• anmaelli

rmc linköping - ivf

Englali skrev 2011-04-07 19:47:10 följande:
    Anlijoos: Ja jag kör också långa så det borde väl bli påskveckan då. Snart dags för sprutdag 2s injektion. Jag gillar det inte men vad gör man? Tur jag har en man som inte är nålrädd Vi kommer bo på hotell natten till äp då det är så tidigt på morgonen och vi har ca 20 mil til Lkpg. Vid et får vi se, beror lite på hur dags på dagen det blir, men fórmodligen blir det hotell då också.
    Ja, så borde det ju bli, men fråga när du pratar med dem för det kanske är annat som spelar in, men jag tror inte det. Jag tror att jag kommer klara av sprutorna bra, men det kanske är önsketänk... däremot ser jag inte fram emot allt bök med sputorna. Verkar vara massor av steg som ska göras och gås igenom. Hur lång tid tar det ungefär? Vad sprutar du med? Jag ska spruta med puregon.
    Vi har ungefär lika långt till Linköping så det blir hotell på morgonen för oss också. Vet du om insättningen är lika tidigt på morgonen?
  • anmaelli

Englali: Bra att jag läser allt du skriver innan jag själv skriver... glöm min sista fråga :) Men när du vet kan du få berätta ;)

• anmaelli
    lindy01 skrev 2011-04-16 11:20:41 följande:
    Anlijoos- hur går det för dig,har du börjat spruta?
    Hejsan!
    Jag sprayar fortfarande... :(

Får börjar spruta på torsdag! Troligen fick jag fortsätta ytterligare en vecka för att det inte skulle krocka med påsk och så. Allt såg bra ut på UL och blodprov i tisdags. Har haft huvudvärk denna veckan, men det är det enda symptomet som jag har känt av så det känns inte så farligt att det blev skjutet. men 4 veckors sprayande istället för 2 är ju lite skillnad. Så jag är lite otålig att få komma igång :)

Hur går det för dig?
  • anmaelli

Förresten, är det någon som vet hur viktigt det är med EXAKTA tider med sprutorna?
    Sprayandet förstod jag som att det var superviktigt med exakta tider, är det likadant med sprutorna eller kan man ändra tiden +/- 1 - 2 h nånting? Tänkte när man ska bort eller så så kanske det ibland är svårt att smyga iväg...

• anmaelli
    lindy01 skrev 2011-04-16 21:18:03 följande:
    anlijoos- vad trist att du inte fick börja spruta,men skönt ändå att du mår så pass bra! här känns allt bra, förutom att jag efter att ha varit luuuugn och fin under sprejtiden börjar bli mer och mer irriterad på allt nu, antar att hormonerna väller tillbaka. min stackars man, jag som blev så trevlig av sprejen ;)
    sprutorna är inte så läskiga som jag trodde,lite tveksamt att sticka sig första gången, men nu har jag börjat lägga ett paket frysta bär på magen innan jag sticker,det gör jättestor skillnad att frysa magen först!
    känns som allt är för lätt, sååå mycket lättare än jag trodde hela den här proceduren, antar at jag haft tur! men jag är rädd att jag glömt något, eller gjort feleftersom jag inte märker mer av hela behandlingen förutom trötthet och "vanlig" pms irritation.
    Åh skönt att det går bra för dig! Hur länge har du sprutat nu? Jag trodde att man vanligen blev "trevligare" när man började spruta och drog ner på sprayen.... hm, då kanske inte det värsta är över med andra ord :)  När är det dags för ÄP och insättning?
  • anmaelli
    lindy01 skrev 2011-04-16 21:41:22 följande:
    anlijoos- ja jag trodde också jag skulle bli trevligare av sprutorna...men tji fick jag, nu är jag gamla vanliga lättirriterade jag igen.jag har sprutat i 4 dagar nu, på måndag blir det blodprov och på tisdag vul och så kanske jag måste bege mig till L-köping för ytterligare prov och vul,eftersom dom vill se till att dom ger rätt behandling över påsk. det är jag tacksam för, lite orolig för att bli överstimulerad under tiden dom har stängt...dom kunde inte ge något prel datum för plock ännu,eftersom det beror på hur jag svarar på sprutorna, men på tisdag får jag nog veta mer...

ang din fråga om precisa tider...sprutan är så smidig och enkel,tror man lätt kan ha med den i väskan, tror tiderna är ganska viktiga att hålla...
    Ahh, jo, jag förstår din oro. det jag är mest orolig för med allt detta är överstimulering och äggplock... men det går säkert bra! :)

Jag har ÄP och insättning planerat til v18... en hel evighet känns det som, men det går nog snabbt!!
  • anmaelli
    lindy01 skrev 2011-04-16 21:45:11 följande:
    hmmmm nu tror jag att jag kom på anledningen till att jag blev trevlig av sprejen! kom på att min man var borta de första 10 dagarna av sprejandet = ingen att irritera sig på! haha
    Haha, bra där :D
  • anmaelli

Åh vad mycket spännande som händer här! En liten uppdatering från mig är att jag idag har tagit min första spruta puregon. Gick hur bra som helst. Lite pilligt med att få allt rätt då vi var osäkra, men det var inte alls så krångligt som jag hade förväntat mig. Blodprov och vul nästa vecka... Känns skönt att komma ett steg längre fram! Lycka till och glad påsk till er alla

• anmaelli
    Englali skrev 2011-04-22 10:23:32 följande:
    Lindy01: Tack och grattis till äp-datum, hoppas vi på många fina ägg! Anlijoos:Skönt att du kommit igång med sprutorna, ännu ett steg närmare målet. Efter att jag börjat spruta upplevde jag att tiden gick väldigt fort fram till äp, hoppas du får samma känsla Ruvardag 1 då idag, eller hur räknar man? Jag har forf. galet ont sen äp...
    Grattis till alla fina ägg! Och att det blev så många, skönt att veta om det mot förmodan inte skulle lyckas denna gång. Jag tror också att det kommer gå fort nu :) tycker hela processen har gjort det nu när man väl fick sätta igång. Det var väntan innan som var värst.

Hoppas att du kryar på dig och slipper smärtan snart! Håll oss uppdaterade hur det går!
Svar på tråden rmc linköping - ivf