• Anonym

Jag blöder när jag bajsar!!!

Hejsan.....

I två dagar har jag nu märkt att jag börjar blöda när jag bajsar.  När jag torkar mig så är det som om jag hade mens i röven.

Det är bara i samband med att jag gör nummer två, och det kommer inget blod alls annars. När jag torkar mig så försvinner det. Har inte ont eller någonting heller, bara att det blöder. Vad kan det vara? 

• Svar på tråden Jag blöder när jag bajsar!!!
  • Starkast
    Anonym (länge) skrev 2010-08-06 22:24:51 följande:
    Har också en fråga. Om det till och från i flera månader kommit blod i samband med nr 2, men nu minskat rejält. Kan det då bero på hemorojder? Gäller inte mig men är i min närhet.
    Det kan bero på hemorojder. Men det kan även bero på cancer....
  • McIris
    Starkast skrev 2010-08-07 14:51:14 följande:
    Det kan bero på hemorojder. Men det kan även bero på cancer....
    Ja, allt kan bero på cancer! Man kanske ska springa till läkaren om man har huvudvärk, kan ju vara en hjärntumör. Seriöst, en ung person som har haft blödningar vid toabesök i 2 dagar beror med allra största sannolikhet på nån spricka. Så dramatiskt o tro att allt är cancer.

Vänta en vecka åtminstone, det avtar nog. Och du hinner inte få cancerspridning i hela kroppen för att du väntar en vecka!
  • Starkast
    McIris skrev 2010-08-07 19:07:11 följande:
    Ja, allt kan bero på cancer! Man kanske ska springa till läkaren om man har huvudvärk, kan ju vara en hjärntumör. Seriöst, en ung person som har haft blödningar vid toabesök i 2 dagar beror med allra största sannolikhet på nån spricka. Så dramatiskt o tro att allt är cancer.

Vänta en vecka åtminstone, det avtar nog. Och du hinner inte få cancerspridning i hela kroppen för att du väntar en vecka!
    Om du läser en gång till ser du vilket inlägg jag citerade
    Där handlade det INTE om 2dagar..

Det är bra om du vet vad du citerar!
  • Tamara02

Min bror hade hemoroider...så han blödde när han bajsade....men du kan gå till läkaren och se vad det är hos dig...lycka till :)

• Anonym (Kolla upp)

Blod i avföringen ska man ALLTID gå till läkare med. Gå till doktorn!

Det kan vara något man måste behandla, men måste inte vara det. Det kan tex vara blod som kommer från små sprickor som uppstår i analöppningen när du bajsar. Men gå till doktorn!

• Anonym

Hejsan!
    Jag blöder fortfarande vid toalettbesök. Har ännu inte kollat upp det då båda barnen ligger sjuka och mannen jobbar hela helgen. I veckan ska jag besöka VC.

Lite läskigt att gå dit bara.. och låta någon kolla just där... men nödvändigt.

• Lindreas
    Anonym skrev 2010-08-08 13:13:25 följande:
    Hejsan!
    Jag blöder fortfarande vid toalettbesök. Har ännu inte kollat upp det då båda barnen ligger sjuka och mannen jobbar hela helgen. I veckan ska jag besöka VC.

Lite läskigt att gå dit bara.. och låta någon kolla just där... men nödvändigt.
    Jättebra att du tänker gå dit i alla fall, även om det känns obehagligt! Det är, som du säger, nödvändigt.

Högst troligt så är det något ofarligt, men man ska alltid kolla upp det. Så ring och boka tid i morgon!

Lycka till!
  • Anonym

Köp en salva mot analsprickor på apoteket och använd den några veckor, läs på förpackningen hur man gör, går det över efter det så är det bara sprickor, går det inte över så gå till VC så får de kolla upp det, men jag tror på sprickor, mkt vanligt! är du hård i magen eller har då gått mkt på toa sista tiden?

• Lindreas
    Anonym skrev 2010-08-08 13:20:38 följande:
    Köp en salva mot analsprickor på apoteket och använd den några veckor, läs på förpackningen hur man gör, går det över efter det så är det bara sprickor, går det inte över så gå till VC så får de kolla upp det, men jag tror på sprickor, mkt vanligt! är du hård i magen eller har då gått mkt på toa sista tiden?
    Men stopp nu. Om man inte VET att det är sprickor så ska man ju inte behandla sig mot det! Dessutom, om man enbart blöder när man bajsar, inte annars, så är det ju mer troligt att blodet kommer någonannanstans ifrån, sprickor slutar ju inte blöda sekunden man torkar sig, alltså kan man se spår av blod i trosorna/kalsongerna.

Ts ska gå till vårdcentralen i veckan, vilket är BRA.
  • Anonym (Sjuksyrran)

Hej!

Tycker definitivt att du ska kolla upp varför du blöder, det är mycket viktigt! Det är aldrig ok att det kommer blod när man gör nr 2 (om man nu ute känner/ser en ytlig analspricka). Men du verkar ju inte ha ont tycker därför att det är ännu viktigare att du kollar upp detta.

Har några frågor till dig.

Har du vart lös/hård i magen?

Har du feber?

Har du ont någonstans i magen inte nödvändigtvis i stjärten?

Lycka till

Svar på tråden Jag blöder när jag bajsar!!!