• Här och nu

Om du blev bedragen

Nu tänkte jag mig inte en debatt egentligen, utan undrar hur du känner inför en ev. otrohet från din partner? Att göra slut direkt? Tänka några dagar? Flytta hem till släkt/vänner så länge? Kräva långa diskussioner  eller parterapiför att ev. kunna förlåta? Skulle du förlåta mer än en gång? Jag fattar att det är svårt med exakta svar, men skriv helt enkelt hur du känner.

Jag skulle bli extremt sårad o besviken o förhållandet skulle va skadat i någon grad för all framtid. Skulle ge det en chans med långa samtal och helst terapi som krav. Mer än en gång skulle jag inte förlåta. Det kan jag slå vad om! Jag skulle nog bo hos en kompis ett par dagar o tänka efter att jag fått veta.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-23 16:41
    Med bedragen menar jag självklart även om det handlar om en kyss eller att ta nån annan medvetet på brösten/könet/baken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-23 16:48
    Men främst tänker jag på när ett ligg skett.

• Svar på tråden Om du blev bedragen
  • Här och nu
    Freja87 skrev 2010-06-27 12:47:29 följande:
    ahh lycka till med den relationen då :P
    Vad menar du? Ska den som inte varit otrogen göra jobbet?
  • Här och nu
    Lady Dahmer skrev 2010-06-27 12:30:59 följande:
    jag tror trohet är viktigt för de flesta. Men som sagt - omständigheter kan få oanade konsekvenser.
    Omständigheter=medvetna handlingar? NEJ!
  • Här och nu
    Lady Dahmer skrev 2010-06-27 12:30:02 följande:
    om allt försvinner eller förstörs av ett misstag så hade man antagligen inte så mycket att bygga på från början.
    Otrohet blir aldrig ett misstag för mig och det raserar ALLT, hur bra det än varit.
  • Här och nu
    Lady Dahmer skrev 2010-06-27 12:28:56 följande:
    nej sånt vet man inte innan. Jag är inte samma person idag som jag var för fem år sen och om fem år så kommer jag vara en ny person. osv. Jag är den som sa att jag aaaaaaaldrig skulle vara otrogen. Jag var det. Tre gånger.

Omständigheter man aldrig kan förutspå eller föreställa sig kan sätta saker på sin spets och få dig att reagera och agera på sätt du aldrig trodde var möjligt. Tiden gör sitt. Man utvecklas, man växer, man får nya perspektiv.

och otrohet raderar inte de fantastiskt underbara åtta år vi haft tillsammans. Det raderar inte min mans personlighet eller egenskaper.
    Jag har klargjort min gräns. Annars är det inte lönt att ha ett förhållande. Då man lika gärna knulla runt hej vilt. Ja, man utvecklas, men att man håller fast vid sin partner eller gör slut, lärde jag mig när jag började skolan. Jo, det skulle radera min mans egenskaper. Nämligen att han inte var att lita på. Inte konstigt med all otrohet när de flesta inte tycker det är värre än att man fiser.
  • Här och nu
    Lady Dahmer skrev 2010-06-27 12:29:17 följande:
    då gör man ett test sen är man good to go.
    Och om man är smittad utsätter man sin partner för fara.
  • Här och nu
    Här och nu skrev 2010-06-27 13:49:22 följande:
    Och om man är smittad utsätter man sin partner för fara.
    Och det tar 3 mån innan man kan testa för HIV tillförlitligt.
  • Lady Dahmer
    Här och nu skrev 2010-06-27 13:48:23 följande:
    Jag har klargjort min gräns. Annars är det inte lönt att ha ett förhållande. Då man lika gärna knulla runt hej vilt. Ja, man utvecklas, men att man håller fast vid sin partner eller gör slut, lärde jag mig när jag började skolan. Jo, det skulle radera min mans egenskaper. Nämligen att han inte var att lita på. Inte konstigt med all otrohet när de flesta inte tycker det är värre än att man fiser.
    det är knappast nån här som tycker att otrohet är att jämföra med en fjärt. Dock så verkar flera av oss vara överrens om att den relation vi har är värt så pass mycket att det är värt att kämpa även när det uppstår problem.

Jag skulle snarare säga; inte konstigt att det är så hög statistik på skilsmässor när folk ger upp vid minsta motgång.
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! Den är skitbra! - ladydahmer.blogg.se/
  • VirrigaVerna
    Här och nu skrev 2010-06-27 13:43:55 följande:
    Vad menar du? Ska den som inte varit otrogen göra jobbet?
    Om jag är beredd att satsa på förhållandet så måste ju båda parter vara intresserade av att göra något. Om inte får man ju packa ihop och dra.
    Beslutar man sig för att fortsätta så är det bådas ansvar.
    Många människor behöver man inte parodiera. Det räcker med att citera dem.
  • Här och nu
    Lady Dahmer skrev 2010-06-27 13:52:36 följande:
    det är knappast nån här som tycker att otrohet är att jämföra med en fjärt. Dock så verkar flera av oss vara överrens om att den relation vi har är värt så pass mycket att det är värt att kämpa även när det uppstår problem.

Jag skulle snarare säga; inte konstigt att det är så hög statistik på skilsmässor när folk ger upp vid minsta motgång.
    Otrohet är STÖRSTA motgång o svek. Om min man varit otrogen skulle jag kunna jobba upp vår relation om han bönade o bad. Men hade han inte skyddad sig o därmed utsatt mig för fara, så adjöss.
  • Här och nu

Otrohet är inte ens en motgång utan enbart ett svek. Ett tecken på att man inte bryr sig om den man är ihop med.

Svar på tråden Om du blev bedragen