• Piggelin80

    rmc linköping - ivf

    majsanna skrev 2010-09-08 13:57:04 följande:
    Piggelin: 9 ägg från 11 blåsor är ju jättebra. Hoppas att många befruktas och att du inte har infektion så att du kan göra oss ruvare sällskap.

    Fru lila: Vad härligt att du har kommit igång!!
    Tack majsanna! Jag är jättenervös att någon ska ringa Skrikandes Har varit en så lång dag då jag inte kan jobba pga att jag har så ont efter ÄP. Men nu är det inte så långt kvar, om ett dygn ruvar jag förhoppningsvis... Hoppas!!!!!!!!

    Jag är oxå nyfiken hur det har gått för dig strumpa?
  • Piggelin80

    Idag blev jag ruvare, tvillingruvare till och med! Känns så skönt att det inte var någon infektion utan att jag kunde göra ET. Så nu är det bara att vänta och hoppas att de två små kornen vill stanna kvar....

    Lärkan80, välkommen! Klart du ska haka på i vår tråd Skrattande Skriver in dig i listan...

    Väntrum
    lärkan80: Väntar på spraystart...
    strumpa: IVF 1, samtal 8/9
    Rödluvan: IVF 1, spraystart 17/9

    Sprayare/sprutar
     våranresa: IVF1: Spraystart 2/9
    FRU LILA: IVF 1, spraystart 8/9, VUL och blodprov 22/9

    Sprutare
    Grynets Gryta: IVF 1, sprejstart (Suprecur) 13/8, sprutstart (Gonal-F) 2/9, VUL 8/9, VUL 13/9.

    Äggplockning
     

    Ruvare
    1 Tea: IVF 1, spraystart Suprecur 26/7, sprutstart 17/8 Menopur, Äggplock 27/8, Återförande av 2 embryon 30/8 
     majsanna : IVF 2, sprutstart 22/8 Puregon. Äggplock 2/9, ET 4/9. Testdag 18/9.
    Piggelin: IVF 2, Spraystart 10/8, Sprutstart puregon 26/8. Äggplock 6/9, ET 9/9

    Gravida Gravid

  • Piggelin80
    1 Tea skrev 2010-09-12 18:36:15 följande:
    Testdag i morgon! Det har varit en LÅNG dag och kommer antagligen bli lite svårt att sova i natt. 
    Spännande! Hoppas att det blir ett stort PLUS!!! Du måste berätta sen Glad Har du hållt dig altså, utan att tjuvtesta? LYCKA TILL!!!
  • Piggelin80
    Grynets krumelurer skrev 2010-09-13 14:16:55 följande:
    Var på VUL och blodprov idag... fick ett förhandsbesked om ev. ÄP på onsdag och sen ET på fredag. Dessvärre var mina värden för höga, vilket leder till att jag måste lämna blodprov även imorgon. Urk! Ingen Pregnyl ikväll alltså... och jag som redan har flera blåmärken (smala ådror)...

    Detta är lite stressande, då vi ska iväg på ett bröllop 20 mil bort på lördag... vill inte genomföra ET på den dagen.
    Håller tummarna att du får göra ET på fredag! Så typiskt att man ska behöva känna sig stressad för att det ska krocka med annat.

    Hur har det gått för dig 1 Tea???
  • Piggelin80
    Grynets krumelurer skrev 2010-09-14 17:22:21 följande:
    Ännu mer urk... måste in även imorgon och lämna nytt prov. Tydligen är mina värden fortfarande för höga och jag blev ordinerad stillsamhet. Ovisst när ÄP kan ske... avskyr att inte ha kontroll. Rynkar på näsan
    Förstår att det känns jobbigt. Men det är ju tur de är försiktiga med dig för det är nog inte roligt att bli överstimulerad. Är du sjukskriven nu då eller? Hoppas det ser bättre ut imorgon!!!
  • Piggelin80
    1 Tea skrev 2010-09-15 18:10:59 följande:
    Det blev ett PLUS!!!  

    Har haft ett tidigt missfall tidigare så varje dag känns som en seger. Nu väntar förhoppningsvis ett tidigt ultraljud hos RMC om tre veckor.

