• Hjärtefröjd

rmc linköping - ivf

Nu har vi varit och gjort FET. Och de behövde bara tina upp ett embryo, så vi har tre kvar i frysen!

Håll tummarna...

• Hjärtefröjd
    Himlan77 skrev 2011-08-21 12:15:02 följande:
    Hon är här! Våran Nora kom med närapå blixtens hastighet den 10 aug, efter att fått första värkarna kl 5 på morgonen på tisdagen (men det fattade jag inte då, inte förrän runt kl 16 på em...) De ökade i intensitet så på kvällen var jag inte så katig... Vi var inne på förlossningen 00:45 och kl 06:08 på onsdagsmorgonen är hon född   45 cm lång och 3050 g tung, liten och söt och gosig. Tyvärr har maten strulat järnet, hade inget att ge henne förrän efter tre dagar och hon gick ner i vikt ganska mycket. Så mycket att de fick börja mata henne extra för att vikten gått under 10% av födelsevikten. Sen blev hon gul för att hon fått för lite att äta och blev slö och orkade inte äta... Äta måste man för att få bort det gula... Ond cirkel alltså. Så det blev tillmatning och solning för fröken. Hon var så duktig och protesterade nästan inget alls under natten och dagen som hon fick ligga i solbädd. vi har käkat var tredje timme, först av mig och sen tillmatning. Det funkade, men var ett jäkla pyssel... Nu säger hon till själv när hon är hungrig och jag har även mat så det räcker åt henne, så vi slipper tillmatningen. Bvc-sköterskan var här i torsdags och då hade Nora gått upp 70 g på två dagar, mer än godkänt Så just nu är jag mest glad och lycklig att allt har gått bra och att vi är hemma i lugn och ro 

Kram på er allihop Hjärta    
    Grattis, vad härligt att allt ått bra!
  • Hjärtefröjd
    lindy01 skrev 2011-08-21 15:16:24 följande:
    Grattis Himlan,vad roligt!!! Nora är ett fint namn, det hade jag också i åtanke, men nu har vi valt ett annat.vi kommer också få en liten tjej Hjärta

hjärtans fröjd, hur känner du dig?,när är TD?
    Allt känns precis som vanligt... TD är nästa måndag, så det är ett tag kvar.
  • Hjärtefröjd
    mbo skrev 2011-08-24 19:13:54 följande:
    Rmc Linköping? Nej tror jag. Det är vad jag minns från mötet i maj iaf.
    Jag vet att de inte gör ÄP på lördagar, men jag tycker mig ha läst här någonstans att de gör ET.
  • Hjärtefröjd
    Cathy skrev 2011-08-24 20:09:26 följande:
    Jag tror att de gör ET/FET på lördagar..
    Vad bra!

Jag misstänker tyvärr att mensen kommer redan i morgon och att även detta försök misslyckades. Men men, det är väl bara att försöka igen...
  • Hjärtefröjd
    Cathy skrev 2011-08-24 20:59:13 följande:
    Håller tummarna för ett plus!! Ge inte upp nu! Stor kram vännen
    Själv har jag i princip redan gett upp den här månaden redan. Minus idag på RD10 och ganska mycket före-mens-ont i magen.
  • Hjärtefröjd

Livet är fan inte rättvis. Ikväll var jag och fikade med en gammal kompis som visade sig vara gravid. Det enda hon pratade om i två timmar var att hon hatar barn, önskar att hon gjort abort (hon lät sig övertalas av sin nyblivna man att behålla det) och att hennes liv och karriär är förstört.

Lagom kul att lyssna på när man som vi försökt få barn i många långa år utan att lyckas.

Svar på tråden rmc linköping - ivf