• ManligMan

Underbart nakenbad

Besökte Viggebybadet igår och det är ett skönt ställe, lite lite folk men ändå vackra naturliga människor att kolla på. Tyvärr så bo vi inte i närheten men någon gång ibland får vi chansen. Rekommenderas...

• Svar på tråden Underbart nakenbad
  • Bridis
    Fool skrev 2012-03-01 16:50:16 följande:
    Får en känsla av att det är mest senioer som gillar nakenbad... stämmer det ?

Själv har jag aldrig förstått tjusningen med det , men ser inte heller något fel i att folk badar nakna , eller med kläder på , det är upp till var och en.
    Nu är mina erfarenheter begränsade till enbart mitt lokala nakenbad och det är övervägande äldre människor. Uppskattad snittålder skulle jag tro är 45-50+.

Själv är jag under 30 och i regel bland de yngre där. Inte något jag stör mig på alls faktiskt men lite tråkigt kanske man kan tycka det är. De flesta sammanhang och platser blir trevliga och roligare med en bred variation av människor av alla de slag. Kön, ålder, ursprung osv ju fler olika ju bättre i regel om ni frågar mig.

Flera vänner och bekanta badar och solar gärna nakna. Problemet är bara att de inte vill göra det med massa andra. Varför vet jag inte men det första som slår mig är att de inte är bekväma med sin egen nakenhet inför andra och det kan ju bero på många saker. Rädsla av fluktare, kroppskomplex, prydhet eller på annat sätt påverkad bild av nakenhet som något antingen fult eller väldigt privat.

Vill även passa på hålla med bubblan79 i det hon skriver i flera poster. Tråkigt med fluktare och de finns bland båda könen inte bara gubbar även om de kanske är fler och märks mera. Klart man ska bete sig som man alltid annars gör. Visa hänsyn och respekt, var mot andra som du vill bli behandlad själv osv osv de gamla vanliga. :P
  • bubblan79
    Bridis skrev 2012-03-01 17:09:09 följande:
    Nu är mina erfarenheter begränsade till enbart mitt lokala nakenbad och det är övervägande äldre människor. Uppskattad snittålder skulle jag tro är 45-50+.

Själv är jag under 30 och i regel bland de yngre där. Inte något jag stör mig på alls faktiskt men lite tråkigt kanske man kan tycka det är. De flesta sammanhang och platser blir trevliga och roligare med en bred variation av människor av alla de slag. Kön, ålder, ursprung osv ju fler olika ju bättre i regel om ni frågar mig.

Flera vänner och bekanta badar och solar gärna nakna. Problemet är bara att de inte vill göra det med massa andra. Varför vet jag inte men det första som slår mig är att de inte är bekväma med sin egen nakenhet inför andra och det kan ju bero på många saker. Rädsla av fluktare, kroppskomplex, prydhet eller på annat sätt påverkad bild av nakenhet som något antingen fult eller väldigt privat.

Vill även passa på hålla med bubblan79 i det hon skriver i flera poster. Tråkigt med fluktare och de finns bland båda könen inte bara gubbar även om de kanske är fler och märks mera. Klart man ska bete sig som man alltid annars gör. Visa hänsyn och respekt, var mot andra som du vill bli behandlad själv osv osv de gamla vanliga. :P
    Ja precis, dom finns av båda könen men får nästan påstå som tjej att man inte direkt behöver försöka flukta ens eftersom de flesta killar gärna går förbi en både en och två gånger och gärna så nära som möjligt.

Skulle oxå vilja säga att där jag brukar hålla till är det nog runt 45-50 + mest vanligt kanske men det är ändå en del yngre par som kommer. Är 32 och en av de yngre men känner inte att det spelar någon roll direkt. Kan faktiskt tycka att de som är äldre har större respekt och ofta är trevligare än de som är i min egen ålder.
    (¯`°?.¸ ღ Siamo Te ed Io ღ ¸.?°´¯)
  • Anonym
    bubblan79 skrev 2012-02-29 12:41:45 följande:
    Ingen som ser nakenbad som trevligt badställe bara utan allt handlar om att spana?
    bubblis: Det är abslout trevligt att "bara" bada och sola,
    men har man ägglossning:) så är det svårt att inte få stånd
    när man ser ett härligt par som ligger och gosar lite avsides
    framåt kvällningen...

Det ena behöver inte utesluta det andra, men jag förstår att ni tjejer
    kan ha det lite jobbigt pga den hyggligt extrema obalansen män/kvinnor.
    Om kvinnor inte bara vågade sig dit med sin ev. kille, utan även drog dit
    med en kompis, så skulle balansen inte vara 95-5 % särskilt länge till.