    Väntrum
    lärkan80: Väntar på spraystart...
    strumpa: IVF 1, samtal 8/9
    Rödluvan: IVF 1, spraystart 17/9

    Sprayare/sprutar
    våranresa: IVF1: Spraystart 2/9

    Sprutare
    Grynets Gryta: IVF 1, sprejstart (Suprecur) 13/8, sprutstart (Gonal-F) 2/9, VUL 8/9, VUL 13/9.

    Äggplockning

    Ruvare
    majsanna : IVF 2, sprutstart 22/8 Puregon. Äggplock 2/9, ET 4/9. Testdag 18/9.
    Piggelin: IVF 2, Spraystart 10/8, Sprutstart puregon 26/8. Äggplock 6/9, ET 9/9

    Gravida Gravid
    1 Tea: IVF 1, spraystart Suprecur 26/7, sprutstart 17/8 Menopur, Äggplock 27/8, DET 30/8, PLUS på grav.test 13/9 
    GRATTIS TEA1!!! Underbart med ett Plus =)))) Hoppas du smittar av dig på oss andra!

    Får man fråga om du kände något annorlunda än innan mens när du plussade? Är på RD6 och analyserar sönder min lilla kropp.
  • Piggelin80

    Rödluvan: Kul med spraystart!!!

    Majsanna: Hur har det gått för dig? Har du testat?

  • Piggelin80
    majsanna skrev 2010-09-17 16:23:57 följande:
    Testade i morse med ett stort minus som resultat. Mensen håller på att komma igång ordentligt så hoppet för ett plus är ute.
     
    Våra två gratisförsök på rmc är nu slut samt att vi inte har några ägg i frysen. Får nu fundera på hur vi ska gå vidare.

    Hur känner du dig? Snart dags för test för din del också.
    Nej majsanna! Vad tråkigt! Vet hur det känns :( Livet är bara så orättvist!!! Hjärta

    Jag har haft molvärk till och från i flera dagar och känner mig väl som att mensen är på väg men att den inte kan komma igång pga av proggisarna. Är på RD 8 idag och förra gången fick jag mens på RD 16 (typ), men visste långt innan pga bruna flytningar och tre feta minus! Men jag får väl hoppas ett litet tag till.
    Men precis som för dig är våra gratisförsök slut efter detta och vi har inte heller några ägg i frysen =( Vi funderar på var vi ska fortsätta om detta skiter sig, för ett par försök till kommer vi göra.

    Lutar det åt att ni gör fler försök ni med?
  • Piggelin80

    Jag har tjuvtstat Plus!!! Kan inte förstå det, helt ofattbart. Men jag är så GLAD, samtidigt som jag är livrädd. Som jag skrev i en annan tråd, mina bröst har inte varit lika ömma idag som igår, men det förändras för mig hela tiden... jag kan ju inget göra mer än vänta... och hoppas! Men känns underbart bara att få ett Plus!!!

  • Piggelin80
    strumpa skrev 2010-09-24 15:34:51 följande:
    Idag har jag varit på RMC för att visa att jag kan ta sprutan själv. Jag träffade Annelie och hon är ju lugnet själv och det smittade verkligen av sig, vi skålade i saft efteråt ;). Det gick iaf jättebra och nu är jag inte lika nervös när jag snart ska börja. Allting närmar sig med stormsteg nu...mens nästa vecka och börjar med sprutorna på dag 3, nån vecka efter det äggplock osv...spännande. Måste ändå erkänna att jag har lite kalla fötter nu när det närmar sig..
    Spännande strumpa! Nu är kommer det bara rulla på... weee!
  • Piggelin80

    Flyttar ner mig nu, även om det känns overkligt!!!

    Väntrum

    lärkan80: Väntar på spraystart...
    strumpa: IVF 1, samtal 8/9
    majsanna: Minus på 2:a ivf den 17/9.

