• BounceT

RMC Malmö del 14

Hej här fortsätter tråden....häng med. Välkomna ni som är nya också  :)

• Svar på tråden RMC Malmö del 14
  • Metta

Först, Alrua. Fy vilket besked, stackars er. Stor kram! Det positiva i det hela är de har förhoppningsvis lite mera kunskap om hur ni ska göra nästa gången. (+ att ni inte blir av med några poäng också)

Hur gjorde du Teecee? Det är så typiskt, den där mensen kommer aldrig när man planerar den...

Sen.
    Stort tack allihopa. Det är så otroligt skönt att höra andras tankar och funderingar. Det är verkligen inga lätta val  man har framför sig. Och det är lite svårt att diskutera detta med människor som själv inte har en aning hur mycket det här påverkar en. Så igen, stort tack. Hjärta

Vi har pratat igenom våra alternativ och vi har bestämt att  vi ska prata med RMC hur ett FET skulle se ut, lite vad chanserna är, stimulerat eller ej och osv. 
    Vi har inga konstaterade problem så jag vet inte om donation är akuellt för oss. Men vi är nog inne på ett trepack på en privat klinik och adoptionskö. Även om det kräver en hel del ork att dra i allt detta så känns det mycket lättare när man har en plan. Att ge upp är inget alternativ. Barn ska det bli, på ett sätt eller annat!

• Alrua
    Metta skrev 2011-05-07 19:39:56 följande:
    Först, Alrua. Fy vilket besked, stackars er. Stor kram! Det positiva i det hela är de har förhoppningsvis lite mera kunskap om hur ni ska göra nästa gången. (+ att ni inte blir av med några poäng också)

Hur gjorde du Teecee? Det är så typiskt, den där mensen kommer aldrig när man planerar den...

Sen.
    Stort tack allihopa. Det är så otroligt skönt att höra andras tankar och funderingar. Det är verkligen inga lätta val  man har framför sig. Och det är lite svårt att diskutera detta med människor som själv inte har en aning hur mycket det här påverkar en. Så igen, stort tack. Hjärta

Vi har pratat igenom våra alternativ och vi har bestämt att  vi ska prata med RMC hur ett FET skulle se ut, lite vad chanserna är, stimulerat eller ej och osv. 
    Vi har inga konstaterade problem så jag vet inte om donation är akuellt för oss. Men vi är nog inne på ett trepack på en privat klinik och adoptionskö. Även om det kräver en hel del ork att dra i allt detta så känns det mycket lättare när man har en plan. Att ge upp är inget alternativ. Barn ska det bli, på ett sätt eller annat!
    Ja precis, man hoppas att de vet hur vi skall gå vidare nu.
    Doktorn ringde aldrig idag och det känns sådär.
    Ska prova att ringa imorgon igen.

Tack för dina ord.
    Du har rätt, vi hjälps åt med våra tankar och funderingar i dessa forum.
    Alla vet vad vi går igenom mer eller mindre.

Stora kramar till dig också. 
    .:. There is always hope .:.
  • Velveteen

Metta och Alrua så hemskt för er, på olika sätt... Gråter
    Jag trodde jag fick missfall i början så jag vet hur det känns att känna att hoppet är ute.
    Det bästa är nog konstigt nog om hopplösheten går över i lite ilska och jävlar anamma, för då vågar man ställa krav och få svar på sina frågor och komma vidare. Och vilken process man än drar i gång så får man mer stöd och allt löper på fortare. Det är ju så många beslut man ska fatta! Mitt i sin vanliga vardag med jobb och ärenden att uträtta så tvingas man ta de här jobbiga och stora besluten, det är verkligen inte lätt. Stor kram till er!

• Alrua

Jag ringde labbet idag kl 8.00 och klagade att ingen hade ringt oss.
    Killen var själv förvånad och sa att läkaren skall ringa oss så fort hon kommer in, och det gjorde hon prick kl 10.00 :) Så ibland hjälper det att vara på lite.

