RMC Malmö del 14
Hej här fortsätter tråden....häng med. Välkomna ni som är nya också :)
Hej här fortsätter tråden....häng med. Välkomna ni som är nya också :)
Då var man här igen..... Denna ovisshet...I lördags började jag blöda, blödde några timmar sen slutade det. I går kväll kom det ut en "skinnbit" med lite blod på, ursäkta detaljerna.... Sen har jag inte blött mer... Blev otroligt ledsen o tänkte att nu är det kört.
Pratade med RMC som sa att det behöver inte betyda att det gått åt skogen, utan jag skulle avvakta o se. Tog ett CB digital i förmiddags och det visade gravid 3+ vilket stämmer än så länge. Så det känns lite bättre nu, men samtidigt vet jag att hcg kan sitta i ganska länge efteråt med.. Men men jag får väl vänta och se vad som händer framöver.
Ha en bra dag allihopa!!
Stora kramar till er som fått negativa besked. Det ÄR jobbigt, men när ni väl lyckas kommer ni bara att se det som ett steg på vägen. Försök tänka så, att detta är något som ni måste gå igenom nu för att kunna få ett plus vid framtida försök.
Björneochsnigel - usch så jobbigt med blödning. Men du får inte glömma att det är väldigt vanligt att man blöder mer eller mindre under en graviditet. Vilken vecka är du i nu? Kommer det mer hade jag ringt akuten på kvinnokliniken och bett att få göra ett VUL. Stor kram!
Då tar vi nya tag! Vi har bestämt oss för att köra vårat första FET för den härliga summan av 12 000:- 
Känns lite konstigt att lägga ut så mycket pengar på något som känns väldigt osäkert men vad gör man inte?
Dessutom är det en kort och relativt enkel behandling så det känns som det är precis vad vi orkar med.
Det blir stimulerat på nästkommande mens i juni, pausar lite härifrån tills dess!
I söndags kom den förbaskade blödningen, så det blev inte femte gången gillt heller. Inga poäng kvar och inget i frysen så i slutet av veckan blir det avslutande samtal med en läkare och sedan blir vi utslängda från RMC. Men vi ger inte upp....ny klinik och 3-pack väntar...någon gång ska det förhoppningsvis bli vår tur också! 
Lycka till alla kämpare!!
Väntar:
Minimjölk: 26år, försök nr 1, väntar på FET
jagochjohan: väntar på att starta IVF
MrsEightball: inget FET 1/3, embryon klarade inte upptiningen.
Trinity78: 32 år, 3 misslyckade IVF:er
IKiwi10: 28år, väntar på icsi3
Nina1984: Väntar på försök nr 2, blir i oktober nån gång
Tårtan: 33 år, Väntar på försök nr 4 efter 1 IVF och 2 FET.
colourmyheart: väntar att få starta ICSI.
Teecee: 30 år, väntar på FET 1
Tracy: 31 år, väntar på FET 1 för syskonförsök
Metta: väntar på FET 1
Alrua, 25 år, Väntar på ICSI nr 2
Sprayare:
Sprutare:
Junie: 26 år sprutar Puregon, VUL nr1 (av 3) 10/1, ÄP v.3
MizzizMee: IVF 1, nedreglerar med Suprefactsprutor from 4/2.
Honeybunny78: sprutar med GonalF, ÄL runt den 13/2
Knaprare:
Kyria: 33 år, FET 2, VUL 8/9
Äggplockning:
ET:
Ruvare:
Gravida:
Kruxis försök 1, FET. VUL 14/10
Ivf10 25år: ICSI 1a försöket. BF 17 november 2010
Snuttelina 30år: BF 3/12
77väntan: 32år, gravid på IVF nr 2, BF 26/12
väduren2: 25år, ICSI 1, BF 29/12
FiaLotta 27 år. FET1 efter 2 ICSI. BF 6 maj 2011
Hemlighetsfull_84 Icsi 2. BF 8 maj 2011
StorLängtanEfterLiten: 29 år, IVF 2, BF 6 juni 2011
Suck försök nr 1, VUL BF 26 juni 2011
Smulans: ICSI 1, BF 3 juli 2011
Karinsara: 31 år IVF 2 (ICSI) VUL 3/1 BF 9 Aug
Barnatro10: FET 22/2, (TD 7/3) Extra blodprov 11/3
Camaro: 36 år, Gravid under nedregleringen (efter 1 IVF och 3 FET), BF nov 2011
Velveteen: IVF 1. (ÄP 4/3. ET 6/3.) BF Nov 2011.
