• BounceT

RMC Malmö del 14

Hej här fortsätter tråden....häng med. Välkomna ni som är nya också  :)

• Svar på tråden RMC Malmö del 14
  • björneochsnigel
    Metta skrev 2011-05-06 06:47:19 följande:
    Jaha då var tredje och sista landstingsfinansierade försöket över. Började blöda igår på RD7, klarar mig en dag längre för varje gång (bara för att det ska bli lite extra jobbigt Gråter)
    Har gråtit och diskuterat med mannen men vi är fortfarande osäkra på om vi ska försöka med någon av de vi har i frysen på RMC eller om vi ska gå vidare i den privata världen.
    Om det här toppenembryot inte lyckades, vad säger att de andra som inte var lika bra gör det?
    Och så får man kanske börja tänka på alternativa vägar, t.ex adoption... Många svåra beslut som måste tas.
    Åh är så ledsen för er skull Metta!  Det är bara ni själva som kan veta vad som känns bäst. Om ni ska gå vidare eller ej. Ta en liten paus, hitta på något roligt, prata och känn efter: orkar vi med fler försök? Jag har också fått höra att jag har haft toppembryo vid återföringar och det har ändå inte blivit något. Detta sista embryot som jag blev gravid på har varit upptinat, fick odlas vidare då det tappat flera celler, nedfruset igen och sen upptinat och återfört till mig. Så jag tror inte på att det bara är toppembryo som klarar sig. Det är nog faktiskt slumpen ibland och en jäkla tur!! Jag kan inte se det på något annat vis. Annars skulle dom flesta som får toppembryo ju bli gravida och så är det inte...

Innan jag blev gravid med sonen kände vi också att vi inte orkade mer. Vi sa att detta är sista försöket sen skiter vi i det. Vi hade ställt upp oss i adoptionskö för barn ville vi ha, på ett eller annat vis. Som sagt, det är bara ni som kan bestämma hur ni kommer fortsätta denna resa. Och som vi alla vet är det en fruktansvärt jobbig, slitsam, krokig och orättvis resa. Men samma mål har vi: att få ett barn.

Hoppas detta hjälpte dig lite. Känn inte att det är kört ännu. Kämpa på!!

Ha en bra dag. Ta hand om dig. Kram
  • Teecee

Åh Metta, vad ledsen jag blir för er skull. Faan (ursäkta svordomen) att det ska vara så svårt att bli gravid och få barn. Skrikandes
    Vi har två poäng kvar, men vi har diskuterat vad vi ska göra om det inte lyckas. Oddsen är verkligen inte på vår sida. Håller med dig att man undrar hur det ska gå när det inte vill sig ens med toppenembryon. Jag trodde verkligen på dessa två som vi fick sista gången. Det fanns så många tecken runt om oss som vi tolkade som positiva. Men men det gick ju åt fanders i allafall. 
    Min sambo var tidigt inne på spermadonation, jag var mer skeptisk. Men det är nog vårt nästa steg om vi inte lyckas innan poängen tar slut.

När livet ger dig citroner, gör saft!
  • Smulans

Nej Metta, vad tråkigt! Jag blir så ledsen för er skull.

Hoppas ni orkar ta hand om varandra och kommer fram till ett beslut som känns bra för er. Kram! 

• Alrua

Flyttar ner mig på listan.
    Imorron är det återföring som gäller.
    Tyvärr blev bara 1 ägg befruktat :(
    Hoppas att det ägget är the one.

Väntar:

Minimjölk: 26år, försök nr 1, väntar på FET
    jagochjohan: väntar på att starta IVF
    MrsEightball: inget FET 1/3, embryon klarade inte upptiningen.
    Trinity78: 32 år, 3 misslyckade IVF:er
    IKiwi10: 28år,  väntar på icsi3
    Nina1984: Väntar på försök nr 2, blir i oktober nån gång
    Tårtan: 33 år, Väntar på försök nr 4 efter 1 IVF och 2 FET.
    colourmyheart: väntar att få starta ICSI.
    Teecee: 30 år, väntar på FET 1
    Tracy: 31 år, väntar på FET 1 för syskonförsök
    Metta: Ev. FET

Sprayare:

Sprutare:

Junie: 26 år sprutar Puregon, VUL nr1 (av 3) 10/1, ÄP v.3
    MizzizMee: IVF 1, nedreglerar med Suprefactsprutor from 4/2.
    Honeybunny78: sprutar med GonalF, ÄL runt den 13/2

