• Anonym

Jag blöder när jag bajsar!!!

Hejsan.....

I två dagar har jag nu märkt att jag börjar blöda när jag bajsar.  När jag torkar mig så är det som om jag hade mens i röven.

Det är bara i samband med att jag gör nummer två, och det kommer inget blod alls annars. När jag torkar mig så försvinner det. Har inte ont eller någonting heller, bara att det blöder. Vad kan det vara? 

• Svar på tråden Jag blöder när jag bajsar!!!
  • Starkast

När det varit så kort tid är det säkert bara nån spricka.
    Men fortsätter det ska du givetvis gå till dr.

• Lindreas

Du ska kontakta vården! Blod i samband med avföring är ingenting som man väntar med, det kan, likaväl som det är något helt harmlöst, vara allvarligt, och ska undersökas. Inga hemgjorda diagnoser nu, utan iväg till läkaren i morgon!

• Anonym
    Lindreas skrev 2010-08-06 19:42:14 följande:
    Du ska kontakta vården! Blod i samband med avföring är ingenting som man väntar med, det kan, likaväl som det är något helt harmlöst, vara allvarligt, och ska undersökas. Inga hemgjorda diagnoser nu, utan iväg till läkaren i morgon!
    Säkert  jättemånga läkare som har mottagning imorrn...
  • UntilTheDark

Ts kan ju iallafall vänta till måndag innan hon ringer vc. Så jäkla bråttom är det förmodligen inte.

• Anonym

Tack för svaren! Om jag blöder nästa gång med så knallar jag iväg till vc som har helgöppet! 

Om jag inte blöder, då kan jag avvakta ett tag va? 

• Lindreas
    Anonym skrev 2010-08-06 19:43:28 följande:
    Säkert  jättemånga läkare som har mottagning imorrn...
    Eh ja. De allra flesta städer har en jourverksamhet med vårdmottagning, för öroninflammationer och liknande som inte ska hänvisas till akuten men som behöver behandling...
    Anonym skrev 2010-08-06 19:44:46 följande:
    Tack för svaren! Om jag blöder nästa gång med så knallar jag iväg till vc som har helgöppet! 

Bra! Om du inte blöder så tycker jag åtminstone att du ska ringa och rådgöra med vårdcentralen, det är svårt att avgöra varifrån blodet kommer, och det kan återkomma.
  • Starkast
    Lindreas skrev 2010-08-06 19:59:37 följande:
    Eh ja. De allra flesta städer har en jourverksamhet med vårdmottagning, för öroninflammationer och liknande som inte ska hänvisas till akuten men som behöver behandling...

Bra! Om du inte blöder så tycker jag åtminstone att du ska ringa och rådgöra med vårdcentralen, det är svårt att avgöra varifrån blodet kommer, och det kan återkomma.
    Det är sak om det är återkommande eller flera dagar.
    Men bara 2 dagar, det är inte troligt en dr. gör något alls om inte personen är äldre.
  • Starkast

Absolut.
    Om det återkommer måste du ju söka.
  • Maddisen80

ja om du inte blöder så kan du avvakta de är klart.
  • Anonym (länge)

Har också en fråga. Om det till och från i flera månader kommit blod i samband med nr 2, men nu minskat rejält. Kan det då bero på hemorojder? Gäller inte mig men är i min närhet.

Svar på tråden Jag blöder när jag bajsar!!!