• lieva

Pussa sin sons snopp!

Jag har ett par vänner till mig som berättade hur en av dera väninnor i samma fotbollslag brukar ha med sig sin son dit ibland. Då hon byter blöja på honom offentligt brukar hon pussa på hans snopp och liksom verkligen visa detta inför folk och säga saker som "Titta vad gulligt" och "kolla så liten och söt"... och massa annat.
    Vet inte hur gammal barnet var,men kanske nått halvår/år..

Jag själv blev riktigt äcklad av  det jag hörde då jag tycker att man inte gör så. Man pussar inte sitt barns kön då detta är väldigt privat..
    Har själv en dotter och kan ju inte ens tänka den tanken liksom..Tycker det är så respektlöst och äckligt och ser det som ett övergrepp faktiskt tom.
    Men mina vänner tyckte att jag överreagerade och tyckte att det var väl jättekul och klart dem är gulliga de där små snopparna..
     Så därför undrar jag här vad ni alla på Familjeliv tycker. Är det okej att göra så som den tjejen gjorde med sitt barn????!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-11 14:54
    Intressant att många tycker det är okej ändå.
    Ville mest höra vad folk tycker och där ser man vad olika det kan vara..
    Bra att ämnet diskuteras i alla fall tror jag!
    Skulle jag se det med egna ögon skulle jag verkligen inte anmäla som någon trodde,men jag skulle nog ha extra koll på den människan tror jag nog. Tycker det är en privat zon och förstår inte varför.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-12 22:07
    Wow. Läst 12471 gånger och snart 300 inlägg!!!

• Svar på tråden Pussa sin sons snopp!
  • Mammas Ungar
    Bedan skrev 2010-08-11 19:20:40 följande:
    Är det peddovarning även om man inte menar något sexuellt med det eller känner något sexuellt med det?
    Första tanken jag får är peddo-varning enligt mig. Jag tycker de är och gå förlångt. Snoppen och snippan är privat och ens egna ägodel egentligen.
  • Mammisen

Jag skulle aldrig pussa min son på snoppen! Varför skulle man göra det?

Jag pussar honom på fötterna, dom är också små och gulliga :) Kanske vänninans kompis kan pussa lite där istället.

• LivL

Jag haller helt med TS!!!

Jag tycker inte det ar pervovarning eller sa, men det verkar jattekonstigt att PUSSA pa sitt barns kon! 

• Camilla85

Det låter helt SJUKT och ÄCKLIGT i mina öron!! Skulle ALDRIG i min vildaste fantasi tycka det är OK, på något sett, alls!! Hur gullig en mamma än tycker den är, så LÅT BLI att komma sååå nära!! Om sonen får höra det sen då när han är äldre, hur skulle det kännas!? Inte ok för pojken det handlar om tror jag....

***Amber 071120, Liam 090223 & Leon 100423***
  • Gladabarnensmamma

Men shit - finns det folk som gor sa? Jag tycker konsorganen ar mer an bara en kroppsdel hur litet barnet an ar och skulle aldrig i helvete fa for mig att gosa med mina grabbar dar nere...

• MiaEd

Vare sig pojken eller flickan blir pussade på sina könsorgan av mig... 

• Bedan
    Camilla85 skrev 2010-08-11 19:40:24 följande:
    Det låter helt SJUKT och ÄCKLIGT i mina öron!! Skulle ALDRIG i min vildaste fantasi tycka det är OK, på något sett, alls!! Hur gullig en mamma än tycker den är, så LÅT BLI att komma sååå nära!! Om sonen får höra det sen då när han är äldre, hur skulle det kännas!? Inte ok för pojken det handlar om tror jag....
    Jag får fråga min nu 16åriga systerson om han har några men...
  • ClådBärry
    Bedan skrev 2010-08-11 19:44:54 följande:
    Jag får fråga min nu 16åriga systerson om han har några men...
    Ja gör det. Allvarligt alltså.
  • Carolina01

Jag skulle aldrig göra så, känns opassande och osmakligt och ja lite pervo-varning... Min kille tycker precis lika...

• Emmel

Jag har bara läst TS och jag håller med. Jag skulle aldrig komma mig för att pussa någon av mina barn på deras könsorgan. Jag pillar, tvättar eller tar inte där mer än nödvändigt heller.

Jag vill att mina barn ska lära sig att könsorganen är privata och att man själv bestämmer över dem. Det tror jag underlättas av att "pilla" på dem så lite som möjligt.

Svar på tråden Pussa sin sons snopp!