• Här och nu

Om du blev bedragen

Nu tänkte jag mig inte en debatt egentligen, utan undrar hur du känner inför en ev. otrohet från din partner? Att göra slut direkt? Tänka några dagar? Flytta hem till släkt/vänner så länge? Kräva långa diskussioner  eller parterapiför att ev. kunna förlåta? Skulle du förlåta mer än en gång? Jag fattar att det är svårt med exakta svar, men skriv helt enkelt hur du känner.

Jag skulle bli extremt sårad o besviken o förhållandet skulle va skadat i någon grad för all framtid. Skulle ge det en chans med långa samtal och helst terapi som krav. Mer än en gång skulle jag inte förlåta. Det kan jag slå vad om! Jag skulle nog bo hos en kompis ett par dagar o tänka efter att jag fått veta.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-23 16:41
    Med bedragen menar jag självklart även om det handlar om en kyss eller att ta nån annan medvetet på brösten/könet/baken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-23 16:48
    Men främst tänker jag på när ett ligg skett.

• Svar på tråden Om du blev bedragen
  • Psykologstudenten
    Här och nu skrev 2010-06-27 00:08:41 följande:
    Har nog bara en man som ger mig allt jag behöver.
    Ha ha!
  • Lillismaj
    Här och nu skrev 2010-06-27 00:20:52 följande:
    Jag skulle VILJA ge honom en chans om han var beredd att gå igenom allt o jobba jäkligt hårt. Jag har 2 barn.
    Ja men kors i taket. Då verkar det som att vi är överrens. Fast jag hade i och för sig gjort det för dotterns skull. Vet inte din anledning.
  • Här och nu
    Lillismaj skrev 2010-06-27 00:20:59 följande:
    Nej inte alltid. Men jag skulle kämpa. Och det på grund av dottern. Det var vad jag ville få fram, att det är för hennes skull.
    Förtroendet kan man bygga upp igen. Tar lite tid men det går. Beror säkert på hur man är som person.
    Det är inte alls så lätt som du tror. Och det går inte alltid. Jag hoppas det inte bara var DU som skulle kämpa. Den som varit otrogen har ju vållat situationen o ska kämpa mest.
  • Här och nu
    Lillismaj skrev 2010-06-27 00:22:18 följande:
    Ja men kors i taket. Då verkar det som att vi är överrens. Fast jag hade i och för sig gjort det för dotterns skull. Vet inte din anledning.
    Det som är bra för barnen gör jag för deras skull.Om min man bedrar mig o inte ångrar sig eller jag får veta på avvägar, då är han inte nån jag vill leva med tillsammans med barnen.
  • Här och nu
    Psykologstudenten skrev 2010-06-27 00:21:33 följande:
    Ha ha!
    Synd om inte du har det.
  • Psykologstudenten
    Här och nu skrev 2010-06-27 00:24:23 följande:
    Synd om inte du har det.
    Det har jag absolut. Och jag tvivlar på att någon otrohet ligger nära i tiden för någon av oss, om än någonsin.

Det är din naivitet jag ler åt. 
  • Här och nu
    Psykologstudenten skrev 2010-06-27 00:25:06 följande:
    Det har jag absolut. Och jag tvivlar på att någon otrohet ligger nära i tiden för någon av oss, om än någonsin.

Det är din naivitet jag ler åt. 
    Jag vet vad jag vill o det räcker.
  • Modgun
    Modgun skrev 2010-06-27 00:27:56 följande:
    Ja jag skulle göra slut.
    med en gång.
  • Lillismaj
    Här och nu skrev 2010-06-27 00:22:35 följande:
    Det är inte alls så lätt som du tror. Och det går inte alltid. Jag hoppas det inte bara var DU som skulle kämpa. Den som varit otrogen har ju vållat situationen o ska kämpa mest.
    Det är väl självklart att han skulle få kämpa mest. Tänkte inte ens tanken att skriva det.
    Och du vet egntligen inte vad jag "tror" eller "vet" om saken. Jag kanske har varit med om mycket värre saker än så i mitt liv.
    Hur vet du? Har du blivit bedragen?
Svar på tråden Om du blev bedragen