• Anonym

Jag blöder när jag bajsar!!!

Hejsan.....

I två dagar har jag nu märkt att jag börjar blöda när jag bajsar.  När jag torkar mig så är det som om jag hade mens i röven.

Det är bara i samband med att jag gör nummer två, och det kommer inget blod alls annars. När jag torkar mig så försvinner det. Har inte ont eller någonting heller, bara att det blöder. Vad kan det vara? 

• Svar på tråden Jag blöder när jag bajsar!!!
  • karsu

En spricka i analöppningen kanske, eller en hemorrojd? Fast hemorrojder ska göra ont tror jag.

• Anonym
    karsu skrev 2010-08-06 19:27:03 följande:
    En spricka i analöppningen kanske, eller en hemorrojd? Fast hemorrojder ska göra ont tror jag.
    Nej de behöver inte alls göra ont.
  • Maddisen80

hemorojd kan de vara fast på mig gör de väldigt ont ,men de är olika från person -persson

• Anonym

Hur vet man att man har hemorrojder då? Det känns precis som vanlig, och det ser inte konstigt ut heller.

Hemorrojder var min första tanke också, men har fått för mig att det borde märkas ffa. 

• Anonym (glutenintolerans)

min svägerska hade samma problem för 3år sedan och hon fiick diagnosen glutenintolerans...

• Anonym (kontakta vården)

Du bör kontakta en läkare så snart som möjligt för att kolla upp det tycker jag. Att blöda i samband med avföring utan något föregående trauma är inget bra tecken. 

• UntilTheDark

Gör ett avföringsprov för säkerhetsskull. Bara ringa vc. Annars beror det o f t a s t på något simpelt som hemorojder, som man kan ha även inuti tarmen. Inte bara vid öppningen.

• Anonym
    Anonym (kontakta vården) skrev 2010-08-06 19:34:24 följande:
    Du bör kontakta en läkare så snart som möjligt för att kolla upp det tycker jag. Att blöda i samband med avföring utan något föregående trauma är inget bra tecken. 
    Det behöver absolut inte vara någon fara. Men visst ska man kontakta sjukvården.

Men det är vanligt att någon gång blöda.
  • UntilTheDark
    Anonym (kontakta vården) skrev 2010-08-06 19:34:24 följande:
    Inget bra tecken, mja  går ju att diskutera. Hemorojder är ju somsagt väldigt vanligt.
Svar på tråden Jag blöder när jag bajsar!!!