• en grönsak

Väcka bebis "bara" för att äta?

Tycker sånt här är jätte svårt! Han är 1 vecka gammal. Äter ungefär var 3 timme. Åt senast kl 19(ungefär)  men nu sover han,ska jag väcka han för att mata eller vänta tills han vaknar?
    Känns så dumt att väcka han när han äntligen lyckats komma till ro och sover så gott..
    Man tycker ju att om han är hungrig så borde han "säga till"?

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Väcka bebis "bara" för att äta?
  • Lottaa

Låt honom sova..
    Som du skriver, är han hungrig säger han till. (Undantag om BVC sagt något annat)

Min lille sov 8-9 timmar i egna sängen när han var några dagar gammal.
    Så låt honom sova.

Alexander 100318 www.lottispotta.blogg.se
  • Modgun

När dem är så små så har jag väl för mig att dem vaknar när de är hungriga?

• en grönsak
    Lottaa skrev 2010-06-26 23:04:58 följande:
    Låt honom sova.. Som du skriver, är han hungrig säger han till. (Undantag om BVC sagt något annat) Min lille sov 8-9 timmar i egna sängen när han var några dagar gammal. Så låt honom sova.
    Alexander 100318 www.lottispotta.blogg.se

Ja,jag blev tveksam eftersom han brukar äta ungefär var 3 timme men så vissa gånger så sover han så länge,rädd för att han ska äta för lite:(
  • Modgun
    en grönsak skrev 2010-06-26 23:07:59 följande:
    Ja,jag blev tveksam eftersom han brukar äta ungefär var 3 timme men så vissa gånger så sover han så länge,rädd för att han ska äta för lite:(
    Sålänge som han följer sin kurva så ska du nog inte oroa dig. Tyckte själv att det var svårt att veta när lillan var nyfödd.
  • Här och nu

Vi fick väcka vår son när han var 3 mån pga. han inte gick upp i vikt. Han orkade inte äta så mycket på dagen att det täckte målet han missade på natten. Men när han gått upp lite mer klarade han sig på dag-måltiderna.

• stina 86

Min son vaknade när han blev hungrig,tycker inte att du ska väcka honom,skulle det dessutom hända att han sover lite längre är det ju bättre att du oxå passar på att vila

• AckaDacka

Jag har aldrig väckt min dotter. (hon är 9 veckor) Jag ammar upp henne på kvällen så står hon sig hela natten. Testa att trycka in tutten i munnen när barnet sover. Då slipper han vakna och bli pigg. Det funkar för mig iallafall.

• UnderYtan

Jag tror inte ett dugg på att väcka en bebis som sover efter "bara" 3 timmar. Har det gått 5 timmar så hade jag kanske väckt och kolla så att den inte fått för lågt blodsocker.

?*¨*?.¸¸❤ NOVA ❤¸¸.?*¨*?
  • Här och nu
    UnderYtan skrev 2010-06-26 23:13:30 följande:
    Jag tror inte ett dugg på att väcka en bebis som sover efter "bara" 3 timmar. Har det gått 5 timmar så hade jag kanske väckt och kolla så att den inte fått för lågt blodsocker.
    Ingen fara om bebisen inte visat tecken på lågt socker innan. Tänk om nån väckte oss o skulle trug i oss mat mitt i natten. Blä!
Svar på tråden Väcka bebis "bara" för att äta?