Björneochsnigel, 30 år Syskonförsök FET 3, ÅF 18/4 TD 29/4 BF jan 2012
Födda:
bTigger 30år: gravid i väntan på IVF nr 2., BF 20/3, 20/3-10 föddes Arvid
TurkiskPeppar, 30 år: IVF/ICSI 1, BF 24/11, 7/11-10 föddes Malte
ITM: BF 12/12 Den 12/12 föddes lilla TUVA!
Bambi7 32 år, FET 3, BF 10 feb 2011, Den 25/1-11 föddes lilla Milion, 3005gr o 49cm lång ![]()
Rosbruden, gravid under nedregleringen med IVF/ICSI, 31 jan föddes Olivia! 47 lång, 2765gr.
Vi ska bli fyra: 39 år IVF 1, BF 4 Mars 2011. Den 1 Mars föddes vår vackra dotter Bodil på BB på MAS 49 cm lång och 3650 gr.
Bdmc 32 år: IVF 2, BF 7 Juni 2011 Fick en son den 11/3 i v26. 760g. (tyvärr inte kunnat mätas än)
Silva79: 31 år, IVF/ICSI 1, BF 16 Mars 2011. 12/3 -11 föddes Mira, 49 cm, 3488 g
Åh vad tråkigt Ankan! Jag önskar er all lycka till med nästa försök. Vad blir det för klinik, om man får vara nyfiken?
Nej Ankan! Men visst är det skönt med en plan?
Är lite i samma situation (ska bara göra det här FET:et) och vi har också bestämt oss på 3-pack.
Intressant att höra hur ni har resonerat runt vilken klinik ni har valt? Om nu vill berätta alltså!
Hoppas att det är det som behövs för att äntligen komma i mål!
Då var vår tid på RMC över. Var på ett avslutande samtal med en av läkarna idag. Kändes skönt att få prata igenom allt ordentligt.
Nästa läkarbesök blir på Curakliniken (Malmö) i slutet av juni och ny behandlingsstart blir i augusti (beror ju på när mensen kommer).
Vi har resonerat lite fram och tillbaka angående vilken klinik vi skulle söka oss till. Alternativen var Cura eller Öresundskliniken, eftersom vi bor i Malmö. Har läst mycket goda omdömen om Öresundskliniken så det kändes som ett förstahandsalternativ. Nackdelen är att jag jobbat i samma hus så en del folk där känner igen mig, vilket kanske inte alltid är så kul.
Att det vi till slut bestämde oss för Cura var bl.a. för att sambons jobb har ett avtal med dem som gör att han kan göra bruttolöneavdrag på halva behandlingskostnaden. Sköterskan (på RMC) som jag lämnade blodprov till nämnde också först Cura när jag pratade med henne om att söka sig till annan klinik (även om hon sen sa att Cura och Öresundsklinken var likvärdiga, en smaksak). Om man går in på hemsidan så verkar det som att Cura främst kör korta protokollet, vilket verkar mycket lindrigare (nedregleringsperioden under långa protokollet är verkligen pest!). Läkaren på RMC sa dessutom idag att jag förmodligen hade fått korta protokollet även där om vi hade haft fler poäng kvar.
Så det blir 3-pack på Cura och jag hoppas verkligen att det blir slutet på vår resa och att vi till sist kommer i mål!
Metta: Hoppas du blir gravid på ditt FET så att du slipper 3-pack!
Hur går era funderingar angående ev. annan klinik?
Jag kommer säkert fortsätta följa er här, men eftersom jag inte längre är RMC-patient så hör jag ju inte längre till tråden.
LYCKA TILL allihopa!! 
Hur går era funderingar angående ev. annan klinik?
Jag önskar er all lycka till Ankan!