• BounceT

RMC Malmö del 14

Hej här fortsätter tråden....häng med. Välkomna ni som är nya också  :)

• Svar på tråden RMC Malmö del 14
  • Tigra79

Grattis StorLängtanEfterLiten :)

Man slappnar aldrig riktigt av när man är gravid, kanske någon dag eller vecka ibland strax efter man har fått bekräftat att allt är som det ska men sen känner man ingenting eller ett symptom försvinner och då börjar man oroa sig igen... Jag antar att det är förberedelse inför när barnet är fött för sen tror jag att man oroar sig resten av sitt liv, på ett eller annat sätt :)

• saramariasofia

Hej!
    Mår nu jättedåligt av nedregleringen. Grymt ont i huvudet hela tiden, mår illa och svettas ena stunden för att nästa frysa. Har dock inte så mycket humörsvägningar. Jo förresten, mannen skrattade åt mig när jag fick psykbryt på sprutorna här om dagen och svor som aldrig förr. Glad
    Tror jag fick gå en extra vecka på nedregelring denna gång. Styrs det av hur mkt dom har att göra på äggplock, platsbrist? Ja det spelar ingen roll egentligen. Det jobbiga börjar ju med hormonstimuleringen. Fick oerhört ont i magen sist. Fick många äggblåsor, tror det var 13-15 stycken, och magen var jättestor. Men jag hoppas det blir lika många denna gången så vi får många fina ägg.
    Kramar till alla!

• bdmc

storlängtanefterliten: om jag hade förstått mig på rmc uträkningar... .hur kan jag ha BF 7 juni när  jag har både ÄP och ET innan dig??
    Dessutom har jag BF 2 Juni enligt FL. Blir snurrig av detta. men bryr mig egentligen inte för bebisen kommer väl när den  vill ändå...! *ler*
     Antar oxå att det är hur den som gör VUL:et mäter. för det är ju inte så lätt att mäta de små liven...
    Gud vad kul att allt såg bra ut!!! Jag försöker oxå njuta men nojjar en hel del fortfarande...

• suck

Idag har jag fått halsbränna, blev så glad, äntligen ett graviditets tecken =) Är super glad över att vara gravid men man vill ju känna det lite iallafall, har ju inga andra tecken så man är ju lite nojig.

• Teecee

StorLängtanEfterLiten: Tack så mycket! Glad Jag kan tänka mig vilken upplevelse det är att få se det lilla livet.

När livet ger dig citroner, gör saft!
  • StorLängtanEfterLiten
    bdmc skrev 2010-10-28 20:49:48 följande:
    storlängtanefterliten: om jag hade förstått mig på rmc uträkningar... .hur kan jag ha BF 7 juni när  jag har både ÄP och ET innan dig??
    Dessutom har jag BF 2 Juni enligt FL. Blir snurrig av detta. men bryr mig egentligen inte för bebisen kommer väl när den  vill ändå...! *ler*
     Antar oxå att det är hur den som gör VUL:et mäter. för det är ju inte så lätt att mäta de små liven...
    Gud vad kul att allt såg bra ut!!! Jag försöker oxå njuta men nojjar en hel del fortfarande...
    Blev också förvånad när jag såg att jag fått datum innan dig. Jag trodde också att RMC skulle gå efter ÄP-datumet i beräkningen, men tydligen går de på hur stor den lill* är. När han mätte fick han fram att vi var i v. 8 + 4, men enligt min egen beräkning var jag i 8 + 1 igår...... Enligt FL har jag BF 7/6. Men precis, bebisen kommer nog när den vill ändå Flört. Hoppas att vi får fortsätta följas åt!
  • Metta

Ja då ruvar man på ett fint litet dammkorn, nu är det bara hoppas att det vill stanna och växa ordentligt!