    Sprayare/sprutar
    Rödluvan: IVF 1, spraystart 17/9
    FRULILA: IVF1, spraystart 8/9, VUL och blodprov 28/9
    LindaBell; IVF 2 (första syskonförsöket). Spraystart 25/8, sprutstart 16/9. VUL 22/9

    Sprutare
    Strössel: Sprutstart 17/9 ( Puregon 125 ml ) blodprov 22/9 VUL 23/9.

    Äggplockning

    Ruvare

    Gravida Gravid
    1 Tea: IVF 1, spraystart Suprecur 26/7, sprutstart 17/8 Menopur, Äggplock 27/8, DET 30/8, PLUS på grav.test 13/9
    Piggelin: IVF 2, Spraystart 10/8, Sprutstart puregon 26/8. Äggplock 6/9, ET 9/9, TD 22/9 positivt

  • Piggelin80
    strössel skrev 2010-10-07 08:53:34 följande:

    Piggelin80:

    Hur går det för dig ?


    Idag känns det bättre... har sett ett litet hjärta slå för ett par timmar sedan, känns underbart! Hjärta

    Är sjukskriven sen i tisdags, åkte in på kvällen akut för att det gjorde så ont i magen och jag hade bruna flytningar. De gjorde vul som visade att jag var överstimulerad, med STORA äggstockar. De funderade på att lägga in mig, men kom fram till att jag ska vila hemma och komma på täta kontroller... så nu har jag full koll på när jag kissar, mäter magen varje dag och väger mig på morgonen (stränga order!;)). Hur som helst såg de inget hjärta i tisdags och jag blev såklart OROLIG! Men idag när jag var på återkontroll hade ett hjärta börjat picka och allt såg bra ut! (Det andra embryot verkar inte ha klarat sig). Så idag ska jag bara försöka vara lycklig utan oro Skrattande

    Hur går det för dig då strössel? Långsamma ruvardagar?! ... Ruvartiden är den längsta under hela behandlingen, men konstigt nog så är man där helt plösligt, den stora testdagen! Ska du hålla ut eller blir det tjuvtest?

    Strumpa och FruLila, hur går det med sprutorna?
  • Piggelin80
    mg79 skrev 2010-10-06 20:33:42 följande:
    By the way, nån som fåt koll på det här med toppkvalitet och inte, vad är det egentligen som skiljer... Glömde fråga idag...
    Toppkvalietet är när ägget blir befruktat och innehåller rätt antal celler på rätt dag... dessa celler ska helst vara jämnstora. Sen ska embryot i sig ha fin form och inte vara fragmenterat. Att det är fragmenterat betyder att embryot inte kan göra sig av med "resterna/skräpet" som blir vid celldelning, dessa stannar istället kvar och stör möjligheten för cellerna att dela sig vidare. Vi hade ju lite fragmenterade ägg vid vår andra IVF, det var därför de satte in två.
  • Piggelin80
    strössel skrev 2010-10-07 15:43:41 följande:
    Piggelin80 :

    Vad skönt att du har sett ett litet hjärta. Vet hur ont det gör att ha stora äggstockar och att vara överstimulerad var det när jag gjorde ivf 2006. Ta hand om dig och den lilla i magen !

    Ja dagarna går i snigelfart , dom första dagarna hade jag molande värk och illamående ömma bröst men det är väl från äggplocket och progesteronen.

    Nu känner jag inte så mycket, mår som vanligt lite trött bara är lite deprimerad ledsen gråter för lilla minsta kännas som om det är kört för att man läser att alla känner en massa och det gör inte jag är på ruvardag 5 idag.

    Så nu känns det rätt jobbigt, jag är sjukskriven från mitt jobb och då får man extra mycket tid att känna efter och det är inte bra. Jag ska inte testa tidigare än testdatumet 16/10.
    Om det är någon tröst så kände jag absolut inget heller på RD5. Det var först på RD9 som kroppen började svullna upp lite, på RD11 var jag som en BALLONG. Men det är säkert jätteolika, anledningen att jag blev ballong var ju att jag blev överstimulerad. Mina bröst ömmade oxå och det försvann. Jag var precis som du när jag ruvade, grät och kände hopplöshet ända ut i fingertopparna. Ruvartiden är verkligen jobbig, ursch! Men tro det eller ej tiden tickar på och snart får du testa. Jag håller tummarna!!!!
    strumpa skrev 2010-10-07 19:14:21 följande:
    Det går bra med sprutorna, tar min tredje ikväll och imorgon redan är det dags för första Vul, spännande att se om man har svarat på medicinen :) 
    Spännande :) Du måste berätta hur det går!

