• Hjärtefröjd

rmc linköping - ivf

Hjärtefröjd skrev 2012-01-09 13:29:10 följande:
    Ja, jag bad sköterskan kolla upp det och återkomma...

När jag Googlar på det hittar jag i och för sig en del trådar från 2008-2009 där folk har startat på dag 5, men jag tycker ändå det verkar sent.
    Nu har jag pratat med sköterskan på RMC och hon vidhöll att Barbara vill starta min behandling på dag 5, men hon kunde inte svara på varför.

Men men, vi kör väl på det då... i annat fall måste vi vänta en månad på telefontid med läkaren. Och sen en månad till på att köra igång.
  • Hjärtefröjd
    Lila skrev 2012-01-09 20:20:35 följande:
    Hjärtans fröjd: Har du pratat med RMC nu denna vecka då du fått startbesked? Sa de något om det är fullt upp eller om det går att starta mest när det passar en menscykel? Jag är i valet och kvalet när jag ska höra av mig till dem för start. Jag vill nu men ändå inte då vi bara har ett i frysen. Är rädd att det inte klarar upptining. Min man tycker det är upp till mig då det påverkar mig mest och sen om det skulle bli aktuellt med helt ny IVF-behandling.
    Jag har pratat med RMC flera gånger idag och kör igång med vår andra IVF nu i veckan. Sköterskan sa att det var många ringde idag, men jag vet inte om de har fullbokat redan... det tror jag inte.

FET är nog ganska enkelt att planera in eftersom det tar så kort tid. Vi har fått göra det varje gång vi önskat utan att behöva vänta
  • Hjärtefröjd
    ljusgläntan3030 skrev 2012-01-09 22:14:25 följande:
    Hjärtans fröjd - hur ställde de sig till prednisolon? Fick du dom att skriva ut det?
    Eftersom man inte får prata med läkaren i telefon så kändes det meningslöst att fråga idag (sjuksköterskan har ju inga direkta befogenheter). Förra gången pratade jag med läkaren vid FET, men då var hon inte så villig... jag ska nog testa igen vid ÄP.
  • Hjärtefröjd
    Lila skrev 2012-01-10 13:42:33 följande:
    Vi har ett FET att kunna göra men sen om det blir fortsättning blir det att betala själv. Är den någon som har erfarenhet och fortsatt på RMC privat? Rekommenderas? Byta? Jag har varit nöjd med Linköping förutom en sköterska i telefonkontakter med medicinrådgivning efter kontroll, styrkor på sprutor och så men men..
     Linköping är ju närmast och det känns ju ändå som "lättare" om man kan använda det ordet.
    Vi skulle aldrig välja Linköping om vi betalade själva. Då skulle vi välja Falun, trots att det är längre att åka, eller möjligen CvL i Uppsala.

Vi är nöjda med Linköping utifrån förutsättningarna (dvs att det är "gratis" och att personalen är trevlig), men de är verkligen sjukt oflexibla när det gäller "alternativ" medicinering, de långtidsodlar inte och är helt ointresserade av att undersöka varför vi inte lyckas/får tidiga MF.
  • Hjärtefröjd
    Hjärtefröjd skrev 2012-01-10 15:10:30 följande:
    Vi skulle aldrig välja Linköping om vi betalade själva. Då skulle vi välja Falun, trots att det är längre att åka, eller möjligen CvL i Uppsala.

Vi är nöjda med Linköping utifrån förutsättningarna (dvs att det är "gratis" och att personalen är trevlig), men de är verkligen sjukt oflexibla när det gäller "alternativ" medicinering, de långtidsodlar inte och är helt ointresserade av att undersöka varför vi inte lyckas/får tidiga MF.
    Oj, nu lät jag verkligen jättenegativ... det är jag ju inte egentligen.

Men som sagt, jag tror det finns bättre alternativ än RMC, framförallt för oss med flera misslyckade försök i ryggen.
  • Hjärtefröjd

Var på VUL i morse på sprutdag 6 och hade en äggblåsa på 17 mm (alltså, alldeles för stor för dag 6) och några enstaka under och kring 10 mm. Till och med läkaren sa att resultatet var dåligt. Så nu känns allt skit!

Förra gången hade jag runt 12-15 jämnstora (11-12 mm) på dag 6.

• Hjärtefröjd
    Emsie83 skrev 2012-01-17 12:31:37 följande:
    Vad tråkigt hjärtans fröjd. Hur kommer de att gå vidare?
    RMC tyckte inte att det var något problem (?) att jag knappt hade några äggblåsor, så jag ska fortsätta spruta med samma dos (Gonal-F 150ie).

Märkligt tycker jag, men men... det är ju de som bestämmer.

Hoppas det går vägen för oss båda!
  • Hjärtefröjd

Jo det är ju så, men det är därför det känns dumt att börja spruta så sent. Nåja, det är bara att hoppas på det bästa.

• Hjärtefröjd

Var på andra VUL:et idag och det var bara tre (ev fyra) äggblåsor som vuxit. Så ledsen och besviken...

Gör man ens ÄP med så få äggblåsor?

Svar på tråden rmc linköping - ivf