rmc linköping - ivf
Haha, min mage är inte stor som en barnläkare, utan som en badboll
Haha, min mage är inte stor som en barnläkare, utan som en badboll
Grattis Hjärtans fröjd! Imorgon har jag testdag, spännande, även om det låtit positivt på sjukhuset där jag är kvar för överstimulering. Jag har varit väldigt dålig, och först idag har jag varit utanför rummen (sedan i lördags). Det låter dock som att jag blir kvar en vecka till, men det hoppas jag inte! Vet ni vad HCG bör ligga på 2 veckor efter insättning? Ska det vara högre om det är tvillingar? Kram
Det blev ett svagt positivt test som barnmorskan här på sjukhuset uttryckte sig... RMC var inte nöjda med det svaret utan jag fick återkomma till dem med mitt hcg-värde som igår låg på 170 och då gratulerade dem och tyckte vi skulle vara nöja med det
så tydligen ska jag vara gravid nu... Helt galet! Men kommer inte våga hoppas alltför mycket förrän de första 12 veckorna är över. Hoppas det går snabbt! Mest rädd för missfall är jag av den anledningen att behöva göra om detta med risk för överstimulering igen efter sommaren. Känns som jag behöver några år att s smälta detta innan syskonförsök... Om det inte blir 2 på en gång vill säga
Kram från en något piggare & gladare Anlijoos
lindy01: tack!!! Jag ska på UL runt den 14e, så rätt nära dig. Nu hoppas jag bara att tiden kan gå snabbt!! Englali: tack! Jag hoppas också få komma hem snart, men att njuta av någon graviditet kommer jag nog ha svårt för när man är medveten om vad som kan hända
tänker på dig!
Beklagar Hjärtans fröjd, men det är faktiskt inte helt kört än, även om jag förstår att det känns som det är det mest troliga.
Skönt att du tar det så bra och kan njuta i sommar samtidigt som du laddar batterierna för FET!
Grattis till plusset bebisdrömmar!
Det är helt naturligt att man oroar sig, men det finns inget man kan påverka eller göra åt saken så egentligen måste man försöka att leva så vanligt som möjligt. Jag är också orolig, men mest för att jag inte vill gå igenom den här IVF-karusellen än på ett bra tag då jag blev överstimulerad och var inlagd på sjukhus i en vecka och var jättedålig. Sjukskriven totalt 6 veckor... :(
Idag går jag som lindy01 in i vecka 11 (10+0) så man börjar mer och mer för varje vecka glädjas åt graviditeten, men blev lite chockad över endel frågor på inskrivningssamtalet som hur vi skulle göra med föräldraledigheten? Det har vi ju inte ens vågat tänka på än!!
Men tänk så att det i de allra flesta fall går bra :)
Lycka till!
Grattis Englali!! Vad underbart att du blivit spontangravid :)
Vet någon om RMC har julstängt?
Tack för svaren Bellisa & Lillflickan!
Jag hittade inget på hemsidan, men jag mailar & frågar.
/anmaelli
Tack Longing4u!
Jag pratade med dem idag och ska ha samtal inför syskonförsök innan jul. Så spännande!