Det som händer nu är följande:
    * Vänta på blödningen från hormonerna
    * Vänta in Mens ( om jag har rätt lär den komma lägligt 1v efter första blödningen )Glad
    * Ringa till sköterskan att boka in oss igen ( vi skall nog hinna innan sommar stängt)
    * Korta protkollet som gäller i mitt fall igen
    Då min kropp har reagerat så bra och fått många fina ägg 

Varför det inte funkade var att spermier var alla döda vid upptining men dem provade att befrukta iaf.Det kan hända samma sak nu vid försök nr 2 men vi hoppas på bättre tider  

Så tillbaka på ruta 1 igen och vänta snällt :)Känns mycket bättre nu iaf då man vet varför det hände och vad som komma skall.
    Kram 

• Alrua
    Velveteen skrev 2011-05-08 15:33:34 följande:
    Metta och Alrua så hemskt för er, på olika sätt... Gråter
    Jag trodde jag fick missfall i början så jag vet hur det känns att känna att hoppet är ute.
    Det bästa är nog konstigt nog om hopplösheten går över i lite ilska och jävlar anamma, för då vågar man ställa krav och få svar på sina frågor och komma vidare. Och vilken process man än drar i gång så får man mer stöd och allt löper på fortare. Det är ju så många beslut man ska fatta! Mitt i sin vanliga vardag med jobb och ärenden att uträtta så tvingas man ta de här jobbiga och stora besluten, det är verkligen inte lätt. Stor kram till er!
    Ja det är inte det man trodde skulle hända alls men men vad gör man
    Bara att andas djupt och ta nya steg.

Kram 
  • Teecee

Alrua: Jag skickar styrkekram till dig. Vet hur det känns när det skiter sig på det här sättet. Jag kände mig snuvad och arg. Jag genomgick långa protokollet, allt vad det innebär fysiskt och psykiskt. Hoppas ni orkar ladda om och ta nya tag.

Metta: Jag började aldrig med Progynonen. Blödningen försvann, det spökade nog i samband med ägglossning. Har aldrig haft blödningar vid ägglossning. Hoppas nu att mensen kommer som den ska. Vill hinna med frysförsöket innan sommaren.

När livet ger dig citroner, gör saft!
  • Alrua
    Väntar:
    Minimjölk: 26år, försök nr 1, väntar på FET
    jagochjohan: väntar på att starta IVF
    MrsEightball: inget FET 1/3, embryon klarade inte upptiningen.
    Trinity78: 32 år, 3 misslyckade IVF:er
    IKiwi10: 28år,  väntar på icsi3
    Nina1984: Väntar på försök nr 2, blir i oktober nån gång
    Tårtan: 33 år, Väntar på försök nr 4 efter 1 IVF och 2 FET.
    colourmyheart: väntar att få starta ICSI.
    Teecee: 30 år, väntar på FET 1
    Tracy: 31 år, väntar på FET 1 för syskonförsök
    Metta: Ev. FET
    Alrua, 25 år, Väntar på ICSI nr 2
    Sprayare:

Sprutare:

Junie: 26 år sprutar Puregon, VUL nr1 (av 3) 10/1, ÄP v.3
    MizzizMee: IVF 1, nedreglerar med Suprefactsprutor from 4/2.
    Honeybunny78: sprutar med GonalF, ÄL runt den 13/2

Knaprare:
    Kyria: 33 år, FET 2, VUL 8/9

Äggplockning:

ET:

Ruvare:

