Bakmaskinstråden
Här kan vi samla recept, tips och trix och olika åsikter angående bakmaskiner och dess recept. Även olika frågor kan vi väl hjälpa varandra med.
Här kan vi samla recept, tips och trix och olika åsikter angående bakmaskiner och dess recept. Även olika frågor kan vi väl hjälpa varandra med.
Jag har använt bakmaskinen till en massa grejer nu i jul, bl a gjorde jag degen till kanelbullar samt att jag gjort två vörtbröd och ett glutenfritt vörtbröd och båda blev kanongoda
Nu försöker jag att skaka liv i tråden igen. Jag sjäv som ts har ju tyvärr varit väldigt inaktiv. Mycket köpebröd har det blivit under jul. Men igår drog jag igång bakmaskinen igen. Det blev MBerts basrecept med vetemjöl spevial, vetemjöl och 1 dl farinsocker. Det blev kanongott! Dagen innan så testade jag med ett annat basrecept och det gick inte bra. Det är jag i en liten ask. Superstressad o ska iväg o jobba. Slänger i grejer som är ämnat till en större bakmaskin än vad jag har. Det blev ingenting av det.
Bakas det något i stugorna?
Vi bakar bröd iaf 2 ggr i veckan, köper inget bröd alls längre. Har inte köpt bröd sen vi fick hem bakmaskinen i början på december. Har även gjort deg till kanelbullar två gånger och till rågbullar en gång. Ska baka bröd ikväll igen
Här använder vi eller rättare sagt jag, frun i huset en Hugin Rhyolite. Den har några år (5-6år) på nacken men funkar kanoners.
Bara denna vecka så har maskinen verkligen gått varm. Har bakat rågsiktskakor och nu idag kanelbullar. Nu vet jag inte om det är för att jag går i väntans tider, (är i vecka 37, 36+4) eller vad det nu är. Men jag vill verkligen baka och gärna matbröd. Nu är rågsiktskakor riktigt goda, men har ni några trevliga recept på goda matbröd som ni vill dela med er så, här är jag
Hoppsan, nu missade jag att det var en ren bakmaskinstråd. *förlåt* då hoppar jag ur tråden =)