• anmaelli

rmc linköping - ivf

Hjärtefröjd skrev 2011-02-22 13:50:27 följande:
    Svarar RMC snabbt på mejl, eller är det bättre att ställa frågor per telefon? Jag avskyr telefoner.
    Jag har mailat dem en gång och då tyckte jag de svarade snabbt, men vet ju inte om det bara var en tillfällighet.

Jag brukar också hellre maila... enklare att formulera sig och ingen risk att man glömmer bort något :)
  • anmaelli
    Englali skrev 2011-02-23 20:17:25 följande:
    Tack alla! Ja det ska bli toppen, jag känner mig väldigt lugn och tillfreds inför hela processen. Tror att all akupunktur, massage, avslappningsövingar och pilates gör sitt till. Jag har gjort/gör allt jag kan för att förbereda kroppen på bästa sätt, även med kost och motion. Mannen lika så.
    Spännande Englali! Lycka till nu!

Jag väntar för fullt för att få komma igång... så vi bör ligga rätt lika i tiden om nu bara mensen behagar dyka upp nångång.
  • anmaelli
    g l i m r a skrev 2011-03-09 21:22:28 följande:
    Hej alla: första besöket på RMC idag. Blir korta metoden och troligtvis start redan nästa mens på cd3 är på dag 15 idag så det är dryga två veckor till start. Känns overkligt.
    Honken: lycka till imorgon!
    Arona79: hur känns det inför imorgon?
    Vad spännande g l i m r a! Då är du ifatt mig nu trots att du var otålig och fick vänta :)
    Vad är anledningen till att du kör korta? Föreslog de dig det eller? (har inte riktigt det där klart mig mig).

Stort lycka till nu!
  • anmaelli
    g l i m r a skrev 2011-03-10 10:58:26 följande:
    Cathy: tycker att de borde köra lika. Fick du köra på RMC nu då? Kör du Gonal-F med?
    Jag fick inte välja, eller det kanske jag hade fått, men hon föreslog i alla fall långa för mig och jag hade ingen anledning att ifrågasätta det och har inte heller problem med nässpray :)
    Så det kanske beror på vilka problem man har och anledningen till att man inte blivit gravid på naturlig väg?
  • anmaelli
    Arona79: Förstår verkligen att du blev ledsen!! Det hade jag också blivit, men jag hade varit alldeles för stolt för att visa det... tyvärr. Jag får också massa kommentarer men än så länge så tar jag det bra och kan skämta bort det... men, frågan är om det känns likadant när man börjat med IVF:erna och kanske har några misslyckade bakom sig... hemska tanke, hoppas inte behöva uppleva den pressen. Lycka till Arona79 och hoppas du snart är gravid.
  • anmaelli
    Englali skrev 2011-03-11 21:19:54 följande:
    Själv har jag spraystart på måndag. Tiden har barat rusat iväg sen vi var på info.samtal, helt galet fort har det gått. Skönt att det kan kännas så ngn gång.
    Jag känner mig lite förvirrad kring allt i behandlingen, så rädd att missa eller glömma eller göra ngt viktigt fel, men allt är ju så nytt så det är väl inte så konstigt.

Ungefär vilken tidsram rör sig hela beh. på ungefär, för er som gjort det? Vi kör ju långa metoden och spraystart nu 14e mars. När kan äggplock tänkas bli? (om allt går som beräknat under vägen) Jag är så nyfiken och otålig =)
    Hej Englali!

Känner igen mig i din förvirring... jag kommer börja en vecka efter dig, måndag den 21:a för vårt försöka IVF-försök. Vi kör också långa metoden. Jag är också livrädd att missa nånting. Känner att jag inte haft ork eller tid att sätta mig in i alla detaljer. Lite medvetet då jag har försökt undvika att bli helt upptagen av denna "karusell".

Stort lycka till!
  • anmaelli
    Erica b skrev 2011-03-13 07:34:49 följande:
    Jaha då var man tillbaka på ruta ett, krokryggad av alla knytnävsslag som livet ger.
    Jag fick missfall i vecka 6 i går.

Så nu får ja avboka mitt UL den 29 o boka in ny behandling ist...o avboka min MVC-tid.
    Jag har gråtit så mina ögonlock är så svullna så ja knappt ser idag...o visst finns det tårar kvar till idag med...alla vi gjorde glada för en vecka sen måste vi göra besvikna nu.
    Åh neeej Erica b, jag är såå ledsen för din skull :( Förstår att det måste kännas fruktansvärt. Hoppas ni snart orkar komma igen. Styrkekram!
  • anmaelli

Englali: skönt att du mår bra. Svårt att veta vad man ska förvänta sig Ylva75: japp, på måndag morgon sprayar jag första gången. Kommer troligen köra på 6, 14 & 22. Spännande!

• anmaelli
    Englali skrev 2011-03-23 21:08:31 följande:
    Fru Lila: Stort grattis till fina ägg. Både till ruvandet och till frysen! Själv är jag lite fundersam över min nedreglering, ska ju få en blödning innan vul som jag har på tisdag. Har även denna cykel kört med äl test för att kolla liksom. Fick omslag med cb-dig. äl test sön 13/3, började med suprecur mån 14/3. I vanliga fall får jag alltid mensen 16 dagar efter omslag på äl test, är det samma mönster som vanligt även med sprayen eller kan suprecuren göra att blödningen kommer tidigare? Börjar bli lite orolig, kommer den som den brukar är det ju för tidigt för vul nu på tisdag o då måste jag avboka o allt skjuts fram, har jag ingen lust med . Tjejer ni som gjort det, har ni ngn aning?? Hur var det för er?! Glimra: Kan tyvärr inte hjälpa dig, jag vet faktiskt inte.
    Hejsan,
    Till mig sa de att jag kunde gå dit om jag blödde men om jag inte gjorde det skulle jag ringa till kliniken innan.
    Hoppas du får den snart då!

Jag ska på VUL 5 April... känns länge dit! :(
    Lycka till!
Svar på tråden rmc linköping - ivf