• Hjärtefröjd

rmc linköping - ivf

Cathy: Vad fint, då håller vi tummarna för positivt ÄL-test i morgon!

• Hjärtefröjd
    MiaMorot skrev 2011-09-27 19:46:24 följande:
    Är det några här som kör korta metoden? Hur kommer det sig isf? Och på vilken cykeldag började ni med sprutorna?
    Vi körde korta metoden och började på dag 3 (tror jag...). Vi fick önska vilken metod som skulle användas och då valde vi den korta.
  • Hjärtefröjd
    MiaMorot skrev 2011-09-27 20:15:03 följande:
    jaså ni fick välja.. vad smidigt :) men vad beror er barnlöshet på? kan tänka mig att alla inte får välja..
    Vi är oförklarligt barnlösa och jag svarade bra på korta metoden, så jag hoppas vi får köra den om vårt kommande FET inte lyckas. *håller tummarna*

Kommer ni köra långa eller korta?
  • Hjärtefröjd
    Hjärtefröjd skrev 2011-09-27 20:21:01 följande:
    Vi är oförklarligt barnlösa och jag svarade bra på korta metoden, så jag hoppas vi får köra den om vårt kommande FET inte lyckas. *håller tummarna*

Kommer ni köra långa eller korta?
    Aha, nu såg jag att ni inte vet det än.. lycka till på mötet på RMC!
  • Hjärtefröjd

Det finns en beteendevetare knuten till RMC, men jag vet inte vem som "får" tid hos henne... eller vad hon fyller för funktion.

• Hjärtefröjd
    MiaMorot skrev 2011-09-29 18:54:06 följande:
    så då lär jag definitivt inte få börja spruta samma dag som mötet, eftersom jag kommer vara där dag 4..? I min värld så tycker jag att man borde kunna kolla med ultraljud hur långt äggproduktionen redan kommit, och sen dosera medicinen därefter.. e dag hit eller dit kan ju inte störa så mycket..?
    Tyvärr är det oftast "fullt" på RMC , och då får man vänta en månad eller två på behandlingsstart.
  • Hjärtefröjd

Frågar igen... om man får positivt ÄL-test på en torsdag, gör man då FET på lördagen eller måndagen?

• Hjärtefröjd
    Hjärtefröjd skrev 2011-09-29 19:58:24 följande:
    Frågar igen... om man får positivt ÄL-test på en torsdag, gör man då FET på lördagen eller måndagen?
    Hm, jag lär ju få positivt tidigast i morgon.. så egentligen spelar svaret ingen roll just den här månaden.
  • Hjärtefröjd

Men suck, jag missade nog ÄL den här månaden... så då blir det inget FET.

Igår var ÄL-stickorna vad jag skulle kalla positiva, men det digitala ÄL-testet visade ändå ingen glad gubbe. Idag är ÄL-testerna i princip blanka... och nej, ingen glad dubbe i dag heller.

Svar på tråden rmc linköping - ivf