• anmaelli

rmc linköping - ivf

Englali skrev 2011-05-02 20:52:16 följande:
    Anlijoos: Det var så lite så, synd att det var åt fel håll. Jag tog Ovitrelle, är det samma spruta du har? Du skrev ett annat namn i inlägget (sånt här är ju noga, därför jag frågar) Jag tog hela Ovitrellesprutan.
    Ja, jag menar Ovitrelle :) Tack för svaret, då är det som jag trodde! Man vill ju vara 100% säker eftersom det är som du säger, noga!

Kram
  • anmaelli
    lindy01 skrev 2011-05-02 21:33:39 följande:
    det fanns ett vandrarhem på klostergatan (samma gata som ekoxen),kanske är värt att kolla upp för er som söker övernattning?
    Vi har ringt dit också... också fullbokat!!
    Nån som vet vad som händer i Linköping?
  • anmaelli
    Englali skrev 2011-05-02 21:34:56 följande:
    Anlijoos: Ja precis! Det är väl en engångsspruta. Det står väl i infobladet? Nu är det snart sovdags här, eller jag ska lägga mig i sängen o kolla BigBrother, jag är tyvärr fast i skiten Undrar om jag kommer kunna sova i natt?!? Många tankar som snurrar. Jag brukar näst intill aldrig ha svårt att sova vilket är väldigt skönt. Lycka till nu Anlijoos & hoppas ni hitta etthotell, ni får tala om för dom hur extremt viktigt det är, trycka på alla känsliga punkter så kanske dom trollar fram ett rum åt er
    Tack!

Ska ringa runt lite imorgon, men det verkar helt kört. Det blir nog till att ställa kl på 4 på onsdag morgon. Sambon har lovat att köra så jag kan vila och sova lite. Det kommer säkert att gå bra det också. Vi "sparar" ju 1000 - 2000 sek mot att spara 1-2 h... så det kanske jag kan köpa nåt fint för sen istället för besväret

Förstår att det är mycket som snurrar för dig, men det är ju mest positiva funderingar, väl? :) Grattis igen till plusset! Underbart. Jag hoppas få uppleva det snart också.

Kram & godnatt!
  • anmaelli

Tack! Nu är vi påväg hem från ÄP. Har gått bra och de fick ut 17 ägg så det känns som ett bra resultat och jag är nöjd. Mår lite illa och är lite groggy men annars helt ok. Jadu Kajsa84, då kanske vi möttes där i korridorerna! Hur gick det för dig?

• anmaelli

Det gjorde ont när de plockade från ena äggstocken, då trodde jag jag skulle tuppa av och jag fick en ordentlig svettattack fastän och de tyckte jag var blek... fick dropp och fick vila, men blev snabbt piggare. Måste verkligen berömma personalen på RMC! Blev superväl omhändertagen.

Mannens prov var de också nöjda med så det blir vanlig IVF för oss. Det blev vi lite förvånade över då vi var så inställda på ICSI, men de vet ju bäst :)

Känns jättebra och vi är glada och nöjda. Sambon fällde några tårar när det "var över" och vi fått resultatet.  Hoppas att det blir många fina embryon nu så att vi får några till frysen.

Vet ni förresten om det är samma dag som ÄP som man börjar med progesteron? Hur gör ni när ni jobbar med det där att man ska ligga ner i 30 min... känns inte helt lätt att lösa när man är på jobbet. Och hur långt in ska man föra den?

På fredag smäller det, sen är det TD 20/5.

• anmaelli

haha, okeeeej... sitta kommer jag nog alltid kunna göra, och kanske fälla stolen bakåt lite. Det ordnar sig nog då. Man är ju bara så petig och vill veta att man gör så rätt som möjligt så att ett eventuellt negativt resultat inte ska ha kunnat påverkats av något man själv gjort fel. Analen hoppas jag att jag slipper ta den

Tack för ditt svar, hur mår du nu? Har du haft mycket ont efter ÄP och ET?
    Jag känner mig oförskämt pigg och undrar om det blir något bakslag.... annars kommer jag nog snart klättra på väggarna. Tänkte dock börja jobba igen på måndag.

Kram!

• anmaelli
    lindy01 skrev 2011-05-04 20:00:10 följande:
    Anlijoos- jag mår bra, tack som frågar! det onda är helt väck och jag känner mig precis som vanligt. skönt att vara hemma i stockholm igen,jag blev ganska deppig efter ET eftersom jag konstigt nog plötsligt fick så ont påväg från sjukhuset.trodde något var fel. men nu har jag fått upp hoppet igen och tror faktiskt det kan vara min tur nu.jag hoppas verkligen på det och sålänge jag inte blir motbevisad så tänker jag tro det.
    stor kram, bra jobbat,hoppas du får många topp ägg!!!
    Skönt att du mår bra! Jag tycker jag mår lite för bra... men visst är jag öm i magen och att skratta ordentligt funkar inte, men det kan jag ju leva med! :)

Bra inställning att tro tills motsatsen är bevisad!

Nu ska jag krypa ner i sängen och testa progesteron för första gången...

Kram!
  • anmaelli

Hej,
    En liten uppdatering från dagen som har innehållit både hopp och förtvivlan.

Det började med att vi fick veta att 12 ägg blivit befruktande. Superbra tyckte jag! Men sen visade det sig att inga var av särskilt bra kvalitet, så det blev inga till frysen och 2 tillbaka till mig.
    Kändes tungt då jag på något sätt förväntat mig positivt besked...

Men sen så frågade jag om vår chans och då sa hon 46 %, och då blev vi positiva igen, MEN det låter väl ändå FÖR bra om nu embryorna var av dålig kvalitet...? Fattar inte. Just då blev jag mest paff och kom inte på några frågor att ställa.

Kanske uppfattade jag det fel, att det inte var så tokigt, Sambon pratar om nåt att de låg precis under strecket för att frysas, men hur dåligt det är har jag ingen aning om. Frågorma kommer ju tyvärr så fort man lämnat sjukhuset :(

Hur har era embryor blivit bedömda?
    När kan man tjuvtesta och när börjar man vanligtvis blöda?
    Ni som är gravida/eller har varit, hur har era embryorna blivit bedömda och har ni fått många till frysen?

Kram!

• anmaelli

Tack lindy01, och grattis till ditt plus! :)

Hur blev dina embryon bedömda osv?

Kram!

• anmaelli
    lindy01 skrev 2011-05-12 16:54:01 följande:
    lycka till med äggplock och allt som händer,håller tummar och tår för er alla!
    Själv har jag nog världens bästa dag!!!!!.

GRATTIS! Vad härligt :) Vilken dag är du på idag? Visst fick du plus tidigare, vilken dag var du på då? Jag är på RD7 och har så smått börjat fundera på att testa nåndag snart.... men kan inte bestämma mig. Rädd för resultatet.
Svar på tråden rmc linköping - ivf