• Shasti

Någon omkring 40 med barn i 2-årsåldern?

Så kul med en kategori för oss "gamlingar"! Finns det någon runt 40 med barn i 2-årsåldern som vill träffa nya kompisar för både barnen och de vuxna? Jag är 41 och har en tjej på 2 år.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 20:13
    Dottern har nu fyllt 3 och jag 42, men ts gäller fortfarande . Vi finns i Stockholm och Södermanland.

• Svar på tråden Någon omkring 40 med barn i 2-årsåldern?
  • rödtopp

Jaha då va första inskolningsdagen över Skrattande Imorgon ska han förhoppningsvis sova middag !
    vi får väll se hur det går.....
    kul att så många 40 mammor hittat hitGlad

Mamma till Oscar-91,Wilhelm-94,Isabella-05 & Thor-08
  • Stora Havet

Hej Stockholms-mammor,

Blev det någon träff i sommar? Jag har precis kommit tillbaka från semestern nu. Hur ser det ut i helgen? Någon som vill träffas? Jag är förmodligen gräsänka då (och tillsammans med sonen på 2 år).

Vad sägs om Rosendahls trädgård tidig förmiddag typ kl 10:00 på lördag? Regnar det kan man ju alltid gå till Arkitektmuseet (vägg-i-vägg med Moderna museet) - det finns en bra/rolig lekhörna för barn.

Jag tittar in här senare i veckan å ser hur det ser ut för er.

• Shasti
    Stora Havet skrev 2010-08-18 00:48:37 följande:
    Hej Stockholms-mammor,

Blev det någon träff i sommar? Jag har precis kommit tillbaka från semestern nu. Hur ser det ut i helgen? Någon som vill träffas? Jag är förmodligen gräsänka då (och tillsammans med sonen på 2 år).

Vad sägs om Rosendahls trädgård tidig förmiddag typ kl 10:00 på lördag? Regnar det kan man ju alltid gå till Arkitektmuseet (vägg-i-vägg med Moderna museet) - det finns en bra/rolig lekhörna för barn.

Jag tittar in här senare i veckan å ser hur det ser ut för er.
    Hej! Nej, har inte blivit av någon träff hittills. Vi har skolat in dottern på dagis, idag var hon där ensam första gången i 4 timmar och det gick riktigt bra . Vi åker till Nyköping på fredag och kommer tillbaka nästa onsdag, så nästa helg  hittar jag gärna på något, men kan tyvärr inte denna.
  • Åsa Ros
    Heja skrev 2010-08-16 22:57:52 följande:
    Hej, jag är över 40 och har en 2-åring, 18-åring och  en 20 åring. Jag bor i Malmö, men är född i Sala och brorsan bor i Hässelby.
    Jag är med 40 med en 2- åring, 19 år och 20 år och bor i malmö
  • Heja
    Dagmamman Åsa skrev 2010-08-20 16:47:36 följande:
    Jag är med 40 med en 2- åring, 19 år och 20 år och bor i malmö
    Va kul! Då kanske vi kan få till en malmö träff i denna tråd  .
     (Spanade in din sida är också intresserad av  Litteratur,  Sömnad,  Trädgård).
  • Catarina888

Hej!
    Jag är över 40 år och har en tjej på ett och ett halvt år! Vi bor i Nacka söder om Stockholm.

• Åsa Ros
    Heja skrev 2010-08-20 22:56:15 följande:
    Va kul! Då kanske vi kan få till en malmö träff i denna tråd  .
     (Spanade in din sida är också intresserad av  Litteratur,  Sömnad,  Trädgård).
    ja så kan det kanske bli en malmöträff... vad gör du och ni andra malmömammorna på dagarna och så då?
  • VISAMÅ

Denna vecka har vi skolat i Sabine på förskolan, jag har varit hemma med henne i tre år. Det går superbra, inga problem alls, vilket är jätteskönt förstås. Imorgon ska hon var där 9-13 och äta lunch där för första gången. Stora tjejen i skolan och Sabine på dagis tjoho. Både mannen och jag är lediga imorgon helt själva utan barn på förmiddagen, så vi ska passa på att storhandla i lugn och roSkrattandeSolig En ny upplevelse för oss hehe.

När barnen kommer hem ska vi till Norrköping och Busfabriken.

• Heja

Jag jobbar som programmerare om dagarna. Innan jobbade jag hemmifrån 2h om dagen när Anton sov men sedan i våras när han blev 2 sitter jag på ett kontor nere i hamnen 6h om dagen. Hämtar Anton 15.15 och då brukar vi gå direkt hem och leka och jobba i trädgården innan vi går in och lagar middag.

• Shasti
    VISAMÅ skrev 2010-08-26 17:34:31 följande:
    Denna vecka har vi skolat i Sabine på förskolan, jag har varit hemma med henne i tre år. Det går superbra, inga problem alls, vilket är jätteskönt förstås. Imorgon ska hon var där 9-13 och äta lunch där för första gången. Stora tjejen i skolan och Sabine på dagis tjoho. Både mannen och jag är lediga imorgon helt själva utan barn på förmiddagen, så vi ska passa på att storhandla i lugn och roSkrattandeSolig En ny upplevelse för oss hehe.

När barnen kommer hem ska vi till Norrköping och Busfabriken.
    Härligt! Vilken fsk? Vi tänkte ställa dottern på kö till Kungshagens montessori fsk. Här går det sådär på dagis nu (i Stockholm), hon har kul och det går tydligen jättebra på dagarna säger fröknarna men det är ett gråtande och jämmer när man ska lämna. Inte så roligt förstås. Busfabriken, vad är det? Vi är i Stockholm och tänkte åka till junibacken idag efter dagis. Imorgon åker vi till Nyköping och ska antagligen vara där i 1,5 vecka, vore kul att kanske få till en träff.
Svar på tråden Någon omkring 40 med barn i 2-årsåldern?