2014-10-09 19:00:25 följande:
    Grattis! Mysigt med en vinterbebis. Vi brukar fira med sambons familj, men efter lite krångel i år så blir vi här hos hos(yes!) och firar med mina föräldrar, styvmamma och lite annat ihopplockat folk.
    Om jag håller i julfirandet brukar jag sätta en sista dag när folk får bestämma sig om de ska komma hit eller ej. Jag gillar planering
    Tackar, ja ska bli supermysigt. :) Har ett vår och ett sommarbarn sedan innan. Sprider ut det lite på året. ;-P

Kul att fira hemma, läste om svärmor dock. Men det verkar ändå som att ni blir ett gäng. Jag brukar också ha en sista dag. Har ibland hänt att folk inte svarat förens veckan innan julafton. Superstress för en sådan som mig, gillar också planering.
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!