Knaprare:
    Kyria: 33 år, FET 2, VUL 8/9

Äggplockning:

ET:
    Alrua, 25 år, Försök nr 1 ICSI, ET 6/5 kl 13.00

Ruvare:

Ankan8012: 30 år, Försök nr 5 (ICSI) efter 1 ICSI och 3 FET, TD 10/5

Gravida:
    Kruxis försök 1, FET. VUL  14/10
    Ivf10  25år: ICSI 1a försöket. BF 17 november 2010
    Snuttelina 30år: BF 3/12
    77väntan: 32år, gravid på IVF nr 2, BF 26/12
    väduren2: 25år, ICSI 1, BF 29/12
    FiaLotta 27 år. FET1 efter 2 ICSI. BF 6 maj 2011
    Hemlighetsfull_84 Icsi 2. BF 8 maj 2011
    StorLängtanEfterLiten: 29 år, IVF 2, BF 6 juni 2011
    Suck försök nr 1, VUL BF 26 juni 2011
    Smulans: ICSI 1, BF 3 juli 2011
    Karinsara: 31 år IVF 2 (ICSI)  VUL 3/1 BF 9 Aug
    Barnatro10: FET 22/2, (TD 7/3)  Extra blodprov 11/3
    Camaro: 36 år, Gravid under nedregleringen (efter 1 IVF och 3 FET), BF nov 2011
    Velveteen: IVF 1. (ÄP 4/3. ET 6/3.) BF Nov 2011.
    Björneochsnigel, 30 år Syskonförsök FET 3,  ÅF 18/4  TD 29/4  BF jan 2012

Födda:
    bTigger 30år: gravid i väntan på IVF nr 2., BF 20/3, 20/3-10 föddes Arvid
    TurkiskPeppar, 30 år: IVF/ICSI 1, BF 24/11, 7/11-10 föddes Malte
    ITM: BF 12/12 Den 12/12 föddes lilla TUVA!
    Bambi7 32 år, FET 3, BF 10 feb 2011, Den 25/1-11 föddes lilla Milion, 3005gr o 49cm lång 
    Rosbruden, gravid under nedregleringen med IVF/ICSI, 31 jan föddes Olivia! 47 lång, 2765gr.
    Vi ska bli fyra: 39 år IVF 1, BF 4 Mars 2011. Den 1 Mars föddes vår vackra dotter Bodil på BB på MAS 49 cm lång och 3650 gr.
    Bdmc 32 år: IVF 2,  BF 7 Juni 2011 Fick en son den 11/3 i v26. 760g. (tyvärr inte kunnat mätas än)
    Silva79: 31 år, IVF/ICSI 1, BF 16 Mars 2011. 12/3 -11 föddes Mira, 49 cm, 3488 g

.:. There is always hope .:.
  • Alrua

Metta: Beklagar verkligen dem nyhetern Ni fick.
    Finns inget att säga egentligen än att ta Er tid att gå igenom detta tillsammans.
    Stora kramar 

• Teecee

Alrua: Håller tummarna! Glad

• Teecee

Jaha, det verkar som om min mens är en hel vecka för tidig. Ringde precis RMC och det går inte lämna meddelande. Vad ska jag göra??? Ska jag börja med Progynonet ikväll och hoppas att det är min mens och inte något som spökar efter förra försöket? HJÄLP!!!! Obestämd

• MissDecember

Kan man inte ringa 1177, eller de kan inte sånt?

Annars hade jag nog börjat med Progynonet.

Mamma till Molly!
  • Teecee

Lutar åt att jag börjar ikväll. Jag jobbar i natt så jag kan avvakta lite med att ta tabl.  

• Alrua
    Labbet ringde precis och mer negativa besked.
    Det blir ingen återföring idag då inte ens det ena ägget delade sig.
    Alltså ingen baby för oss nu.

Känner mig så krossad att jag håller mig likgiltig för att inte bryta ihop totalt!
    Kan inte fatta att detta hände, det var inte så jag hade föreställt mig det.

Doktor Margaretha ska ringa upp mig under dagen och meddela
    hur vi skall gå vidare nu efter detta misslyckandet.

Enda som beskriver hur jag känner nu är AAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHH jävla skit!
    Men det är kommer att gå över också, och nya dagar kommer.

Kram 
Svar på tråden RMC Malmö del 14