RMC Malmö del 14
Hej här fortsätter tråden....häng med. Välkomna ni som är nya också :)
Hej här fortsätter tråden....häng med. Välkomna ni som är nya också :)
Metta: tråkigt, tråkigt!
Kramar till dig...förstår att du är ledsen.
Jag vet inte hur länge RMC har julstängt, men ett alternativ till att vänta ännu en menscykel kan vara att nedreglera under en längre tid. När de ringer om svaret på blodprovet berättar de när och hur ni kan börja nästa behandling.
Metta: Fy vad tråkigt!
Finns inga ord som gör att det känns bättre, stooor kram till dig!
Tack alla för dom stöttande orden! Har insett att jag behöver en dag då man får vara riktigt ledsen och gräva ner sig i sorgen för då vaknar jag dagen efter och känner mig bättre. Så nu ser vi verkligen framåt. Lite synd det här med julstängt bara. Kollade på hemsidan och där står det att sista, första mensdag för korta protokollet är 1/12. Och om nästa mens, den "riktiga" har samma cykel som vanligt så missar vi det precis. Hur brukar det vara? Har regelbunden menscykel annars. Ja, ja det blir champange på nyår istället för en bulle i ugnen!
Blir också lite småstressad av vi inte har några i frysen, hoppas vi får det efter nästa gång annars är ju de där 6 poängen lätt avverkade...
Teecee, vi får följas åt återigen och peppa varandra!
). Det finns i alla fall 2 kvar i frysen.Ankan: Vad spännande, vi har båda testdag den 16/11!
Ska du ta testet på RMC?
björneochsnigel: håller tummarna för dig imorgon!
Är det någon som vet något om AHA Assisted Hatching? Vad jag hört så innebär det i praktiken att man förtunnar äggskalet på ett ställe för att underlätta för embryot att fästa i livmodern. Efter några dagar i livmodern ska detta skal normalt spricka/gå sönder av sig själv så att embryot kan fästa ordentligt.
Om nu AHA gör att embryot fäster bättre varför gör man inte alltid det? Skulle frågat när vi var och gjorde FET i onsdags men hade för mycket i tankarna så jag glömde helt bort det.
Testade här hemma imorse bara för att det bekräftat och det var negativt. Nu ser jag framemot imorgon, TD så vi kan prata om nästa behandling istället för svaret på blodprovet. Rätt skönt faktiskt.
Flyttar upp mig på listan.
Funderar lite vad som har hänt med Barnatro10 och Björneochsnigel som hade TD före mig, någon som vet?
Väntar:
Minimjölk: väntar på att starta IVF
jagochjohan: väntar på att starta IVF
MrsEightball: inget FET 1/3, embryon klarade inte upptiningen.
Trinity78: 32 år, 3 misslyckade IVF:er
Kiwi10: 28år, väntar på icsi3
Nina1984: Väntar på försök nr 2, blir i oktober nån gång
längtar74: väntar på att starta IVF
Junie: 26 år, nedreglerad, väntar på IVF
Teecee: 30 år, väntar på ICSI 4
Metta: Väntar på IVF 2
Sprayare:
Sprutare:
Karinsara: 31 år IVF 2 (ICSI denna gången) Suprefactstart 15/10, Gonal-f 2/11, VUL 9/11
Knaprare:
Kyria: 33 år, FET 2, VUL 8/9
Camaro: 35 år, FET 2, VUL 5/11
Äggplockning:
ET:
Ruvare:
Barnatro10, försök nr 3. ÅF 8/9, TD 21/9
Björneochsnigel 29 år, syskonförsök FET nr 1 ÅF 21/10 TD 1/11
Tårtan: 33 år, FET 1 3/11, TD 16/11
Ankan8012: 29 år, FET 1, ÅF 5/11, TD 16/11
Gravida:
bTigger 30år: gravid i väntan på IVF nr 2., BF 20/3, 20/3-10 föddes Arvid
Ivf10 25år: ICSI 1a försöket. BF 17 november 2010
Snuttelina 30år: BF 3/12
TurkiskPeppar, 30 år: IVF/ICSI 1, BF 24/11
ITM: BF 12/12
77väntan: 32år, gravid på IVF nr 2, BF 26/12
väduren2: 25år, ICSI 1, BF 29/12
Rosbruden, gravid under nedregleringen med IVF/ICSI nr2, BF 4 Feb 2011
Bambi7 32 år, FET 3, BF 10 feb 2011
Vi ska bli fyra: 39 år IVF 1, BF 4 Mars 2011
Silva79: 31 år, IVF/ICSI 1, BF 17 Mars 2011
FiaLotta 27 år. FET1 efter 2 ICSI. BF 6 maj 2011
Hemlighetsfull_84 Icsi 2. BF 8 maj 2011
Kruxis försök 1, FET. VUL 14/10
Bdmc 32 år: IVF 2, BF 7 Juni 2011
StorLängtanEfterLiten: 29 år, IVF 2, BF 5 juni 2011
Suck försök nr 1, VUL 17/11
Smulans: ICSI 1, ÅF 14/10, TD 25/10, VUL 25/11
Tårtan: Jag frågade Leif om AHA en gång och då sa han att de ser i labbet om skalet ser tjockt ut och i så fall gör de AHA. Så det är inget de informerar om innan eller efter men gör vid behov efter bedömning av varje enskilt ägg, förstod jag det som.
Oj vad jobbigt!! Det enda man vill är ju att veta så man kan gå vidare från det, vad det nu än blir.
Men om det blir starkare så borde man ju kanske hoppas på att det är ett plus? Fast ändå vågar man inte..
Stora kramar till dig och att ditt plus bara bli starkare och starkare! Håller tummarna för imorgon.
Björneochsnigel, fy vad jobbigt med ovissheten! jag håller tummarna för positiva besked imorgon.
Metta, vad tråkigt för er
Hoppas ni får komma igång snart igen.