Och det är bara att se till att den ena hela tiden har ett öga öppet
    om man tex är orolig för att någon ska filma/ta bilder för eget bruk alt. nätet.
    90 % av alla tjejer som är där med sin kille - då har killen tjatat med sig tjejen sin.
    Och nästan alla man pratat med - då har tjejen tyckt att det varit helt ok 
    för att inte säga underbart - att vara på dessa paradis.
    Fler nakenfis-tjejer och vi får en helt annan stämning på ställena.

Längtar vi efter våren, eller längtar vi efter våren... 
  • Badabing

Helt sant. Mer tjejjer och det är nog inte lika extremt intressant när det dyker upp en tös i 25-30 årsåldern.
    På min strand är där ändå några tjejjer i yngre ålder. Några bara topless men någon enstaka ensam också. B la en yngre sötnos med silikonpattar. Men hon är inte extremt uttittad då hon är där oftast dagtid när det är fullt befolkat. Då håller sig fluktarna på sin kant men kvällstid...usch ja, då dras det både i egna och andras snablar

• Anonym (närsynt)
    Badabing skrev 2012-03-01 21:09:14 följande:
    Helt sant. Mer tjejjer och det är nog inte lika extremt intressant när det dyker upp en tös i 25-30 årsåldern.
    På min strand är där ändå några tjejjer i yngre ålder. Några bara topless men någon enstaka ensam också. B la en yngre sötnos med silikonpattar. Men hon är inte extremt uttittad då hon är där oftast dagtid när det är fullt befolkat. Då håller sig fluktarna på sin kant men kvällstid...usch ja, då dras det både i egna och andras snablar
    Ja suck!   Allting är ju så offentligt numera med mobilkameror och internet.

och nu tror ni att jag skall skriva : det var ......................................
  • Anonym (närsynt)

hÅLLER LIV i den härtråden medelst konstgjord andning, över vintern, so called blow job.

Vilken nivå på nakenbad föredras?:

Nivå 1:  minimal bikini, kanske top less

för killen minimala speedos (skönare än stora shorts ner till knäna)

Nivå2 :  ej skyla sig under ombyte, dvs blotta sig för några sekunder innan badbrallan sitter där den skall.  Nu gör jag bara det om det är minst 20 meter till närmaste kvinna.

Nivå 3: sola naken, men alla övriga aktiviter med ngt plagg

Nivå 4: sola naken och vara i vattnet naken, men ha handduk som skydd under transportsträckan.

Nivå 5. sola och bada naken och även gå från solplats till vattnet naken

Nivå 6: även utföra strandaktiviteter naken

Nivå: 7: gå och fika på café eller köpa glass naken

• Anonym (naken solare :))

ja du man kan väl ha på sig nått om man går på cafe eller köper glass kanske :)
    skulle se kul ut om nån spelade badminton med snabeln dinglande med, men inte nått fel med de egentligen :)

ser fram emot sommaren o hoppas på fint väder när jag e ledig, förra året regnade de varje ledig dag för mig! 

• bubblan79
    Anonym skrev 2012-03-01 21:01:59 följande:
    bubblis: Det är abslout trevligt att "bara" bada och sola,
    men har man ägglossning:) så är det svårt att inte få stånd
    när man ser ett härligt par som ligger och gosar lite avsides
    framåt kvällningen...

Det ena behöver inte utesluta det andra, men jag förstår att ni tjejer
    kan ha det lite jobbigt pga den hyggligt extrema obalansen män/kvinnor.
    Om kvinnor inte bara vågade sig dit med sin ev. kille, utan även drog dit
    med en kompis, så skulle balansen inte vara 95-5 % särskilt länge till.

Och det är bara att se till att den ena hela tiden har ett öga öppet
    om man tex är orolig för att någon ska filma/ta bilder för eget bruk alt. nätet.
    90 % av alla tjejer som är där med sin kille - då har killen tjatat med sig tjejen sin.
    Och nästan alla man pratat med - då har tjejen tyckt att det varit helt ok 
    för att inte säga underbart - att vara på dessa paradis.
    Fler nakenfis-tjejer och vi får en helt annan stämning på ställena.

Längtar vi efter våren, eller längtar vi efter våren... 
    menar du att du tänder på tjejer som har ägglossning? visste inte att det syntes

skulle vilja säga.... mindre äckelkillar så kommer nakenbaden svämma över av tjejer. tror inte att killar tjatar med sina flickvänner utan mer att har dom en pojkvänn att gå med så känner dom sig säkrare
    (¯`°?.¸ ღ Siamo Te ed Io ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Underbart nakenbad