Ankan8012: 30 år, Försök nr 5 (ICSI) efter 1 ICSI och 3 FET, TD 10/5

Gravida:
    Kruxis försök 1, FET. VUL  14/10
    Ivf10  25år: ICSI 1a försöket. BF 17 november 2010
    Snuttelina 30år: BF 3/12
    77väntan: 32år, gravid på IVF nr 2, BF 26/12
    väduren2: 25år, ICSI 1, BF 29/12
    FiaLotta 27 år. FET1 efter 2 ICSI. BF 6 maj 2011
    Hemlighetsfull_84 Icsi 2. BF 8 maj 2011
    StorLängtanEfterLiten: 29 år, IVF 2, BF 6 juni 2011
    Suck försök nr 1, VUL BF 26 juni 2011
    Smulans: ICSI 1, BF 3 juli 2011
    Karinsara: 31 år IVF 2 (ICSI)  VUL 3/1 BF 9 Aug
    Barnatro10: FET 22/2, (TD 7/3)  Extra blodprov 11/3
    Camaro: 36 år, Gravid under nedregleringen (efter 1 IVF och 3 FET), BF nov 2011
    Velveteen: IVF 1. (ÄP 4/3. ET 6/3.) BF Nov 2011.
    Björneochsnigel, 30 år Syskonförsök FET 3,  ÅF 18/4  TD 29/4  BF jan 2012

Födda:
    bTigger 30år: gravid i väntan på IVF nr 2., BF 20/3, 20/3-10 föddes Arvid
    TurkiskPeppar, 30 år: IVF/ICSI 1, BF 24/11, 7/11-10 föddes Malte
    ITM: BF 12/12 Den 12/12 föddes lilla TUVA!
    Bambi7 32 år, FET 3, BF 10 feb 2011, Den 25/1-11 föddes lilla Milion, 3005gr o 49cm lång 
    Rosbruden, gravid under nedregleringen med IVF/ICSI, 31 jan föddes Olivia! 47 lång, 2765gr.
    Vi ska bli fyra: 39 år IVF 1, BF 4 Mars 2011. Den 1 Mars föddes vår vackra dotter Bodil på BB på MAS 49 cm lång och 3650 gr.
    Bdmc 32 år: IVF 2,  BF 7 Juni 2011 Fick en son den 11/3 i v26. 760g. (tyvärr inte kunnat mätas än)
    Silva79: 31 år, IVF/ICSI 1, BF 16 Mars 2011. 12/3 -11 föddes Mira, 49 cm, 3488 g
  • Alrua
    Efter lite tänkandet igår och min mans reaktion på det hela har jag lite frågor och funderingar jag vill dela med er.

Vi har kört hormon stimulering + ÄP nu
    Hur många poäng har vi förbrukat?
    2st enligt mina beräkningar.

Och om vi skulle köra ett försök till nu och riskerar att det blir samma sak.
    Skall man köra iaf?
    Skall man be dem använda alla strån från frysen?
    Någon måste vara en bra simmar liksom

Eller skall man vänta tills hans hormoner återhämtar sig?
    * Om dem återhämtar sig sker det om 1-2år.

Tacksam för Ert feedback.
    Kram 
  • saramariasofia
    Alrua skrev 2011-05-09 05:31:30 följande:
    Efter lite tänkandet igår och min mans reaktion på det hela har jag lite frågor och funderingar jag vill dela med er.

Vi har kört hormon stimulering + ÄP nu
    Hur många poäng har vi förbrukat?
    2st enligt mina beräkningar.

Och om vi skulle köra ett försök till nu och riskerar att det blir samma sak.
    Skall man köra iaf?
    Skall man be dem använda alla strån från frysen?
    Någon måste vara en bra simmar liksom

Eller skall man vänta tills hans hormoner återhämtar sig?
    * Om dem återhämtar sig sker det om 1-2år.

Tacksam för Ert feedback.
    Kram 
    Tror inte dom drar några poäng när det inte blir ett återförande.
    Kram
  • Alrua
    karinsara skrev 2011-05-09 10:34:02 följande:
    Tror inte dom drar några poäng när det inte blir ett återförande.
    Kram
    Det stämmer mycket bra:)
    Ringde och fick det bekräftat idag.
    Så något gott ur det hela iaf:)

Tack för svaret.

kram
Svar på tråden RMC Malmö del 14