• BounceT

RMC Malmö del 14

Hej här fortsätter tråden....häng med. Välkomna ni som är nya också  :)

• Svar på tråden RMC Malmö del 14
  • Smulans

Björneochsnigel, vad tråkigt

Men det kanske bara var för tidigt? Hoppas!

Metta, grattis till dammkornet

• Smulans

Ni som är gravida, har ni tecknat gravidförsäkring? Bör man ha det? Vilken är i så fall bäst?

• suck

Jag har inte tecknat någon försäkring, tycker att det känns lite tidigt.
    Man får väl ta och läsa lite om vad försäkringarna handlar om och sen bestämma sig för ifall man tycker att man ska göra det eller inte, upp till var och en tycker jag. 

• Tigra79
    Smulans skrev 2010-11-01 11:35:48 följande:
    Ni som är gravida, har ni tecknat gravidförsäkring? Bör man ha det? Vilken är i så fall bäst?
    Ett tips är att teckna alla gratis gravidförsäkringar som finns, det kostar ju inget och har man otur och något skulle hända så kanske, kanske någon eller till och med flera täcker det. Så har jag gjort, har dock tänkt att teckna en som man betalar för också, men inte riktigt fått tummen ur ännu, är ju i v 21 så det börjar bli dags.
  • bdmc

vi hade hos länsförsäkringar med dottern och den har hjälpt oss mycket (fick ju ett barn som är njursjukt & reumatiker). Då täcknade vi både gratis och plusförsäkringen.
    SÅ vi kommer välja dom även denna gången. Men har inte gjort det än...

• bdmc

ja, och sen när dottern föddes gäller plusförsäkringen tills barnet är 6 månader. vi gick över till barnförsäkring hos länsförsäkringar sen.
    Det är inte helt fel att teckna en plusförsäkring för får man ett för tidigt fött barn eller ett barn med handikapp så kan det vara svårt att få en bra barnförsäkring om man inte haft gravidförsäkring hos det "företaget" innan.

• björneochsnigel

Hmm nu vet jag inte riktigt vad jag ska tro. Pratade nyss med RMC och jag hade ett mellanvärde, tror det var 35, så dom kunde inte säga om det var en avbruten graviditet eller inte. Jag började blöda i lördags så jag vet inte vad jag ska tro?? Ska lämna nytt blodprov nästa vecka så får vi se vad som händer.
    Någon som varit med om detta?

• TurkiskPeppar
    björneochsnigel skrev 2010-11-02 15:38:05 följande:
    Hmm nu vet jag inte riktigt vad jag ska tro. Pratade nyss med RMC och jag hade ett mellanvärde, tror det var 35, så dom kunde inte säga om det var en avbruten graviditet eller inte. Jag började blöda i lördags så jag vet inte vad jag ska tro?? Ska lämna nytt blodprov nästa vecka så får vi se vad som händer.
    Någon som varit med om detta?
    Jag hade också ett mellanvärde på mitt första blodprov, dock ingen blödning. På mitt andra blodprov en vecka senare fick jag plus Hoppas du har samma tur! Men blöder du mycket kanske det inte känns så hoppfullt Kramar
  • Teecee

björnochsnigel: Jag hoppas att det blir ett plus och att du slutar att blöda. Håller tummarna.

När livet ger dig citroner, gör saft!
  • Ankan1280

Björnochsnigel: jag hade också mellanvärde vid två provtagningstillfällen med ca 1 v emellan....vid det tredje hade det gått ner till 0. Hade också blödning...så det var ett tidigt missfall. Hoppas och håller tummarna för att ditt värde går på andra hållet!!

Svar på tråden RMC Malmö del 14