• BounceT

RMC Malmö del 14

Hej här fortsätter tråden....häng med. Välkomna ni som är nya också  :)

• Svar på tråden RMC Malmö del 14
  • Alrua
    camaro skrev 2011-01-07 10:06:00 följande:
    Är så ledsen, igår kom bruna flytningar och imorse kom blodet, ljusrosa med några mörka små stänk. Har mensvärk och känner mig helt tom. - Har hört att det finns tjejer som lyckas behålla barnet ändå, men det känns som att greppa efter halmstrå :(

Gick in i vecka 7 idag, fick missfall efter IVF1 också då i v.6. Hur kan livet vara så här orättvist?
    Nu förlorar vi minst 2 månader, har inget kvar i frysen OCH får betala nästa försök själva. Men framför allt hur ska vi orka ?

Får inte tag i RMC.
    Håller alla tummar och tår för dig Camaro!
    Hoppas med allt som finnns att det kommer att gå bra ändå.

Massa styrke kramar
    .:. There is always hope .:.
  • camaro

Tack, tyvärr är missfallet ett faktum. Jag har tyvärr gått igenom det förut och smärtan går ej att ta miste på:(

RMC ringde upp och jag ska dit på måndag för att se om kroppen klarat det själv eller ej, ska även få info om vad som gäller nu - vi har 1 poäng kvar ev får vi betala 50% "bara" vid nästa försök.
    Tyvärr blir det inte förrän om tidigast ett par månader pga missfallet.

Lycka till allihop - jag tar en paus från forumet ett tag.
    kram

man lever på hoppet!
  • Smulans

Åh Camaro, jag är så ledsen för er skull

Jag hoppas det går så snabbt och smärtfritt som möjligt och att du snart är tillbaks igen.

Kram!

• björneochsnigel

Så ledsen för din skull Camaro. Finns egentligen inga ord som hjälper. Ta dom här månaderna och samla krafter och fokusera på allt det positiva du har i livet. Du kommer orka, du är mycket starkare än du tror!  Skickar en stor styrkekram till dig!!

• Ankan1280

Camaro, är så ledsen för er skull! Livet är inte rättvist! Rynkar på näsan 

Många styrkekramar till dig!!

• Junie

Ego; första VUL sen behandlingen startade i morrn, är nervös. Jag mår så extremt dåligt på puregonen så den borde ju funka..:S borde jag bli öm i brösten? De är fortfarande lika "döda" som de var under nedregleringen. Hoppas inte min feber påverkat hormonerna. Tar man suprefact ( nedregleringen) ända tills äggplock? Längtar tills jag slipper dessa fruktansvärda hormoner ... Hur har ni det?

• bdmc

camaro: massa kramar till dig/er!!! det är fruktansvärt att man ska behöva gå igenom detta.
    tänker på dig/er

• Alrua

Idag har jag äntligen fått rätt på vad skall hända här näst nu.

En tid för gyn har blivit bokad i februari och de skall skicka remisser
    för att jag skall ta prover nu när mensen kickar igång.

Hoppas allt går som planerat.

*pust*

• Junie
    Alrua skrev 2011-01-10 14:18:00 följande:

Idag har jag äntligen fått rätt på vad skall hända här näst nu.

En tid för gyn har blivit bokad i februari och de skall skicka remisser
    för att jag skall ta prover nu när mensen kickar igång.

Hoppas allt går som planerat.

*pust*

Grattis, gud va skönt att äntligen få veta!

Ego;  (kopierat från min blogg då jag inte orkar skriva allt igen)

Jahopp, då har vi varit nere i malmö för vårt första VUL (vaginalt ultraljud) Det blev inte alls de besked vi hoppats på :(

Han tittade först på min högra äggstock, och där såg det "bra" ut. Normalt vid ÄP (äggplock) är att ha ca 8 ägg. Jag hade 10 på den äggstocken (lite mycket då) (är på hormondag 8 nu). När man gör ÄP ska äggen vara 17-18mm, mina var mellan 10-15mm vilket är helt normalt för hormondag 8. Min högra äggstock är den som varit öm och jag kan varken gå eller sitta ordentligt..så jag tog för givet att det inte va några ägg i den vänstra eftersom jag inte kände av den. När läkaren går över med ultraljudet till den vänstra säger han bara OJ och är sen tyst en lång stund. Jag frågar om det är ett bra eller ett dåligt OJ men han svarar inte. Efter en (säkert kort stund men för oss kändes det som evigheter) säger han att det är alldeles för många ägg i vänster äggstock... vi såg också på ultraljudet att det var ett myller av svarta runda fläckar.. Läkaren brydde sig inte ens om att räkna eller mäta dom, han sa bara att det inte var bra och avslutade ultraljudet.
    Summan av kardemumman är nu att vi måste dit IGEN på onsdag, alltså i övermorgon...fy fan, köra i 2 1/2 timma enkel resa... då ska vi vara där klockan 8 så vi ska nog köra vid 5 på morgonen... när vi kommer dit vid 8 ska vi göra ett nytt E2 (blodprov som mäter hormonnivåerna) och sen får vi vänta i 1-2 timmar innan vi gör ett till VUL. anledningen till detta är att läkaren vill ha resultaten från blodprovet när han gör VUL:et.
    Han sänkte min dos hormoner från 150 till 125, så förhoppningsvis blir det inte för många ägg i vänstra..:S det värsta scenariot innebär att äggen blir så många att jag blir så överstimulerad så de måste avbryta behandlingen... det bästa scenariot fattar ni själva :)
    Sammanfattning; jag är på hormondag 8 lätt överstimulerad och fått min dos sänkt, ska på extra övervakning och har dessutom blivit beordrad vila, att dricka mycket och att äta mycket salt.
    http//:baltazaar.blogg.se, en blogg om Endometrios och IVF
  • Alrua

Först blev jag så arg när jag ringde så visste dem ingenting om att jag skulle ta några prover alls
    fast att det sa det bara förra veckan.

Blev riktigt arg och ledsen och krävde att få ett besked oavsett vilket under dagen.
    Ibland måste man sätta hårt mot hårt verkar det som.

Svar på tråden RMC Malmö del 14