Väntar:
    Minimjölk: väntar på att starta IVF
    jagochjohan: väntar på att starta IVF
    MrsEightball: inget FET 1/3, embryon klarade inte upptiningen.
    Trinity78: 32 år, 3 misslyckade IVF:er
    Kiwi10: 28år,  väntar på icsi3
    Nina1984: Väntar på försök nr 2, blir i oktober nån gång
    längtar74: väntar på att starta IVF 
    Junie: 26 år, nedreglerad, väntar på IVF
    Teecee: 30 år,  väntar på ICSI 4

Sprayare:

Sprutare:

Karinsara: 31 år IVF 2 (ICSI denna gången) Suprefactstart 15/10, Gonal-f 2/11, VUL 9/11

Knaprare:
    Kyria: 33 år, FET 2, VUL 8/9
    Ankan8012: 29 år, FET 1 (efter ICSI 1), VUL 2/11
    Camaro: 35 år, FET 2, VUL 5/11
    Tårtan: 33 år, FET 1, VUL 1/11

Äggplockning:

ET:

Ruvare:

Barnatro10, försök nr 3. ÅF 8/9, TD 21/9
    Björneochsnigel 29 år, syskonförsök FET nr 1 ÅF 21/10 TD 1/11
    Metta: IVF 1, ÅF 29/10, TD 9/11

Gravida:

bTigger 30år: gravid i väntan på IVF nr 2., BF 20/3, 20/3-10 föddes Arvid
    Ivf10  25år: ICSI 1a försöket. BF 17 november 2010
    Snuttelina 30år: BF 3/12
    TurkiskPeppar, 30 år: IVF/ICSI 1, BF 24/11
    ITM: BF 12/12
    77väntan: 32år, gravid på IVF nr 2, BF 26/12
    väduren2: 25år, ICSI 1, BF 29/12
    Rosbruden, gravid under nedregleringen med IVF/ICSI nr2, BF 4 Feb 2011
    Bambi7 32 år, FET 3, BF 10 feb 2011
    Vi ska bli fyra: 39 år IVF 1, BF 4 Mars 2011
    Silva79: 31 år, IVF/ICSI 1, BF 17 Mars 2011
    FiaLotta 27 år. FET1 efter 2 ICSI. BF 6 maj 2011
    Hemlighetsfull_84 Icsi 2. BF 8 maj 2011
    Kruxis försök 1, FET. VUL  14/10
    Bdmc 32 år: IVF 2,  BF 7 Juni 2011
    StorLängtanEfterLiten: 29 år, IVF 2, BF 5 juni 2011
    Suck försök nr 1, VUL 17/11
    Smulans: ICSI 1, ÅF 14/10, TD 25/10, VUL 25/11 

• Teecee

Håller tummarna för "dammkornet". Glad Blev det en eskimå också?

När livet ger dig citroner, gör saft!
  • Metta
    Teecee skrev 2010-10-30 10:07:07 följande:
    Håller tummarna för "dammkornet". Glad Blev det en eskimå också?
    Vet inte, får brev hem i veckan. Men jag tror inte det för det andra ägget var inte lika bra som dom satte in. Men det känns rätt ok ändå för jag är glad att det blev något alls! Nu försöker jag bara får tiden gå och skapa en mysigt miljö så "dammis" vill stanna!! Hhahhaa!!! Skrattande
  • björneochsnigel

Hej hej!
    Är inte så flitig skrivare här inne! Vill börja med att säga GRATTIS till alla som lyckas Underbart
    O till er andra, jag håller mina tummar o hoppas på er

Mitt försök har inte gått så bra. Tjuvtestade i lördagsmorse, fast jag vet att det egentligen var alldeles för tidigt. Visade negativt. Kändes så jäkla tråkigt men jag hade ändå hoppet kvar. Senare på lördagen började jag blöda och har gjort det sen dess. Det lilla hoppet jag hade kvar är totalt borta nu   Det är till att ta nya tag o hoppas på det bästa nästa gång.
    Känns som världens känslokarusell,.... man hoppas ju så klart att det ska ta sig , samtidigt som man inte vågar hoppas för mycket för att inte bli besviken.....Vet inte vilka känslor man ska "känna"....

Ska ner o ta blodprovet idag o skicka iväg till RMC. Jag har fortsatt med progynonet så jag hoppas jag får fortsätta direkt med ett nytt försök..

Ha en fortsatt bra dag på er allihopa!!

Svar på tråden RMC Malmö del 14