• BounceT

RMC Malmö del 14

Hej här fortsätter tråden....häng med. Välkomna ni som är nya också  :)

• Svar på tråden RMC Malmö del 14
  • Smulans

Vad kul att ni snart är igång, Junie!

• StorLängtanEfterLiten
    Smulans skrev 2010-12-28 11:54:47 följande:
    Lycka till på RUL bdmc och StorLängtanEfterLiten! Vi har vårt 2 februari. Men vi fick se lilla pyret på NUPP-ultraljudet förra veckan. Den sprattlade och stod på huvudet och var så fin ♥
    Tack Skrattande

Vad skönt att allt såg bra ut på NUPP - och att h*n visade upp sådana konster Flört
  • Smulans
    StorLängtanEfterLiten skrev 2010-12-28 15:04:12 följande:
    Tack Skrattande

Vad skönt att allt såg bra ut på NUPP - och att h*n visade upp sådana konster Flört
    Ja, det var en livlig liten krabat
  • camaro
    Smulans skrev 2010-12-28 11:54:47 följande:
    GRATTIS, Camaro! Vad roligt!

Jag gjorde VUL i 8+3. Det kändes först ganska sent, men samtidigt kändes det på något sätt säkrare ju senare vi fick se lilla hjärtat.

Lycka till på RUL bdmc och StorLängtanEfterLiten! Vi har vårt 2 februari. Men vi fick se lilla pyret på NUPP-ultraljudet förra veckan. Den sprattlade och stod på huvudet och var så fin ♥
    Tack, ja du har väl rätt - får väl försöka lugna mig...Men jag längtar verkligen tills jag är längre fram och kan unna mig att njuta mer, nu är man mest orolig bara.

Så härligt det måste ha varit att få se er plutt igen förra veckan :) Skönt att allt var bra!
    man lever på hoppet!
  • Alrua

Hej hej,

Ja då är man hemma efter massa inställda tåg.
    Väl på RMC hade vi ett möte på 15min och det var det.

Min man fick remiss och jag skulle få de på posten.
    Bokade in telefon tid den 19/1....så vem vet man kanske kan börja redan i februari.

Dock kan jag tycka att doktorn kunde vara lite mer medkänslig och förstående men men

RMC + jobb intervju = En bra dag:)

.:. There is always hope .:.
  • camaro
    Alrua skrev 2010-12-28 19:00:58 följande:
    Hej hej,

Ja då är man hemma efter massa inställda tåg.
    Väl på RMC hade vi ett möte på 15min och det var det.

Min man fick remiss och jag skulle få de på posten.
    Bokade in telefon tid den 19/1....så vem vet man kanske kan börja redan i februari.

Dock kan jag tycka att doktorn kunde vara lite mer medkänslig och förstående men men

RMC + jobb intervju = En bra dag:)
    Nu är ni på gång i alla fall! Spännande!

Vi har fått olika läkare på RMC varje gång och de flesta har inte varit speciellt medkänsliga tyvärr, har inte funnits någon tid för prat vare sig före/under eller efter behandlingarna. Tror de har väldigt pressat tidsschema.
    Däremot har jag endast gott att säga om alla deras sköterskor och barnmorskor - jättegulliga allihop och de är dem man har mest kontakt med :)

Hoppas du får jobbet!
    man lever på hoppet!
  • Alrua

Ja verkligen, nu känns det mycket bättre än för någon månad sedan.
    Alltid bättre med fasta datum att jobba mot.

Nu måste jag sätta igång hårt på gymmet också för att gå ner 5kg
    vilket jag ändå jobbar på men nu med bättre motivation :)

Intervjun kändes bra även om det är jobb som är lite lägre än vad jag är utbildad inom
    men känns bra med annorlunda arbete och ingen har dött av lite extra erfarenheter:)

Härligt att ni har kommit så pass långt också:)
    Snart har ni en liten plutt

.:. There is always hope .:.
  • Smulans

Alrua, härligt att det händer något.

Jag måste säga att jag bara har träffat förstående och empatisk personal på RMC, både när det gäller läkare och sköterskor. Sen är Margareta, Marie och Anna kanske exceptionellt gulliga, men jag är väldigt nöjd med bemötandet från all personal.

Hopppas ni bara får positiva erfarenheter från och med nu!

• Junie

Anna är heeelt fantastisk!!!! Han den nya läkaren från göteborg är väl sådär, har svårt att förstå hans svenska ibland :S

• camaro

Jag tycker att läkarna har för lite tid att prata med en - inte deras fel förstås.

Margareta har jag bara pratat med på telefon men jag håller med -  hon verkade jättegullig.
    Marie tycker jag också jättebra om och ja, Anna är verkligen fantastisk :)

Det var Anna som hjälpte oss att övertyga läkarna om att vi skulle få göra ett ostimulerat FET istället för stimulerat och det funkade ju Hon verkade verkligen bry sig på riktigt.

man lever på hoppet!
Svar på tråden RMC Malmö del 14