    FruLila, lycka till imorgon!!!!
  • Piggelin80
    LindaBell skrev 2010-10-11 12:03:17 följande:
    Strössel; hoppas allt går bra och att det inte är något farligt!

    Själv är jag också rädd för att vara överstimulerad eller åtminstone på gränsen. Jag tänker ge det ett par dagar till, sen tänker jag nog be att få bli kollad. Min mage är otroligt spänd, ser närmast höggravid ut. Den är öm, inga sådana smärtor som du verkar haft Strössel, men öm och på nätterna har jag svårt att hitta skön liggställning. På rygg känns bäst, men att ligga på sidorna gör ont. Jag har varit lätt, lätt illamående, och igår hade jag ingen vidare aptit, åt lite på hela dagen, men var ändå inte hungrig på kvällen. Imorse var jag kraftigt illamående ett tag, det riktigt sökte mig, fick sätta mig ner en stund, var både illamående och kallsvettig.
    Ruvardag 10 idag, det närmar sig...

    Lycka till idag Strössel, meddela oss sen hur det gick och hur du mår. Kram!
    Precis som du beskriver det blev jag på RD9... o jag är både gravid och översstimulerad! Lycka till. (Ska du tjuvtesta? Jag tjuvtestade + RD11:)).
  • Piggelin80

    Känns som det händer mkt idag... överstimuleringar och ET? Ni måste alla berätta sen hur det gått för er =)

  • Piggelin80
    FRULILA skrev 2010-10-11 18:41:38 följande:
    Var idag på VUL och insättning. Av alla 25 ägg blev 9 befruktade, 3 var dugliga. 2 till mig och ingen till frysen. Ingen höll kriterierna för frysenRynkar på näsan. Efter äggplock kändes det ändå bra då det fanns bra med ägg men.... Vul visade också att jag är på gränsen till överstimulerad så det var idag vi kunde göra något då ingen kunde frysas. Men ruvare på 2, så jag får se det som något bra i alla fall. Det är blandade känslor idag.
    FruLila: Skriver till dig här med! Jag tycker inte du ska ha blandade känslor... Njut nu av att du fick 2 små ärtor insatta. Koncentrera dig på att må bra och äta rätt. Att det inte är några i frysen behöver du ju förhoppningsvis inte tänka på, då en eller TVÅ av dessa kan bli något! Hjärta
  • Piggelin80
    Mirakelbarn skrev 2010-10-11 15:01:21 följande:
    Hej på er!
    Går ni alla i Linköping?
    Jag skulle vilja att ni delar med er av era erfarenheter kring kliniken o personalen! Jag har funderat på att göra Äggdonation där o vill ju veta om ni tycker att kliniken är proffisionell o om ni är nöjda med era besök o försök där!
    Tacksam för alla svar o tips o erfarenheter mm! 
    Jag är nöjd med Linköping. Har haft Elisabeth som läkare och hon är helt underbar!
    strössel skrev 2010-10-11 22:32:46 följande:
    Lindabell:

    Mitt blodvärde var skyhögt och jag är överstimulerad mina äggstockar är gigantiska men har inga blödningar i sikte och en mycket bra tjocklek på livmoderslemhinnan eller vad det heter Flört så han sa det är väldigt positivt ändå. De flesta som är överstimulerade blir gravida ytterst sällan att man inte är det men chansen finns såklart oxå att man kan få minus. Men vi ska dit på fredag och då tror jag att jag kommer få reda på om jag är gravid eller inte. Så jag ska vila och dricka mycket. Hoppas det går jättesnabbt till fredag kl 13 !
    Åh vad spännande strössel!!!! Var rädd om dig så länge!
Svar på tråden rmc linköping - ivf